Hallo Tweakers, aankomend jaar ga ik beginnen met de opleiding Informatica aan het HBO. Bij mijn vorige studie (HBO Communicatie) adviseerde de school al een laptop aan te schaffen, ik achtte dit nog niet nodig en heb dat dus niet gedaan. Nu ik begin met een opleiding Informatica lijkt mij een laptop vanaf het begin van het jaar wel erg handig dus vandaar mijn vraag voor wat aankoopadvies.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden voor programmeren (Java, HTML), tekstverwerken (verslagen maken) en internetten.
Wat is je budget?
Ik ben bereid maximaal zo'n 600 euro uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat elke dag mee naar college dus een goede accuduur is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had de pricewatch: MSI Classic CR61 2M-214NL gezien, wat mij een goede laptop leek voor het geld. De school adviseert een i5 en 8GB aan RAM en dat heeft deze laptop. (Al weet ik niet of het advies van school met een korreltje zout te nemen is of niet) Voor de rest maakt het merk mij niet zo veel uit, als het maar een merk is met een goede reputatie (Asus, Acer, MSI etc.)
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden voor programmeren (Java, HTML), tekstverwerken (verslagen maken) en internetten.
Wat is je budget?
Ik ben bereid maximaal zo'n 600 euro uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij gaat elke dag mee naar college dus een goede accuduur is belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had de pricewatch: MSI Classic CR61 2M-214NL gezien, wat mij een goede laptop leek voor het geld. De school adviseert een i5 en 8GB aan RAM en dat heeft deze laptop. (Al weet ik niet of het advies van school met een korreltje zout te nemen is of niet) Voor de rest maakt het merk mij niet zo veel uit, als het maar een merk is met een goede reputatie (Asus, Acer, MSI etc.)