Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netbook voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloo,

Aanstaande september ga ik weer naar school en ik ben op zoek naar een netbook die ik daar hard kan gebruiken. Ik heb al eerder mn 'gewone' laptop mee naar school gehad, maar dit vind ik teveel gesleep en dus ben ik op zoek naar een kleiner en lichter model. Ook heb ik al meerdere keren mn tablet meegenomen, maar typen op een tablet zonder toetsenbord is een ramp en in plaats van een goed toetsenbord aan te schaffen wil ik liever een goede netbook. Mijn vraag is, welke netbooks zijn er op dit moment aan/af te raden, waar moet ik op letten en wat zijn jullie voorkeuren?

Ik ga de netbook dus gebruiken voor school. Hierdoor moet er een goed tekstverwerkingsprogramma op staan of op kunnen.

Ik heb voor thuis nog mn 'gewone' toshiba laptop met windows en office en ik zou graag de documenten die ik op mn netbook maak, kunnen openen op mn laptop.

In principe is er wifi op mn school, maar ik moet ook offline kunnen werken, bij mn bestanden kunnen, etc.

Onder schoolgebruik valt ook youtube, facebook, twitter, etc.

Ik het netbooks van allerlei prijzen gezien, maar mn budget is zo'n 350 euro.

Accu moet lang meegaan.

Geen specifieke voorkeuren qua merk enzo, wel fijn als die er ook nog een beetje leuk uitzien O-)

Alvast bedankt! :)

• Haasje26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 21:34

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Die Asus is prima voor dat lichte werk. Keihard flink advanced Excel/Word doen zal net wat lekkerder op een groter scherm doen met iets meer power. Maar gewoon notes, browsen en dat soort spul is de Asus het overwegen waard. Hou er wel rekening mee dat deze Asus een soort Hybrid tablet/notebook is. Enerzijds tof, want je hebt gewoon full Windows 8 op een tablet, anderzijds is het dock/touchpad niet zo heel goed.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Kijk eens naar Chromebooks. Voor ongeveer 300 Euro heb je een laptop die zonder problemen al jouw dingen aankan. Snel opgestart, je bestanden makkelijk overal bekijken met Google Drive en een goede accuduur.

Verwijderd

Topicstarter
In principe is het vooral om notities te nemen en daarvoor gebruik ik sowieso het dock. Dat ie ook los als tablet te gebruiken is een leuk extraatje, maar denk niet dat het veel voor mij zal toevoegen. Zal een complete netbook (zonder tablet functie) dan niet beter zijn voor mij? Aangezien die overal mee naartoe gesleept zal worden is dat misschien steviger, of ligt dat aan mij? :P

@ronald

Heb idd ook al naar chromebooks gekeken, maar kan ik dan ook offline nog bij mijn eerder gemaakte bestanden? En welke merken chromebooks zijn aan te raden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 16:20 ]

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:18:
In principe is het vooral om notities te nemen en daarvoor gebruik ik sowieso het dock. Dat ie ook los als tablet te gebruiken is een leuk extraatje, maar denk niet dat het veel voor mij zal toevoegen. Zal een complete netbook (zonder tablet functie) dan niet beter zijn voor mij? Aangezien die overal mee naartoe gesleept zal worden is dat misschien steviger, of ligt dat aan mij? :P
Dat was dus mijn punt, mogelijk gaat een specifieke netbook gewoon iets beter als je al een tablet hebt. Dan heb je ook een wat beter toetsenbord/touchpad. Enige voordeel is de accuduur (ding gaat 6 uur makkelijk mee met licht on/off verbruik), maar dat zal elke bay trail wel hebben.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Liever dus een netbook met vast toetsenbord.

http://www.laptopshop.nl/...ok-touch-29554g03aww.html

Is dit iets?

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou eens kijken naar de 11,6" notebookjes van Acer. Die heb je al vanaf 349 met Touch en dan heb je een goed apparaat met vast toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zijn dat de chromebooks toch? Zoals die ene die ik net zelf gepost heb?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Chromebook werkt toch niet zonder i-net verbinding? (als in dat je er niets zinnigs mee kunt doen)

Verwijderd

Topicstarter
Documenten maken, en eerder gemaakte documenten openen/bewerken, je oude mails herlezen, dat kan toch allemaal offline, ook op een chromebook?

