HP Zbook 15 Displayport to HDMI Adapter geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb via het laptopproject van de TU Delft een Zbook 15 aangeschaft met daarbij een HP Displayport to HDMI adapter. Vervolgens heb ik hier een hdmi kabel aangehangen en op mijn tv aangesloten. Nu krijg ik wel beeld alleen heb ik enkel geluid via de Zbook.

Ik heb al wat rond gezocht, maar er wordt telkens gezegd dat je de tv moet selecteren in je audio playback devices. Maar daar is de tv helemaal niet zichtbaar, ook niet als ik show disabled/disconnected devices aanvink. Ik heb de hdmi kabel op diverse ingangen van mn tv aangesloten en op een andere tv, maar niks helpt.

Iemand enig idee waar het dan aan kan liggen?

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Hoewel de Displayport standaard wel audio bevat, zijn er eigenlijk maar weinig devices welke ook daadwerkelijk audio over DP implementeren. Weet je zeker dat je Zbook het ook echt ondersteunt?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien dat de volgende link helpt.

Maar het moet wel ondersteund worden door de hardware en software ( drivers ).

• Basomanb
MacBreQ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:53:
Hoewel de Displayport standaard wel audio bevat, zijn er eigenlijk maar weinig devices welke ook daadwerkelijk audio over DP implementeren. Weet je zeker dat je Zbook het ook echt ondersteunt?
Waar kan ik vinden of de Zbook dit ondersteunt?

• MacBreQ
Basomanb schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:57:
[...]

Waar kan ik vinden of de Zbook dit ondersteund?
Ik zou het eerlijkgezegd niet weten. Ik lees dat MacBooks het bijvoorbeeld niet kunnen, maar mijn HP workstation kan het wel. Ik denk dat als je de juiste standaard drivers geïnstalleerd hebt en het bij meerdere TV's niet werk, je er wel vanuit kunt gaan dat het niet gaat werken. Heb je overigens misschien de mogelijkheid om een andere DP>HDMI converter uit te proberen? Je converter moet ook audio kunnen ondersteunen...

• Basomanb
MacBreQ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Ik zou het eerlijkgezegd niet weten. Ik lees dat MacBooks het bijvoorbeeld niet kunnen, maar mijn HP workstation kan het wel. Ik denk dat als je de juiste standaard drivers geïnstalleerd hebt en het bij meerdere TV's niet werk, je er wel vanuit kunt gaan dat het niet gaat werken. Heb je overigens misschien de mogelijkheid om een andere DP>HDMI converter uit te proberen? Je converter moet ook audio kunnen ondersteunen...
Ik heb deze gekocht: pricewatch: HP DISPLAYPORT TO HDMI ADAPTER

zie nergens staan of die wel of geen audio ondersteunt.

• MacBreQ
Ik weet ook niet zeker of dat afhankelijk van de adapter kan zijn. Ik denk dat je notebook het simpelweg niet ondersteunt.

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12 18:13

GB2

Heb je de laatste drivers al geinstalleerd? Firmware van laptop uptodate?

Dit staat er in de QuickSpecs van HP:
DisplayPort Feature
Multi-stream Transport (MST): Multi-stream Transport is a DP 1.2 feature that allows daisy chaining of DP 1.2 monitors
(requires built in support of DP 1.2 MST in monitor), or the use of DP 1.2 hubs with MST to achieve 4 active displays without
a docking station.
BRON: http://www8.hp.com/h20195...nt.aspx?docname=c04111287

• Basomanb
Heb de helpdesk gemaild en volgens hun ondersteund de DP wel Audio.
Kwamen ze met het advies om diverse hdmi kabels en tv's te proberen, alsof ik dat zelf nog niet had verzonnen.
En nu willen ze dat ik hem langs kom brengen ter reparatie, lol...

Anyway drivers en firmware zijn up to date dus daar kan het ook niet aan liggen.

In mijn Nvidia control panel zie ik trouwens mijn tv wel gelist staan:

http://imgur.com/DmzApKm

• MacBreQ
Basomanb schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:25:
Heb de helpdesk gemaild en volgens hun ondersteund de DP wel Audio.
Kwamen ze met het advies om diverse hdmi kabels en tv's te proberen, alsof ik dat zelf nog niet had verzonnen.
En nu willen ze dat ik hem langs kom brengen ter reparatie, lol...

Anyway drivers en firmware zijn up to date dus daar kan het ook niet aan liggen.

In mijn Nvidia control panel zie ik trouwens mijn tv wel gelist staan:

[afbeelding]
Dus je hebt 100% zeker die firmware update die GB2 vermelde geïnstalleerd?

• Basomanb
Oke probleem opgelost, nogmaals alle drivers langsgelopen en het lag aan de NVIDIA Video Driver and Control Panel (International) system software Manager.

Geen idee wat dat met de audio over je displayport te maken heeft, maargoed hij doet het :p

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12 18:13

GB2

Ik heb een EliteBook 810 revolve van HP met DP, als ik hem aansluit op mijn TV met een DP naar HDMI connector heb ik op mijn tv gewoon geluid, wordt ook meteen ondersteund, wat ik wel laatst had bij een andere tv dat ik in Windows onder config scherm en dan geluid iets moest aanpassen qua config omdat het geluid ook over mijn laptop speakers ging..

Edit: Oke mooi,.. Problem solved... :)

• MacBreQ
Wel, de audio loopt over je displayport, wat aangestuurd wordt door je NVidia GPU. Veel plezier met je nieuwe aanwinst! :)

• Basomanb
Bedankt allemaal in ieder geval!
Pagina: 1