• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste medetweakers,

Ik ben voor mijn televisie op de slaapkamer opzoek naar een android stick om deze slim te maken. Om het lekker compact te houden ben ik uitgekomen op een android stick. De rede dat ik niet voor een rasp. Pi kies is omdat een vriend van mij er erg veel storingen en haperingen mee had.

Op een server/htpc heb ik xbmc staan, hier wil ik dan ook gebruik van maken om eventueel hd films te streamen.

Nu ben ik aan beland bij het kiezen van een juiste android stick, er zijn veel verschillende android sticks met allerlei verschillende specs en voor en nadelen. Op dit moment heb ik de: Ugoos MK809IV op het oog.

http://androidstick.nl/mk...re-android-mini-pc-kopen/

Op de xbmc wiki staat dat de chip in deze stick (rk3188) geschikt is om hd content af te spelendat is een must, hd content afspelen.

Zijn er ervaringen van jullie kant uit met deze website? Om eventueel te kopen en met deze android stick, snel, zonder hapering etc. Of is er op dit moment een betere keuze?

Alvast bedankt!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
als je al gevonden hebt dat die Ugoos een RK3188 gebruikt, zul je wss ook al gevonden dat die chipset niet de meest optimale is: het webz staat vol met ervaringen met de Rockchip SOC's.

op dit moment kun je imho het beste uitkijken naar de boxes/sticks met een Amlogic chipset, zoals de Minix X8, de Tronsmart s89 of de M8.
zijn nu nog iets duurder dan de RK sticks maar als je in China koopt, is dat verschil al niet meer zo groot.

• michelv5
Dus op dit moment is een android stick nog niet echt goed te gebruiken en adviseer je een android box.Qua prijs val het inderdaad wel mee.

Heb je zelf ervaring met een android box oid?

• stinky1701
ik heb nu een X8 maar ik heb nog niet zo lang geleden voor precies dezelfde vragen en keuzes gestaan als jij.

tot nu toe bevalt de X8 prima, alhoewel ik hem hoofdzakelijk voor xbmc gebruik en niet als complete media centre.
ik merk nu wel dat ik écht een keyboard nodig heb om het volledige potentieel er uit te halen: zit vaak te k*tten met de airmouse met alles wat text based is, zoals film titels invoeren en web browsen, en dat haalt soms de pret uit het ff vlug een filmpje kijken.

maar de X8 zelf streamed tot nu toe alles wat ik wil zien in 1080p zonder probs of haperingen dus ik denk dat de research en tijd die ik in deze aanschaf heb gestoken zich wel geloond heeft.
en vergeleken met de Raspberry Pi die ik een tijdje gehad heb, loop het ook allemaal als de gesmeerde bliksem. ;)

• michelv5
Hartelijk dank voor je reactie, dan ga ik voor een toch iets grotere X8. Dan maar op een nette manier wegwerken!

Waar heb he hem gekocht? Zag dat dx.com wel leuk prijsje had.

• stinky1701
heb hem bij Ali voor 111 euro gekocht.
heb trouwens voor de X8-H gekozen: het was de kleine meerprijs wel waard imho, grotere opslag en hardwarematige DTS.

check wel ook ff de concurrentie na, mss dat jouw voorkeur na wat rondkijken uiteindelijk uitgaat naar een Tronsmart of M8.

succes met de aankoop en hopelijk veel plezier ermee!

• michelv5
Beste stinky1701,

Wat was de levertijd bij jou voor dit product? http://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=minix+neo+x8-h

Het enige verschil is denk alleen de afstandbedieningen.

Bedankt voor de hulp!

• stinky1701
ach, Stinkerd is al goed genoeg hoor... ;)

ik heb er een kleine 3 weekjes op gewacht, gewoon via Sing Post.

• michelv5
Hahaha, ik ga daar is bestellen dan.
Bedankt voor je advies! Dan kan ik de komende 3 weken eens het forum lezen van de minix neo x8-h.
Pagina: 1