Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Karma weg??

Pagina: 1
Acties:

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10 08:01
Ik ben aan het sparen voor een foto album en ik zat op 6k karma. Vandaag kijk ik erop en heb ik nog maar 5500karma terwijl ik niks heb gekocht. :( Kan iemand mij helpen?

Edit: hoop dat dit geen spam is en als er tips zijn om karma te krijgen wees niet bang om ze te geven :)

Edit 2: Het is custom css die verlengt was. Thanks to mimang!

[ Voor 33% gewijzigd door Kyle98 op 03-08-2014 23:24 ]

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik zit even te kijken naar de zaken die je karma kunnen kosten, maar:
- Ik zie geen reacties die een -1 (ongewenst) of een -2 (verwijderd) hebben gekregen
- Ik zie geen reviews die omlaag zijn gestemd
- Ik zie geen andere zaken die je karma kunnen kosten

Het enige wat ik zie is dat je een review van het oude naar het nieuwe formaat hebt getild (productreview: Corsair Graphite 230T review door Kyle98), misschien dat dat nog een of andere herberekening heeft getriggerd. Maar dat kunnen de devvers je beter vertellen dan ik, dus Schop een Modje => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kyle98
Bedankt voor je hulp, maar volgens mij is het custom css die verlengt is.

• Dirk

Dirk

Het kan niet veroorzaakt zijn door de verlenging van custom css, want je totale karma zoals zichtbaar op Kyle98 veranderd niet als je iets aankoopt, en daar zit je nu ook op 5,5K. Aankopen beïnvloeden alleen je besteedbare karma, niet je totale karma.

Andersom heeft het aankopen van zaken in de karma store overigens ook geen effect op het moment dat je de mogelijkheid krijgt om een fotoalbum te openen, die krijg je gewoon bij 10k karma totaal.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kyle98
Oh oke, dus het is een fout in het systeem? Hoop dat het gemaakt kan worden want ik zit echt te wachten op de 10k :P

• Dirk

Dirk

Ik zeg niet dat het een fout is, het kan prima een logische oorzaak hebben en helemaal zo bedoeld zijn, maar het is niet de verlenging van je custom css.

Dus of je herinnert het je fout, of er is iets anders aan de hand, maar met een beetje mazzel kunnen de devvers dat wel uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 03-08-2014 23:34 ]

• Kyle98
Uhm het enige wat het kan zijn is dat van mijn kast dat ik die aan heb gepast en mischien dat ik foto's in mijn inventaris heb geplakt. Maar voorderest weet ik het ook niet. Heb nooit iets veranderd of aangepast aan me karma. Ik keek net op mijn pagina en toen stond er 6k karma even later opeens 5500.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je review is alleen maar meer karma waard geworden.

Ik heb even in een backup van afgelopen zaterdag gekeken, daar had je nog 5800 punten.

Je hebt blijkbaar sindsdien je profiel aangepast op diverse punten. En daar heb je blijkbaar 500 karma-punten op verloren. Je krijgt daar o.a. karma voor de biografie (die je hebt toegevoegd), het ingevuld hebben van je 'CV' (wat je gelijk hebt gelaten), het hebben van inventarissen (waar je er 2 van hebt toegevoegd), het hebben van wenslijsten (waar je er zo te zien wel 2 van hebt verwijderd).

Al met al is me trouwens niet duidelijk waarom dat dan omlaag zou moeten gaan. Maar de bereken-code is al een tijdje niet aangepast, dus echt zin om te zoeken of er dan bugs in zitten heb ik nou ook weer niet :P

Als ik zo kijk naar het aantal karma dat je had voor je profiel, dan vermoed ik dat je juist eigenlijk teveel karma had voor je profielwijziging; het was wel erg veel voor dat vrij lege profiel... :)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 04-08-2014 08:02 ]

• Kyle98
Oke dan hoop ik maar dat het niet vaker gebeurt. Die karma die ik had was van mijn forum reacties volgens mij.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kyle98 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:29:
Oke dan hoop ik maar dat het niet vaker gebeurt. Die karma die ik had was van mijn forum reacties volgens mij.
Nee, de karma voor je forumreacties en productreview waren beide gestegen sinds zaterdag. Het enige wat gedaald/gecorrigeerd was, was het karma voor je profiel.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

:( Hmm, heb sinds vandaag hetzelfde probleem :(

Ik had eerst dik 41k (zie mijn grafiek), nu nog maar 39k nu al gezakt naar 38k :( :( :(

[ Voor 15% gewijzigd door MK_ op 06-10-2014 07:25 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

MK1998NL schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:42:
:( Hmm, heb sinds vandaag hetzelfde probleem :(

Ik had eerst dik 41k (zie mijn grafiek), nu nog maar 39k nu al gezakt naar 38k :( :( :(
Zo te zien heb je onlangs je profiel aangepast en is dat verantwoordelijk voor de vermindering van je karma. Bij het aanpassen van je profiel wordt daarbij ook onder andere het gebruik van het fotoalbum en productcollecties/wenslijsten meegenomen. Als je dus op een ander moment veel foto's in je fotoalbum had, of veel productcollecties, maar die later weer verwijderd dan wordt de karma daarvoor ook weer afgetrokken.

Het is alleen wat ongelukkig dat dat alleen wordt gedaan zodra je je je profiel aanpast. Daar zal ik eens een ticket voor maken :)

Intentionally left blank

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Raar dat het word gedaan als je je profiel aanpast, had alleen mijn signaturen aangepast. Maar als wenslijstjes e.d ook meetellen, dat kan het wel, heb pas verschillende (lees: tientallen) wenslijstjes verwijderd. Dacht dat wenslijsten hier geen invloed hadden, alleen de inventaris :)

Nou, bedankt voor je moeite :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
crisp schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:01:
[...]

Zo te zien heb je onlangs je profiel aangepast en is dat verantwoordelijk voor de vermindering van je karma. Bij het aanpassen van je profiel wordt daarbij ook onder andere het gebruik van het fotoalbum en productcollecties/wenslijsten meegenomen.
Heb ik hier nu ook last van ? :/
Pagina: 1