Hallo,
Ik heb een maand geleden een computer in elkaar gezet en het werkt allemaal prima. Nu heb ik weer wat geld bij elkaar gesprokkeld en wil ik graag mijn "audio setup" gaan verbeteren. Op dit moment gebruik ik de Shure SRH 750DJ (inmiddels 2 jaar oud) als koptelefoon en gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn moederboard, de MSI Z97M Gaming.
Ik wil dus graag een geluidskaart gaan aanschaffen en later nog een nieuwe koptelefoon. De geluidskaart moet in een PCI-E x1 slot kunnen steken en het liefste onder de 50 euro kosten. Ik heb zelf weinig ervaring met geluidskaarten en heb nog een paar vragen:
- Is het kopen van een geluidskaart in dit geval de moeite waard?
- Moet ik voor 7.1 of 5.1 gaan?
- Andere specifieke dingen waarop ik moet letten?
Ik zal de geluidskaart en koptelefoon met name gebruiken voor het beluisteren van muziek. Ik speel geen games waarbij "surround sound" erg belangrijk is. Ik luister met name Dubstep en Electro muziek en zou graag een zuivere bass willen horen.
Ik heb al wat rond gekeken en de volgende opties zagen er goed uit:
- pricewatch: Asus Xonar DX/XD
- pricewatch: Asus Xonar DGX
- pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio PCI Express
- pricewatch: Creative Labs Sound Blaster Audigy Fx
Wat zouden jullie adviseren te kopen? Of juist niet?
Alvast bedankt,
Kyle
Ik heb een maand geleden een computer in elkaar gezet en het werkt allemaal prima. Nu heb ik weer wat geld bij elkaar gesprokkeld en wil ik graag mijn "audio setup" gaan verbeteren. Op dit moment gebruik ik de Shure SRH 750DJ (inmiddels 2 jaar oud) als koptelefoon en gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn moederboard, de MSI Z97M Gaming.
Ik wil dus graag een geluidskaart gaan aanschaffen en later nog een nieuwe koptelefoon. De geluidskaart moet in een PCI-E x1 slot kunnen steken en het liefste onder de 50 euro kosten. Ik heb zelf weinig ervaring met geluidskaarten en heb nog een paar vragen:
- Is het kopen van een geluidskaart in dit geval de moeite waard?
- Moet ik voor 7.1 of 5.1 gaan?
- Andere specifieke dingen waarop ik moet letten?
Ik zal de geluidskaart en koptelefoon met name gebruiken voor het beluisteren van muziek. Ik speel geen games waarbij "surround sound" erg belangrijk is. Ik luister met name Dubstep en Electro muziek en zou graag een zuivere bass willen horen.
Ik heb al wat rond gekeken en de volgende opties zagen er goed uit:
- pricewatch: Asus Xonar DX/XD
- pricewatch: Asus Xonar DGX
- pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio PCI Express
- pricewatch: Creative Labs Sound Blaster Audigy Fx
Wat zouden jullie adviseren te kopen? Of juist niet?
Alvast bedankt,
Kyle