Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en nu twijfel ik tussen de volgende 2 tv's:
LG 47LB630V en de Sony kdl-48w605b.
Welke zouden jullie nemen? Ik wil wel in deze prijsklasse blijven.

Alvast bedankt

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Sony.

Verwijderd

Topicstarter
Of weten jullie nog een andere in dezelfde prijsklasse?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hoe kom je tot die twee modellen, en waar twijfel je nog over?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Deze zag ik staan bij Foka en beide zagen er goed uit.
Twijfel toch over de LG omdat ik ergens op het forum heb gelezen dat ze wel last hebben van backlight bleeding.
Is trouwens een 48" erg groot voor een afstand van 3,7 meter?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eerder aan de kleine kant (... dan de grote) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 04-08-2014 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de consumentenbond komt de LG er beter uit.
Heeft iemand ervaring met deze LG?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Consumentenbond... :N

• apis29
  • Niet online
:*) ...

In het LG 2014 topic zijn overigens genoeg mensen te vinden met een 630: \[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up

Op een enkeling na lijken ze er wel tevreden mee te zijn ... (alleen de smart tv "Web OS" werkt wat traag)

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 04-08-2014 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:13:
:*) ...

In het LG 2014 topic zijn overigens genoeg mensen te vinden met een 630: \[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up

Op een enkeling na lijken ze er wel tevreden mee te zijn ... (alleen de smart tv "Web OS" werkt wat traag)
Dus jij zou eerder voor LG gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan verder helaas niet veel consumenten reviews vinden.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:58:
Deze zag ik staan bij Foka en beide zagen er goed uit.
Twijfel toch over de LG omdat ik ergens op het forum heb gelezen dat ze wel last hebben van backlight bleeding.
Is trouwens een 48" erg groot voor een afstand van 3,7 meter?
Een TV beoordelen in showroom condities is omogelijk. Daar staan ze alleen maar afgesteld om op te vallen. Probeer eerst eens wat reviews te lezen over tv's in je prijsklasse, probeer daarna een winkel te vinden met een kijkkamer waar je in betere condities te TV kan beoordelen.

Elke LED heeft trouwens in bepaalde mate last van clouding / backlight bleeding etc. Gewoon een nadeeltje van de techniek.

Kijk anders eens op www.hdtvtest.co.uk of avforums.com

Deze sites hebben zeer goede reviews en zijn erg betrouwbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 04-08-2014 19:28 ]

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:15:
[...]

Dus jij zou eerder voor LG gaan?
Dat dan weer niet normaal gesproken, ben zelf wel tevreden over Sony tv's en kijk meestal niet verder voor mezelf (uiteraard wel na het doorspitten van vele reviews). Alleen Panasonic kijk ik nog met een schuin oog naar nu ze plasma eruit gegooid hebben en op LED moeten focussen (wel iemand anders de samsung 48h6400 aangeraden overigens maar dat is weer een iets andere prijsklasse).

In dit geval wordt de Sony 605B vrijwel universeel goed gereviewd (behalve bij de consumentenbond? :P ) voor z'n prijsklasse en zou de LG er met z'n IPS paneel er qua zwartwaarden iig niet tegenop kunnen en met daarnaast nog wisselende montage- (-> backlight bleeding) en schermkwaliteit is de Sony de veiligere keus.

Maar die laatste minpunten kunnen op ieder willekeurig toestel voorkomen alleen lijkt het vaker een issue bij een merk als LG dan bij Sony; al lees je ook over Sony van mensen die hun tv 3 keer hebben omgeruild om er een te vinden waar ze tevreden mee zijn (de meer pietje precies mensen met uitgebreide schermtesten die speciaal naar minpunten zoeken die bij normaal tv kijken zo goed als niet opvallen bijv. maar andere keren ook duidelijkere problemen).
Dat van NL_Scratch, die backlight lek in de LG thread echter zou je denk ik wel zien bij normaal tv kijken (jammer van de kleine foto's) en zou je een reden kunnen vinden om hem weer om te ruilen mocht je de pech hebben er zo een te ontvangen (en je er erg aan storen) ... Volgens LG valt het blijkbaar binnen de foutmarge maar ik denk dat bijna elk merk dat zou vinden/ zeggen.

edit: kwam nog wat contrastwaarden tegen op (in een donkere kamer setting) http://www.rtings.com/reviews/tv/lcd-led/sony (via http://www.avsforum.com/f...w600b-w800b-w850b-21.html)

USA model nummers ... (als het goed is wel de equivalenten)

2014 Sony W600B Black: 0.026 cd/m2 [White: 91.01 cd/m2] Contrast: 3500 : 1

2014 LG LB6300 Black: 0.124 cd/m2 [White: 102.3 cd/m2] Contrast: 826 : 1

(ter vergelijk: 2014 Sony W800B Black: 0.020 cd/m2 Contrast: 5260 : 1

[quote]Good TV contrast ratios are something like 3200:1 etc, but most good LCD-LED TVs are averaging 3000:1 and many well below 1500:1, with IPS coming at 900:1, etc...[/quote] http://www.avforums.com/t...689/page-12#post-20603580) Misschien achterhaald of anders gemeten(?); cijfers zijn iig geen fabrieksopgave (kom je vlgns mij sowieso weinig meer tegen) ...

Ook hier in de review nog de opmerking dat de LG wel een erg spiegelend scherm heeft, ook een reden dat ik iemand de 670 afraadde (die bij de winkel werd aanbevolen; hadden daar geen H6400) aangezien die woonkamer een en al raam is aan de kant waar de zon staat.

[ Voor 98% gewijzigd door apis29 op 05-08-2014 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar hebben we wat aan.
Bedankt voor de info!
Ik ga voor de Sony.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag op Ibood staat ook een 48" TX-48AS640E

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 17:18
Schop

Heb de lb630v en wil graag via WM of soort gelijke apps in windows 10, foto's en video bijv draadloos me films afspelen op deze tv.

Nu gaat dat heel goed. Echter op het moment dat ik ondertitel toevoeg dan komt dat niet tevoorschijn.

Tot dusver het volgende gedaan:
SRT en MKV file allebei dezelfde naam gegeven.
SRT in SUB veranderd
WM geprobeerd
foto's en video geprobeerd

TV is up to date net als de laptop.

verkeerde topic sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Sylver84 op 14-06-2016 09:36 ]

Asus GL703VM

Pagina: 1