Wijziging User Review - [Astennu] [mikejwt]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb van deze persoon een R9 290X over genomen uit zijn game pc.

Maar de cooler en de kaart hadden problemen.
Ik heb geprobeerd met de verkoper er uit te komen maar dit is niet gelukt. Ik heb hem een negatieve review gegeven en daarop heeft hij mij ook een negatieve review gegeven.

Het verhaal:

De Communicatie: Hij was aan het verhuizen dus het duurde soms heel lang voordat ik antwoord had. Goed kan gebeuren maar handig is het niet zeker niet gezien de problemen die ik met de kaart had.

Het product / aflevering:
Toen de kaart binnen kwam was als eerste de Accelero hybrid veel te strak aangedraaid de kaart was helemaal krom getrokken.

Vervolgens wilde ik de kaart eigenlijk terug sturen en mijn geld terug. Kreeg ik te horen dat het geld al uitgegeven was en dat dus niet kon.
Toen de schroeven van de koeler maar losser gedraaid en de kaart getest.
Bleek de koeler "kapot" te zijn (de pomp maakte een hard ratelend geluid. Veel harder dan andere Accelero Hybrid cooler).

Ik heb vanwege de cooler weer contact opgenomen met de verkoper. Hij kon zich niet vinden in de problemen die ik omschreef.
Daarop heb ik aangeven dat ik mijn geld terug wilde hebben. Het enige wat hij wilde doen was de kaart terug nemen en slechts 280 van de 480 euro terug betalen! totaal belachelijk dat is gewoon winst maken op het feit dat je een kapot product naar iemand gestuurd heb. Natuurlijk ben ik hier niet mee akkoord gegaan.
Ik had de facturen in het begin niet gekregen dus kon geen garantie claimen. Gelukkig had ik nog een bon van een Accelero hybrid. Dus daar mee heb garantie aangevraagd voor de cooler. Uiteindelijk heb ik de bonnen wel gekregen. Ik had deze helaas ook nodig voor de kaart.

Afuture heeft bevestigd dat de koeler kapot was. En hebben deze opgestuurd. Ook daar is geconcurreerd dat hij kapot was en heb ik na 4/5 weken een nieuwe gekregen.

Daarnaast had de kaart ook nog eens last van black screen problemen. Dus de kaart was ook na het vervangen van de cooler niet bruikbaar. Binnen het uur had je een black screen te pakken en kon je je pc uit en aan zetten. Dit gebeurde bij alle games.

Ik heb met HIS veel getest om er achter te komen wat er met de kaart aan de hand was. 3 weken terug is de kaart opgestuurd en is deze defect bevonden en vervangen voor een nieuwe deze heb ik inmiddels binnen.

Ik heb zo lang gewacht met dit verzoek omdat ik eerst het hele verhaal compleet wilde hebben. En ik wilde de uitkomst van het onderzoek van HIS ook hebben. De verkoper vond mijn verbindingen onzin en niet waar. Van zowel Afuture als HIS+ Gistron het bewijs dat zowel de cooler als de kaart defect waren en vervangen zijn. In mijn ogen bevestigd dit mijn gelijk.

Alles bij elkaar heeft mij dit heel veel tijd gekost. Daarnaast heb ik dus een andere videokaart moeten kopen aangezien deze niet werkte. De videokaart markt voor AMD kaarten is inmiddels ook ingestort dus de restwaarde van de kaart die ik had gekocht is ook aanzienlijk gedaald.

Alles bij elkaar wil ik op z'n minst mijn goede naam zuiveren van deze (in mijn ogen) onterechte review.

Ik zal meteen een PB naar mike sturen dat ik dit topic heb aangemaakt en dat hij hier kan reageren en zijn verhaal kan vertellen.

Edit: PB is naar mike verstuurd.
Mocht er bewijs van eerdere PB's die toen onderling verstuurd zijn nodig zijn hoor ik het graag. Al denk ik dat jullie als Admin's deze toch wel kunnen in zien.

Link naar de originele Advertentie: V&A aangeboden: DIKKE Game pc! 290x + i7 2600k!

