• daveym
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08-2025
Hallo allemaal,

Ik gebruik al enkele jaren de playon!HD alleen de laatste firmware update is al enkele jaren oud en ik heb vaak met hd en 3d films problemen doordat de codecs niet door het apparaatje worden herkend. Ik keek daarom naar een andere mediaspeler zoals een popcorn hour, maar dan kan ik nog steeds het probleem hebben dat deze bepaalde codecs niet afspeelt. Zo kwam ik laatst een pgmx bestandje tegen wat hem niet gaat worden op een mediaspeler (als ik het goed heb?).
Ik denk dat ik het beste uit ben met een computertje waar ik linux of windows op draai en mijn video bestanden vooral met vlc afspeel. Ik kwam deze best buyguide van tweakers tegen voor een htpc. Hier wil ik een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard bij aanschaffen om alles te bedienen.

Gaat dit op deze manier werken? Zie ik dingen over het hoofd, of moet het met de onderdelen die tweakers heeft samengesteld voor een htpc gewoon lukken om hd en 3d bestanden af te spelen op mijn 3d tv?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou prima moeten werken. Zelf een tijdje geleden ook mijn Dune mediaspeler de deur uit gedaan en vervangen door een HTPC op basis van een Intel NUC. Werkt prima.

Verwijderd

Je kan idd best eens in de pricewatch kijken naar user reviews van de Intel NUC. Voor mij is dit het absolute droomplatform voor XBMC geworden voor een heel zachte prijs :)

• daveym
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08-2025
Zo'n intel NUC ziet er zeker goed uit! Bedankt voor de tip, nog nooit van gehoord :X Is de Intel NUC Kit DN2820FYKH (waar Boe2 een review bij heeft geschreven) goed genoeg om full hd (3d) af te spelen met bestanden van een grootte van bijvoorbeeld 30gb? Gaat dat gewoon allemaal soepel? Of kan ik dan beter een i3 of i5 variant van de intel nuc aanschaffen?

Welke hardware wordt er trouwens vooral aangesproken bij het afspelen van films?