Ik ben bijna afgestudeerd in een informatica master, en ik werd benaderd op linkedin door een IT-consultancy bedrijf A voor een vacature ik erg interessant vind. Het is ook goed te doen voor mij qua reistijd, binnen de randstad. Kortom, een serieuze optie. Het gaat om een project bij bedrijf C, wat potentieel een lange termijn project is. Korte tijd later werd ik gebeld door een andere consultant, B, en wat blijkt nu: dat is voor hetzelfde project bij bedrijf C.
Ik wil het boven alles wel netjes afhandelen, maar ik hoop er ook op een bepaalde manier mijn voordeel mee te kunnen doen. Wat zijn de mogelijkheden? Moet ik sowieso gaan voor het eerste bedrijf A, en is het not-done om hen te passeren, of is dit juist een gunstige onderhandelingspositie?
Ik wil het boven alles wel netjes afhandelen, maar ik hoop er ook op een bepaalde manier mijn voordeel mee te kunnen doen. Wat zijn de mogelijkheden? Moet ik sowieso gaan voor het eerste bedrijf A, en is het not-done om hen te passeren, of is dit juist een gunstige onderhandelingspositie?