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 04-08-2014 11:07 . Reden: Spelling + tekst duidelijker ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejwt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 23:16
Geachte administrator en Frank,

Dit zal tevens ook mijn laatste bericht zijn omtrent deze verkoop.
Ik kreeg destijds een bericht van Frank dat hij wel interesse in mijn videokaart inc Hybrid water koelings set.

Nadat de koop rond was volgde nog er nog wat 'pm's', ik citeer enkele delen daarvan:

Dinsdag 28 januari 2014 15:05
Frank: Geld is zojuist over gemaakt. Zal er mogen wel op staan.

Woensdag 29 januari 2014 19:07
Ik: Het pakket gaat nu zo op de post.
Ik zit momenteel in een over huizing dus het kan zijn dat ik bij eventuele vragen iets later reageer!

Donderdag 30 januari 2014 08:39
Frank: Ik was een ding vergeten te vragen.
Hoe zitten de vrm en memory heatsinks er op? ik hoop met Tape? met lijm is het bye bye garantie. Die krijg je er bijna niet af zonder de kaart fysiek te slopen. Die VRM's komen er dan vaak mee van af.

Donderdag 30 januari 2014 18:40
Ik: Die zitten met de bijgeleverde pasta (soort lijm erop)
Ik heb de koeler zelfs 2 x gemonteerd (niet tevreden over de eerste keer) en 2x met lijm en eraf halen was geen enkel probleem voor mij.

Donderdag 30 januari 2014 21:53
Frank: mmmh dan moet ik even voorzichtig kijken. Ik heb namelijk een veel grotere koelplaat voor die kleine vrm blokjes.
met die standaard blokjes worden ze super heet 100c is dan niet raar en dat vind ik te veel.

Vervolgens zijn nog er enkele berichten geweest maar niks bijzonders postnl had het pakket nog niet verwerkt, daarna:

Zaterdag 01 februari 2014 17:47
Frank:Ik heb de kaart binnen.
Maar ik ben er toch niet zo blij mee. Ik hem em nog niet getest maar de hele printplaat is krom gebogen omdat de koeler te strak aangedraaid is. Daarnaast zitten veel dingen er met lijm op. De garantie van de kaart is dus helemaal weg. Met een kromme PCB inleveren is gewoon geen optie. Lijm resten zien ze misschien niet onder de koeler maar die zul je ook niet weg gaan krijgen.

Zaterdag 01 februari 2014 23:06
Ik: Snap niet echt wat het probleem is, pcb is helemaal niet krom wellicht iets gebogen ja om de gpu goed te koelen het zijn namelijk heet hoofden de 290(x) kaarten.
Daarbij ga je er blijkbaar van uit dat de kaart defect gaat?

Vervolgens heb ik daarbij gezegd dat ik me af of Frank wel precies weet waar hij mee bezig is omdat hij nogal niet zeker van zijn zaak was, waarop Frank een bericht deed dat hij het niet netjes vond dat ik hem beledigde, waarop ik zei ik heb je niet beledigd maar ik denk dat je niet precies weet wat je aan het doen bent.

Frank was er van overtuigd dat de kaart te strak was aangedraaid en ik ben van mening dat dat niet het geval was, meningsverschil?

Aangezien ik hem geen gelijk gaf stuurde frank op zondag 02 februari 2014 23:48 het volgende:
Ik vrees dat ik je weer moet lastig vallen.
Ik heb de kaart vandaag getest. De kaart werkt prima. De Accelero niet. Er zit een Ratel in de pomp en dat is niet van de lucht die je in het begin even hoort.

Ik heb mijn andere Accelero Hybrid er bij gepakt en die hoor je na genoeg niet. Alleen een hoge piep toon als je heel goed luistert. Bij jou is die er ook maar dan ook een ratel er bij. Je voelt het plastic bij de pomp in de buurt ook iets wat trillen. Dus die is niet in orde.

De kaart werkt dus prima echter de koeler niet, je moet wel heel goed luisteren volgens Frank.
Aangezien ik een game-pc had met meerdere fans is mij dit nooit opgevallen, of is het misschien niet eens waar, of was je eigen Hybrid koeler defect wil je mij de schuld in de schoenen schuiven?

