Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Hallo Iedereen,

Ik heb een RT-AC68U waar ik zeer tevreden over ben, echter zodra mijn vriendin wat download heb ik met games een ping van 250ms wat niet werkbaar is.

Ik heb een 100/100 KPN glasvezel verbinding, wat kan ik nu het beste instellen (QoS?) op de RT-AC68U zodat ik wel nog met een hoge snelheid kan downloaden, maar dat mijn ping er niet onder leid in games?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Chris

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 08:23
Hier exact hetzelfde probleem. Al weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
De upload van het torrent programma begrenzen op ongeveer max 70% van de uploadcapaciteit.

Met zo'n krachtige Asus router hoef je wat minder te letten op de max aantal gelijktijdige verbindingen limiet. Je zou eens kunnen spelen met deze waarde. Begin eens bij 100 en kijk maar wat gebeurt als je deze stap voor stap opschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem zit hem niet in de capaciteit, maar de tijd die gebruikt moet worden om pakketjes van A naar B te krijgen. Dit is niet QoS maar traffic shaping en kan je op embedded linux routers het beste met TC doen.

QoS werkt alleen voor streams echt lekker, dus VoIP, TV enz. voor command & control verkeer is gegarandeerde low latency belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Het punt is dat het toch eigenlijk van de gekke is dat je met zo'n router nog clients moet gaan beperken. Ik heb met name problemen als ik een game via steam/origin/uplay download. Dan valt Skype compleet weg en zitten er allemaal gaten in de ping monitor. Ook websites zijn niet meer goed te bezoeken.

Mijn sitecom van 50 euro had geen enkel probleem hiermee. Als ik dan een spel aan het downloaden was en opende tegelijkertijd een website ging de download snelheid iets naar beneden maar packages, over het hele netwerk, werden zeker niet gedropped.

Vriend van me heeft een RT-N66U in combinatie met UPC en heeft helemaal geen probleem. Hij kan prima 100mbit downloaden en tegelijk nog andere zaken doen. Ik heb experiabox in bridge mode ertussen en heb deze problemen. Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
RvdMeer schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:45:
Het punt is dat het toch eigenlijk van de gekke is dat je met zo'n router nog clients moet gaan beperken. Ik heb met name problemen als ik een game via steam/origin/uplay download. Dan valt Skype compleet weg en zitten er allemaal gaten in de ping monitor. Ook websites zijn niet meer goed te bezoeken.
Als de upload (bijna) helemaal dicht zit dan wordt de communicatie tussen jou en de rest van het web ernstige gehinderd. TCP/IP is een protocol met 'onderhoud' waarbij jouw computer bevestiging geeft aan de servers op het web waarmee het verbonden is. Er gaan dan dus bijna geen pakketjes meer upstream met als gevolg slechte ping etc. Daar krijg je iedere router mee op zijn knieën
Mijn sitecom van 50 euro had geen enkel probleem hiermee. Als ik dan een spel aan het downloaden was en opende tegelijkertijd een website ging de download snelheid iets naar beneden maar packages, over het hele netwerk, werden zeker niet gedropped.

Vriend van me heeft een RT-N66U in combinatie met UPC en heeft helemaal geen probleem. Hij kan prima 100mbit downloaden en tegelijk nog andere zaken doen. Ik heb experiabox in bridge mode ertussen en heb deze problemen. Raar toch?
Ik zou niet zomaar twee computers willen vergelijken. Ik zou eerst checken of het begrenzen van de upload (en eventueel het aantal gelijktijdige verbindingen) bij je vriendin je verder helpt. Dat is het eerste waaraan je denkt voordat je verder gaat overwegen of je het probleem verder upstream gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
Zodra ik de download cap op 8.5 MBytes per seconden kan ik nog goed surfen. Zodra hij naar de 10MBytes per seconden gaat wordt het allemaal erg lastig en is het bezoeken van internet, op elke computer in het netwerk, haast niet meer mogelijk. De router zou dat toch moeten kunnen managen of gebruiken steam/origin/uplay allemaal overdreven zware download methodes?

Die vriend van me heeft zelfde computer daar we hem gelijktijdig hebben aangeschaft. Verschil zit m in het soort internet verbinding. Hij heeft de asus direct aangesloten op internet. Ik heb er nog een experiabox tussen zitten. Vandaar dat ik de PC setup kan vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hoe staat de uploadsnelheid ingesteld? Kijk eens wat gebeurt als je die op 70Mb/s of minder zet. Meestal is downloadsnelheid niet de issue maar de uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
als ik de software apart ga limiteren werkt dat inderdaad beter maar dan nog wordt de Skype kwaliteit stukken slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Zelf heb ik behoorlijk wat met QoS zitten spelen, zonder soelaas.
Als mijn vriendin een film streamed, nieuwsgroept of iemand op een andere PC een spel aan het updaten is, ligt mijn ping simpelweg op zijn gat (200-300ms) en is een online game onspeelbaar.

Enige wat tot op heden werkt is het nieuwsgroepen van mijn vriendin op 9 Mbyte/s limiteren (voor het nieuwsgroepen gedeelte), echter wil ik niet zo'n oplossing en is niet alles op die manier te limiteren.

Je mag van zo'n router verwachten (voor dat geld) dat er wel iets in zit om dit af te vangen. Met een kabel (UPC 120mbit) verbinding en een Draytek V2130N had ik nooit problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chrisz op 16-12-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
is het allebij bedraad of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Het gaat hier om bekabelde verbindingen. Wireless gebruik ik enkel voor mijn telefoons, tablets en gameconsoles.

[ Voor 9% gewijzigd door Chrisz op 16-12-2014 16:46 ]

Pagina: 1