Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Op korte termijn full HD of wachten op Ultra HD?

Pagina: 1
Acties:

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste medetweakers,

Voor ons vorige appartementje (klein) hadden we de grootst mogelijke televisie aangeschaft: 81 cm philips bijna 2 jaar oud (dus full HD) Op zich prima tv met mooi beeld! voldoet prima aan wat ie moet doen!

Maar nu we verhuisd zijn de ruimte beperking van t vorige huis er niet meer is, kriebelt het soms om een grotere aan te schaffen. Ik denk dan aan 102 / 107cm.

Mijn eerste vraag is eigenlijk: nu gaan oriënteren voor een grotere LED full HD televisie. Of, gaat Ultra HD op korte termijn (binnen nu en een jaar) voor het grote publiek doorbreken is jullie verwachting én worden er op korte termijn genoeg dragers beschikbaar?

Dan zou ik namelijk wel overwegen om nog even te wachten :)

alvast bedankt!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geloof niet echt in het hele 4K verhaal. Dat is goed voor enorm grote projector schermen of dergelijke maar dan houdt het ook wel op.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Of het gaat aanslaan bij het brede publiek hangt van meerdere dingen af, maar ik gok dus van niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Als je een 42" gaat kopen is 4k echt compleet overbodig. Dat is pas leuk vanaf 55" en dan moet je er alsnog vrij dicht op zitten.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zie er de komende jaren geen enkele meerwaarde in. Er is nauwelijks content te krijgen in 4K en er is net zo min nauwelijks hardware die het kan afspelen. Daarnaast zoals Catch22 al aangeeft zul je er behoorlijk dicht op moeten zitten met een groot scherm om echt het verschil te maken. Volgens mij ben je veel beter af met een goede full-hd tv.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
4K voegt echt like HELEMAAL NIKS toe aan de "ervaring" in games of films of ook maar iets anders.
De enige manier waarop 4K echt kan helpen is de workflow voor sommige mensen verbeteren omdat ze maar 1 scherm nodig hebben om zegmaar 4x een full HD beeld op weer te geven.

Ik kom hier nog op terug (dinner time :P )

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 10:51
Je kunt nu natuurlijk ook een niet te dure full HD kopen en die over enkele jaren op de slaapkamer hangen en dan een 4K tv aanschaffen voor de woonkamer.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dat is duidelijk! :) Dan ga ik eens rustig zoeken naar een goede Full HD televisie...of mijn verstand wint en ik blijf nog even bij m'n Phillips scherm :)
Pagina: 1