Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Gjh199
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 06:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben nu de eigenaar van een Nvidea geforce gtx 480 kaart, en wil deze graag upgraden omdat hij toch langzamerhand problemen krijgt om alles op high/ultra te draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 480€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ongeveer rond de 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Heb zelf al veel rondgekeken en kwam uit op de Geforce GTX 760 Gaming edition.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 207,-€ 207,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,-

Nu is mijn vraag ook of dit wel de beste keuze is voor mijn budget en mijn systeem. En of dit een groot verschil gaat maken met mijn huidige kaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 248,90€ 248,90
1MSI Z77A-GD65€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 480€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,90

Verwijderd

Verschil merk je bijna niet met die gtx 760 http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-760-vs-GeForce-GTX-480 .
Zou eerder voor een gtx 770 of 780 kijken als je verschil wil merken. Maar als je bij je 200 euro wil blijven zal ik nog even wacht om een te kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 18:20 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En wat ga je ermee doen?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:18:
Verschil merk je bijna niet met die gtx 760 http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-760-vs-GeForce-GTX-480 .
Zou eerder voor een gtx 770 of 780 kijken als je verschil wil merken. Maar als je bij je 200 euro wil blijven zal ik nog even wacht om een te kopen.
:? GPUboss, cpubenchmark of welke synthetische benchmarksite dan ook heb je geen bal aan als je in-game prestatie van verschillende kaarten wil vergelijken. Daar heb je gaming-benchmarks voor nodig. En een 760 draait zelfs rondjes om een sterkere 480, laat staan een 470, die duidelijk minder is dan een 480.

Absoluut ga je wat merken met een upgrade naar een 760. Ik zou echter een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost nemen. 40 euro goedkoper voor gelijkwaardige tot betere resultaten. Daarnaast heeft die veel overklokpotentieel om het verschil alleen maar groter te maken.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik wist even niet wat ik las. Verschil bijna niet merken tussen een GTX 480 en een GTX 760? Gpuboss is geen goede benchmark, zou er niet te veel op vertrouwen en al zeker niet als je videokaarten gaat vergelijken tussen generaties. Het verschil in games op 1080p is tientallen fps.

Nu moet ik ook wel zeggen, ultra ga je ook niet spelen op een GTX 760. Ik heb zelf een MSI GTX 760 Gaming en kan meestal op net niet alles max spelen, meestal schroef ik AA ietsje terug of zet ik het op FXAA indien mogelijk.

Als je heel graag een Nvidia videokaart hebt, zou ik even wachten tot de GTX 880 uit is, die zou volgende maand aangekondigd worden. Ik verwacht dat dan de GTX 780 en eigenlijk de volledige Nvidia line-up goedkoper gaat moeten worden. Het kan zijn dat een GTX 770 dan binnen je budget valt of dat een GTX 780 dan niet meer zo veraf is. En het kan ook dat veel mensen dan hun bestaande videokaart gaan verkopen om te upgraden.

Als je nu een videokaart wilt en het merk je niet zo uit maakt, de HD 7950 die br00ky aanhaalt is een stuk meer bang for the buck, al is die in een beperkt aantal winkels beschikbaar zo te zien dus kan zijn dat het prijsverschil in jouw winkel naar keuze niet zo groot is. De HD 7950 gaat wel wat langer relevant blijven door de 3GB videogeheugen vs 2GB (en een 4GB GTX 760 is zinloos en ook weer duurder).

• Gjh199
Oke, dankjewel voor jullie reacties. Die HD 7950 leek me ook wel wat, maar dan moet ik ook gelijk moederbord vernieuwen. Heb dan toch besloten om nog even te wachten tot 880 uitkomt, en dan kijken of ik een 2e hands 770 of 780 kan oppikken.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31

Esumontere

Floep, banaan.

Gjh199 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:07:
Oke, dankjewel voor jullie reacties. Die HD 7950 leek me ook wel wat, maar dan moet ik ook gelijk moederbord vernieuwen. Heb dan toch besloten om nog even te wachten tot 880 uitkomt, en dan kijken of ik een 2e hands 770 of 780 kan oppikken.
Waarom zou je je moederbord moeten vernieuwen om een 7950 erin te prikken? De 7950, GTX480 en GTX760 werken alledrie op PCI-e hoor...

• Gjh199
Ohja je hebt gelijk. Dacht even dat mijn moederbord alleen de nvidiea slot had. In dat geval ga ik het nog even overwegen.

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Er bestaan geen Nvdia, Ati of AMD sloten. Wat jij bedoelt is AGP en PCI-E waar je een GPU in kunt stoppen. Het enige waar verschil in zit is of het mainboard Eyefinity (AMD) of Virtual Surround (Nvidia) met 2 of meer GPU's kan gebruiken. Aangezien je er maar 1 gaat gebruiken kan je mainboard gewoon mee.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Jacco011 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:16:
Er bestaan geen Nvdia, Ati of AMD sloten. Wat jij bedoelt is AGP en PCI-E waar je een GPU in kunt stoppen. Het enige waar verschil in zit is of het mainboard Eyefinity (AMD) of Virtual Surround (Nvidia) met 2 of meer GPU's kan gebruiken. Aangezien je er maar 1 gaat gebruiken kan je mainboard gewoon mee.
En nu denk ik dat jij Crossfire (AMD) en SLI (Nvidia) bedoelt, multi-gpu opstellingen. Eyefinity en Virtual Surround zijn ook aparte technologieën maar die hebben betrekking op multi-monitor opstellingen, niet op multi-gpu opstellingen.

Maar zoals je zegt, een GTX 480 gebruikt een PCIe x16 slot en dat slot is compatibel met elke PCIe videokaart. Maakt niet uit of die nu PCIe 3.0, 2.0 of 1.0 is (voor de bandbreedte wel, ik zou niet meer onder PCIe 2.0 gaan), en het mag zelfs een x4 ipv x16 slot zijn, zolang dat dan maar open is langs de achterkant.
Pagina: 1