Geheugen vervangen van mijn laptop.

Pagina: 1
Acties:

• peterjanbosch
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Goedemiddag Tweakers,

Ik wil het geheugen van mijn laptop vervangen met nieuw geheugen.
Heb een bto laptop met 8gb (bto selected geheugen)
Het merk kan ik niet zeggen omdat ik deze helaas niet weet.
De snelheid is 11-11-11-28 (ddr3)
Nu wil ik graag sneller geheugen.
Het liefste 2x 8gb (ddr3)

Ik zoek een?
DDR3 geheugen set voor mijn laptop omdat ik zwaardere programma's wil draaien.

Wat is je budget?
Mijn budget is zo'n €100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa merken heb ik goede ervaringen met Kingston & Corsair

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Games & 3D modellen (Autodesk)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Wat is de vraag nu eigenlijk? Heb je al zelf eens in de Pricewatch gekeken? http://tweakers.net/categ...y2woI6naiw2wNzQaKlxL6V8AQ), 16GB laptopgeheugen gaat je minimaal €130 kosten, 2 x 8GB DDR3 voor €100 ga je niet vinden.

Ben je zeker dat 8GB gewoon al niet voldoende is? Je zegt dat je Autodesk gebruikt, maar Autodesk heeft zoveel producten, is dat dan AutoCAD? De system requirements van AutoCAD raden 8GB RAM aan, als jij een doorsnee gebruiker bent, moet je daar dus mee toekomen. Als jij grote assemblies maakt, kan het zijn dat je meer geheugen kunt gebruiken, maar dan denk ik aan professionele dingen die je volgens mij niet op BTO laptops doet.

En je zou sneller geheugen willen, oké de timings zijn niet de allerbeste maar of je nu het verschil tussen CL9 en CL11 gaat merken betwijfel ik. Met een moderne Intel cpu maakt geheugensnelheid niet zoveel uit.

Als je het merk niet kunt zeggen, betekent dat dan dat je nog niet eens het klepje van de laptop er al eens afgehaald hebt? Je zou ook eens kunnen kijken met CPU-Z. Er wordt hier wel ietsje meer moeite verwacht, sorry dat ik dat zo bot zeg.

Het is niet dat ik je wil verbieden 16GB RAM te kopen, maar het kost meer dan je eigen budget en je gaat er weinig nut aan hebben. Als je er wel nut aan had, had je volgens mij wel iets meer kunnen zeggen dan Autodesk.

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Al eens contact gezocht met BTO? Je geheugen vervangen voor de latencies is jammer van je geld, dat ga je niet snel merken. Wat wel een mooie stap vooruit is, is het bijprikken van een extra module. Niet alleen heb je dan 2x8GB, maar ook dual channel en dat ga je wel merken.

• peterjanbosch
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ben het eens met jullie.
Het zal inderdaad weinig verschil maken.
Topic mag wat mij betreft gesloten worden (Mods)

Verwijderd

Een topic wordt alleen gesloten als deze de forumregels overtreedt; niet wanneer de topicstarter - jij dus - voldoende antwoord heeft op zijn of haar vraag.