Op zondag 09 februari 2014 09:06 kreeg ik het volgende bericht:
Ik was nog vergeten te zeggen dat de kaart ook : black scheen of death issues heeft in Battlefield 4.
Maar daar ben ik nog mee aan het testen. hij draait de 14.1 drivers dus zal eerst de 13.12 testen die altijd goed gewerkt hebben. als dat niet werkt en 290x windforce kaart.

Vreemd? Frank vertelde dat de Kaart immers prima werkte maar de koeler niet en nu dit weer... ik denk zelf dat hij door niet kundig gebruik zijn videokaart zelf heeft gesloopt, hij heeft volgens eigen zeggen de videokaart koeler moeten verwijderen hiermee zou dat gebeurd kunnen zijn.

Vervolgens heb ik Frank aangeboden een bedrag van 275 retour te storten en ik vond dat een passende oplossing voor het feit dat ik 2 'defecte artikelen' retour zou krijgen waar volgens Frank geen garantie op zouden zitten omdat er lijm op de videokaart zat.

Daarna gaf Frank mij een slechte review waarop ik hem negatief beoordeelde.

Conclusie:
Nadat Frank op de hoogte was van dat sommige delen 'gelymt' waren begon hij moeilijk te doen en geeft mij de schuld dat hij door zijn eigen onkunde de videokaart heeft gesloopt, hij had ook een grotere koelplaat voor de vrm's zoals hij zei in zijn eerdere berichten, je mag blij zijn dat je nog een nieuw exemplaar hebt ontvangen aangezien je die momenteel te koop hebt?

Wat ook nog even leuk is om te vermelden is desondanks dat Frank de schuld bij mij legde heeft hij ook nog de videokaart te koop aangeboden: V&A aangeboden: HIS R9 290X 4GB Accelero Hybrid maar ik dacht dat deze defect was? zowel koeler en black screens? of toch niet zoals je eerst beweerde?

Al en al een slechte verkoop geweest en ik zou nooit meer zaken met deze persoon doen, als hier 1 iemand een onterechte slechte review heeft gekregen dan ben ik dat.

Dit is tevens mijn laatste bericht omdat ik geen zin en tijd heb voor dit soort grapjassen.

Met vriendelijke groet,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Prima dat je de berichten gequote hebt. Dan kan iedereen gewoon zien wat er daadwerkelijk gezegd is.

1: Het klopt dat ik een grotere koel plaat had (*deze zat op een 2e R9 290X met accelero hybrid. maar deze is er nooit op geïnstalleerd.
2:"Hierdoor wist ik ook dat jou accelero Hybrid niet in orde was aagezien die andere geen herrie maakte)
3: Het klopt ook dat de kaart even te koop heeft gestaan nadat de nieuwe cooler geïnstalleerd was. Maar na goed testen bleken die blackscreen problemen in meerdere pc's voor te komen en heb ik de verkoop gestopt aangezien ik geen defecte spullen ga verkopen.
4: Het is een feit dat black screen problemen soms pas na lang testen aan het licht komen. Sommige kaarten gaan binnen een uur plat. Andere kunnen met bepaalde games ook goed lijken te draaien en pas na 5 uur problemen geven.

Helaas heb ik ook met R9 290 kaarten die ervaring gehad. Echter was het daar met een nieuwe bios op te lossen. Dit is gedaan in samenwerking met Club3D. Met dat verhaal hoopte ik dat deze kaart op dezelfde manier te repareren was. Ik heb hierover contact gehad met HIS maar voor deze kaarten zijn geen nieuwere biossen beschikbaar dus was de kaart defect.

De korte test die ik in het begin heb gedaan bleek niet genoeg te zijn. Ik heb toen vooral met furmark getest. En daar treden black screens bijna niet op. Furmark belast de memory controller niet zwaar genoeg. En dat is juist het component waar deze problemen vandaan komen. Ik weet nu hoe ik R9 290(X) kaarten op dit probleem kan testen. Om zekerheid te hebben moet je uren lang benschmarks draaien. Ik kan de correpondentie aan leveren die ik met Club3D heb gehad over dit probleem.