• O88088
Ik heb zelf de oudere Samsung Chromebook. Die vond ik handig omdat de accu beter dan de rest was en omdat ik het wel leuk vond dat hij helemaal stil is. De nieuwere zijn allemaal ongeveer hetzelfde 32GB SSD, betere processors en betere accu's.

En in tegenstelling tot wat veel mensen nog steeds denken kun je wel degelijk offline werken (en ook offline bestanden bekijken en bewerken). En mail lezen en schrijven, simpele spelletjes, bestanden maken kan allemaal prima offline.

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 11:23
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:18:
Ik ken twee mensen met de T100 en die lieten mij hun hybrid zien, het werkt allemaal zonder problemen. Die tablet functie is gewoon een extraatje en alleen maar handig. Waarom zou je voor een normale netbook gaan als dit ook kan? Wie weet wil je hem nog eens gebruiken in tablet mode.

Chromebook is ook een optie, maar ik denk dat je zelf meer hebt aan een echte Windows laptop, kan je toch wat meer mee (mocht dat nodig zijn). Je moet niet alleen rekening houden met nu, maar ook de toekomst. Wie weet moet je eens iets installeren en dat kan niet op een Chromebook.

• LiquidT_NL
stane schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:41:
[...]

Ik ken twee mensen met de T100 en die lieten mij hun hybrid zien, het werkt allemaal zonder problemen. Die tablet functie is gewoon een extraatje en alleen maar handig. Waarom zou je voor een normale netbook gaan als dit ook kan? Wie weet wil je hem nog eens gebruiken in tablet mode.
Zoals ik al zei, je betaalt nu eenmaal voor die tablet functie. En dat heeft gevolgen voor de bouwkwaliteit van de touchpad en dock.

Verwijderd

Topicstarter
Voor dingen groter dan aantekeningen maken etc. kan ik altijd nog mn laptop gebruiken. Eenmalig meenemen is echt geen probleem, maar als ik die laptop elke dag mee moet sjouwen word ik gek :P
Dus sowieso de komende 4 jaar zal tekstverwerken het doel zijn van de netbook. Tablet functie is idd een leuk extraatje maar als ik dat terug ga zien in de bouwkwaliteit vind ik het wel jammer..

Ik heb nu deze op het oog:

Alleen een vriend was niet zo tevreden over de Celeron processors (deze zit erin: Intel Celeron dual-core 2955U) Naar mijn idee is een Celeron processor redelijk standaard voor een chromebook, of ligt dit aan mij?

Maar voor licht gebruik als tekstverwerken, youtube filmpjes en facebook moet het genoeg zijn toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 15:20 ]

Verwijderd

Dat is zeker genoeg.

Ik heb hier voor school deze laptop gekocht: pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT112H

Zit ook een celeron in, Ik heb deze laptop een tijdje geleden gekocht als coolblue tweedekansje en heb uiteindelijk €225 betaald. Voor dat bedrag vindt ik het een erg fijne laptop. :) de grote dingen doe ik wel op mijn desktop deze laptop wordt enkel gebruikt voor tekstverwerking en af en toe een YouTube filmpje kijken en daar is het een erg geschikt apparaat voor. De reden dat ik voor deze laptop heb gekozen inplaats van voor een chromebook (wat ik ook zeer overwogen heb) is de samenwerking met mede studenten die het vertikken om iets anders dan office te gebruiken, en ik merkte toch uit mijn tests dat bestanden toch lang niet altijd overkomen zoals bedoeld als ze niet ook in office zijn gemaakt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 16:12 . Reden: Toevoeging. ]

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:10:
De reden dat ik voor deze laptop heb gekozen inplaats van voor een chromebook (wat ik ook zeer overwogen heb) is de samenwerking met mede studenten die het vertikken om iets anders dan office te gebruiken, en ik merkte toch uit mijn tests dat bestanden toch lang niet altijd overkomen zoals bedoeld als ze niet ook in office zijn gemaakt.
Je kan toch gewoon office online gebruiken in je chrome browser?

[ Voor 35% gewijzigd door Elaynegalad op 05-08-2014 16:19 ]

Verwijderd

Elaynegalad schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:18:
[...]

