Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:45
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een home-cinema set te kopen.
Nu heb ik al mijn nieuwe TV bepaald namelijk de Samsung UE50HU6900.
Voor de speakers denk ik aan de Philips Fidelio E5. Deze speakers hang ik aan de TV via de HDMI-out naar de HDMI-aansluiting met ARC (dus er wordt geen versterker gebruikt)

Nu komt echter het probleem:
Ik wil mijn Wii U aansluiten op de TV maar die heeft alleen ondersteuning voor LPCM en dus geen Dolby Digital.
Nu heeft de Fidelio alleen ondersteuning voor DTS en Dolby Digital.
Ook is het bij een traditionele manier van surround (speakers & Blu-ray, game, etc -> versterker -> TV) logisch dat het niet werkt maar hier is het toch anders.
Zal ik, als ik de draadloze surroundspeakers achterin de kamer zet, een surroundsound krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door VirinR op 03-08-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
Volgens mij fungeert dat basisstation als een soort miniversterker, dus je zou gewoon je Wii U daarop aan moeten kunnen sluiten en surroundgeluid moeten hebben.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Oke bedankt.
Ik hoef mijn Wii U niet rechtstreeks aan te sluiten op de HDMI-input vanwege Audio Return Channel.
Ook moet je in de in de Wii U aangeven dat je Surround wilt maar die optie komt alleen beschikbaar als alles goed is aangesloten met de juiste standaarden.
Hopelijk kan de Fidelio een surroundsound simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Fidelio heeft meerdere HDMI inputs op een van de voorspeakers. Een daarvan kun je dus voor je WiiU gebruiken en dan heb je zeker surround. Via je ARC van je TV niet.
De Fidelio kan het wel proberen te simuleren (er zit iig een surroundknop op de AB) maar dat wordt nooit gelijkwaardig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ARC heeft feitelijk helemaal niets van doen met de Wii. Je kunt ook gewoon je TV via Optical S/PDIF aansluiten op je Fidelio mocht je dat willen. Zolang je de Wii (of welk apparaat dan ook) maar niet direct op de TV aansluit zou het goed moeten gaan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Oke bedankt voor de info!
Ik zal het proberen als ik mijn budget heb!

[Edit]
Ik heb contact opgenomen met Philips.
Ze zeggen het 'helemaal niet te ondersteunen'. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door VirinR op 05-08-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dan ondersteunt hij waarschijnlijk geen HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zonder HDCP toch Blu-Ray doorlussen?

Lijkt me heel vreemd als het niet zou werken, maar neem je Wii gewoon mee naar de winkel, dan kun je het ter plekke testen. Voor de prijs hoef je het niet te laten zo te zien.

Ik zou het donderdag-avond kunnen testen, we hebben er een staan op een Blu-Ray speler die vast wel PCM kan uitsturen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
mr.paaJ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:36:
Zonder HDCP toch Blu-Ray doorlussen?

Lijkt me heel vreemd als het niet zou werken, maar neem je Wii gewoon mee naar de winkel, dan kun je het ter plekke testen. Voor de prijs hoef je het niet te laten zo te zien.

Ik zou het donderdag-avond kunnen testen, we hebben er een staan op een Blu-Ray speler die vast wel PCM kan uitsturen.
Klopt, het is een flink bedrag dus ik verwacht er wel iets van.
Het zou idd fijn zijn als je met jouw Blu-Ray speler het kan testen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb een Panasonic speler gepakt met Avatar erin, HD geluidsspoor dus surround gekozen, en in de speler alles op PCM gezet ipv auto. De satellieten los gehaald en hoorde de stemmen alleen van voren en effecten uit de surrounds.

Oftewel, volgens mij werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
mr.paaJ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:06:
Ik heb een Panasonic speler gepakt met Avatar erin, HD geluidsspoor dus surround gekozen, en in de speler alles op PCM gezet ipv auto. De satellieten los gehaald en hoorde de stemmen alleen van voren en effecten uit de surrounds.

Oftewel, volgens mij werkt het gewoon.
Top! Bedankt voor het testen! :)
Pagina: 1