De admins mogen in in mijn DM box kijken of de kaart ooit naar iemand toe gestuurd is. Dat is namelijk niet het geval.

Ik heb inderdaad geluk gehad dat ik nog een nieuwe kaart heb gekregen. Het heeft mij uren gekost om die lijm troep er af te krijgen. Het enige waar ik je wel gelijk in moet geven is dat deze lijm er af te halen is zonder de kaart te slopen. Ik heb daar in het verleden slechte ervaringen mee gehad.

En in mijn ogen moet je even goed lezen wat je zelf zegt.
Wat zou jij er van vinden als iemand jou iets verkoopt het is defect en je krijgt maar 50% van de prijs terug die jij er voor betaald hebt terwijl jij er niets aan kan doen? Ik denk niet dat je daar mee akkoord zou gaan.

Het grootste probleem in dit verhaal is dat ik zeg dat de de problemen er al waren toen ik de kaart kreeg. En jij vind dat de kaart in perfecte staat was toen jij hem verstuurde.

Helaas hebben we geen bewijs. Het enige wat ik heb zijn de RMA aanvragen die goedgekeurd zijn.

Je doet alsof jij het slachtoffer hier bent maar ik heb veel tijd moeten investeren. Ik heb uren moeten testen. Ik ben ook lang bezig geweest met communicatie met de winkels. Ik heb de kaart weer schoon moeten maken en alles moeten opsturen. Dat kost pas veel tijd. Achteraf had ik de kaart beter weg kunnen gooien en die tijd kunnen gaan werken dan had ik er twee kunnen kopen.

Ik doe al sinds 2003 zaken op tweakers. Ik heb op het forum ook jaren lang brijdrage geleverd over DOC en andere tweak kennis.Ik heb meer dan 200 goede beoordelingen met maar een negatieve (die van jou). Als ik echt zou onbetrouwbaar en onkundig zou zijn als jij zegt was dat al veel eerder naar boven gekomen. Ik denk dat mijn forum posts en dm's waarin onderhandelingen gedaan worden voor zich spreken. Ik geef de admin's toestemming om alles te lezen als dat zou helpen. Ik heb niets te verbergen.

Conclussie:
Jij bent het niet met mij eens en ik niet met jou.
Ja alles is rommelig verlopen en ja. Ik kwam achteraf met vragen die ik eerder had moeten stellen. Dat geef ik eerlijk toe.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 05-08-2014 07:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo te zien houd hij zich aan zijn woord en komt er geen reactie meer.

Nu is mijn vraag aan de admin's wat gaat er nu gebeuren?

Ik heb in mijn beoordeling naar hem niet eens de laagste score gegeven. Communicatie is 2 sterren omdat dat in het begin goed ging. Later minder goed maar er was contact.

Aflevering en voldoet aan beschrijving had ik 1 ster aangezien de kaart krom binnen kwam en vervolgens de koeler en kaart niet goed bleken te werken.

Mike geeft mij 3x 1 ster. Zelfs voor Aflevering. Terwijl er niet eens een aflevering van mij naar hem toe heeft plaatsgevonden. Voldoet aan beschrijving is in mijn ogen ook niet van toepassing. Ik verhoop hem immers niets.

Communicatie ben ik het ook niet mee eens. Ik was altijd vrij snel met reageren. Vele malen sneller dan hij zelf. Alleen omdat hij het niet met mijn mening eens is geeft hij mij hier 1 ster voor. In mijn ogen is dit niet terecht en is het beoordelings systeem hier niet voor bedoelt.

Misschien had ik hem 3 sterren voor communicatie moeten geven ipv 2. Maar de communicatie verliep vooral aan het einde erg traag. Ik heb toen twee keer een week moeten wachten op reactie.

• Astennu
*Schopje. Wellicht wil een van de admin's even reageren wat nu de volgende stap zou kunnen zijn. Het staat nu al lang stil en verwacht geen reactie meer van mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standpunt blijft, maar inderdaad kan een verkoper slechts één zaak beoordelen, en dat is communicatie. Dat heb ik aangepast.
Pagina: 1