Je kan toch gewoon office online gebruiken in je chrome browser?
Dat kost geld. ;)

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016

Verwijderd

Did not know that! En daar zitten geen restricties aan!? Dan is dat inderdaad een goede oplossing in combinatie met een chromebook.

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Voor 80 euro heb je 4 jaar lang Office 365 Student, € 1,67 per maand. Heb je office voor 2 systemen, dus direct doorwerken op je thuis laptop, je krijgt er namelijk ook extra opslag bij voor OneDrive. Draait op elke windows systeem en je kan daarna ook nog altijd je bestanden raadplegen op je smartphone met de Office mobile app.

Verwijderd

Kost dus wel geld. Een gewone office licentie heb ik al dus dat kost me geen geld. :)

Verwijderd

Topicstarter
Office online app is toch volledig gratis?

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
En laptop heb je ook al, betekent niet dat een nieuwe niet praktischer is. Zo ook met Office

[ Voor 15% gewijzigd door Roobje op 05-08-2014 19:37 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:03:
Tegenwoordig zijn dat de chromebooks toch? Zoals die ene die ik net zelf gepost heb?
Nee ik bedoel echte notebooks, Zoals Acer V5 en V3 in 11,6"

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen:

Chromebooks spreken me heel erg aan en voor school lijkt het me ideaal.

Maar nog even paar vraagjes:
- In principe gebruik ik de netbook voor licht gebruik. Maar kan de processor het ook aan als ik tegelijkertijd mn mail, facebook en twitter open heb staan, plus muziek afspeel en ondertussen een word bestandje aan het typen ben? Ik ben het type die graag alle social media open laat staan namelijk..
- Heeft chrome een programma vergelijkbaar met powerpoint, of in ieder geval de mogelijkheid gemaakte powerpoints van mn windows laptop te openen en af te spelen?
- Is het een goede accu? Of eentje die al snel richting het sterfbed gaat en dat de netbook ineens heel vaak opgeladen moet worden?

Alvast bedankt! ^^

Verwijderd

Topicstarter
Lees op internet dat je met chromebook wel offline kunt werken maar dat je dan eerst je bestanden moet downloaden voordat je ze kunt openen. Dit lijkt me wel vervelend mocht ineens wifi op school eruit liggen ofzo. Werkt het ook als ik een grote usb stick erbij koop en hier al mn schoolbestanden opzet? Zodat ik altijd bij de bestanden kan, of ik nou internet heb of niet?

----
Edit:
http://www.mediamarkt.nl/...3,1127851.html?langId=-11
Ik zie hem nu bij de media markt voor 20 euro goedkoper staan, maar de artikelnummers komen niet overeen.
Zijn dit nou dezelfde of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 23:53 ]

• O88088
Als je Google Drive/Google Docs gebruikt kun je je bestanden wel offline openen en bewerken. Hoe het met Microsoft Office zit weet ik ook niet.

Over je vorige bericht, al die tabbladen open kan best, zo zwaar zijn die niet. Je kunt wel PowerPoints openen maar dat werkte niet optimaal. Als je veel animaties gebruikt dan werkt dat niet. Er is wel een versie van Google, hoe die werkt weet ik niet :) De accu is wel prima, al is dat sterk afhankelijk van wat je doet en hoeveel dingen je open hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Toch twijfel ik over de chromebook na alles wat ik lees. Offline werken schijnt heel veel voorbereiding nodig te hebben, anders kun je je bestanden en apps niet openen. Zit nu toch meer te kijken naar een windows netbook.

Is dit iets?
http://www.laptopshop.nl/...-aspire-v3-111p-c7m7.html

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Chromebook lijkt me voor jouw gebruik niet helemaal ideaal. Erg goede batterijduur heeft deze Lenovo Thinkpad. Hij krijgt een goede review en heeft de goede Thinkpad bouw. Hij is met anderhalve kg wel relatief zwaar.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zo'n persoon die ook veel naar het uiterlijk kijkt en die lenovo vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi O-)

http://www.laptopshop.nl/...-aspire-v3-111p-c7m7.html
Zou deze laptop aansluiten bij mijn gebruik en wensen?
Pagina: 1