Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies: Beste 2.1 PC Audio tot 200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Penhoat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09-2019
Goedendag,

ik zoek PC audio tot ongeveer 200 euro. Nu heb ik al redelijk wat rond gekeken, en over het algemeen kom je uit op de Logitech Z623.

http://www.logitech.com/n...eaker-system-z623?crid=47

Nu is dit setje al geruime tijd op de markt, dus vraag ik me af of er in die tijd niet wat beters op de markt is gekomen in die prijsklasse?

Verder kom ik ook vaak de Edifier Studio 6 Plus tegen. Hoe legt deze het af tegen bovengenoemde?

[ Voor 11% gewijzigd door Penhoat op 03-08-2014 18:24 . Reden: toevoeging ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 17:38
2de hand boekenplankers met een 2de hands versterker.
Een setje Wharfdale Diamond 10.1 bijvoorbeeld klinkt op zeker beter dan dat Logitechsetje.

Nee dan heb je geen subwoofer, maar bij dat Logitech setje zit ook geen subwoofer. Daar zit een rammeldoos bij wat ongecontroleerd staat te dreunen en grommen en rommelen.

• Penhoat
vosss schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:31:
Een setje Wharfdale Diamond 10.1 bijvoorbeeld klinkt op zeker beter dan dat Logitechsetje.

Nee dan heb je geen subwoofer, maar bij dat Logitech setje zit ook geen subwoofer. Daar zit een rammeldoos bij wat ongecontroleerd staat te dreunen en grommen en rommelen.
In dezelfde range vind ik ook van Q Aucoustics de 2020 speakers.

Nu is mijn vraag, al ga ik film kijken of gamen, heb ik dan ook bass met zoiets of de door jouw genoemde?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Penhoat
Iemand andere suggesties?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Penhoat schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:12:
[...]

In dezelfde range vind ik ook van Q Aucoustics de 2020 speakers.

Nu is mijn vraag, al ga ik film kijken of gamen, heb ik dan ook bass met zoiets of de door jouw genoemde?
In dezelfde range kom je ook uit met speakers als de Dali Zensor 1, Klipsch RB-51, Klipsch B3, Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A26, Argon 6350, et cetera. Allemaal passieve speakers waar je nog een versterker bij nodig hebt.

Je kan ook verder zoeken in de categorie van actieve monitoren (waar je de Edifier al had). Denk dan aan AudioEngine (al zou ik de A2 niet echt aanraden), M-Audio of Argon 7340/7540, et cetera.

Voordeel van de laatste groep is dat het minder plek in neemt op je bureau en ook goed werkt op korte afstand. Je kan namelijk niet elke speaker zo maar op je bureau zetten en goed geluid hebben. Komt veelal door een reflexpoort aan de achterzijde (alleen nadelig als je speakers strak tegen de wand zet), maar vooral omdat niet elke speaker is gemaakt om er slechts enkele tientallen centimeters van af te zitten.

Alles hierboven zal natuurlijker en - mijn inziens - beter klinken dan standaard PC-setjes van Logitech. De Logitech zal door de "subwoofer" wel vetter klinken.
Gelieve niet je topic binnen 24 uur te kicken, binnen een uurtje is wel extreem snel.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 03-08-2014 22:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Opzich is er niks mis met de logitech set. Ikzelf heb bij de pc nog steeds een z-2300. Hou er rekening mee dat de bass vaak wat overheersend is bij de stock setjes. Wil je betere geluidskwaliteit, dan kom je op de losse speakers uit zoals hierboven beschreven.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
Teufel schijnt ook goed te zijn, maar je kunt deze tot 8 weken thuis proberen en als het niet bevalt komen ze het gratis ophalen :)

Teufel Concept C 100 BE "2.1-Set"

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

vosss schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:31:

Dit

Een tweedehands leuke versterker + leuke tweedehands boxjes blazen ieder logitech setje omver.

Goede boxen, zeker als ze een beetje groot zijn, zijn stukken beter dan zo'n losse rammeldoos van Logitech.

* RobinHood is erg tevreden met zijn Kenwood versterker + 2 mooie 3-weg torens

People as things, that’s where it starts.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 17:38
FeaR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:14:
Je kan namelijk niet elke speaker zo maar op je bureau zetten en goed geluid hebben. Komt veelal door een reflexpoort aan de achterzijde (alleen nadelig als je speakers strak tegen de wand zet), maar vooral omdat niet elke speaker is gemaakt om er slechts enkele tientallen centimeters van af te zitten.
Dat merk ik met mn Tannoy Revolution Signature DC4's heel erg.

Bij de tv klinken ze echt geweldig. Het setje wat ik erbij heb gehaald voor bij de pc klinkt nog altijd beter dan een standaard Logitech setje, maar ik merk toch dat het niet helemaal is wat ze kunnen.

Ze staan en veel dichter tegen de muur (baspoort wel aan de voorkant overigens) en op een lichtere amp en ik zit er natuurlijk veel dichter op met mn oren. Het klinkt echt een bak minder dan dat andere setje. Bij een blinde test zou je direct geloven dat het andere speakers zijn denk ik.

Mij maakt het niet zoveel uit moet ik zeggen, muziek luisteren doe ik vaak bij de tv en dan gooi ik meestal de BK XXLS400FF erbij die subtiel mee speelt.

Ik heb ze eigenlijk alleen maar gekocht omdat ik ze toevallig goedkoop en zo goed als nieuw over kon nemen van iemand om ze op termijn als rears te gaan gebruiken bij de tv. Ik zoek alleen nog de center van de serie en dan ben ik compleet. Tot die tijd staan ze prima bij mn computer en klinken ze nog altijd beter dan de Eltax Monitor III's wat er eerst stonden.

:)

• MartijnAbel
Tommert38 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:18:
Teufel schijnt ook goed te zijn, maar je kunt deze tot 8 weken thuis proberen en als het niet bevalt komen ze het gratis ophalen :)

Teufel Concept C 100 BE "2.1-Set"
Klopt, ben ik zelf ook wel over te spreken, prijzen zijn netjes en ze leveren snel...

• Penhoat
FeaR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

In dezelfde range kom je ook uit met speakers als de Dali Zensor 1, Klipsch RB-51, Klipsch B3, Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A26, Argon 6350, et cetera. Allemaal passieve speakers waar je nog een versterker bij nodig hebt.

Je kan ook verder zoeken in de categorie van actieve monitoren (waar je de Edifier al had). Denk dan aan AudioEngine (al zou ik de A2 niet echt aanraden), M-Audio of Argon 7340/7540, et cetera.

Voordeel van de laatste groep is dat het minder plek in neemt op je bureau en ook goed werkt op korte afstand. Je kan namelijk niet elke speaker zo maar op je bureau zetten en goed geluid hebben. Komt veelal door een reflexpoort aan de achterzijde (alleen nadelig als je speakers strak tegen de wand zet), maar vooral omdat niet elke speaker is gemaakt om er slechts enkele tientallen centimeters van af te zitten.

Alles hierboven zal natuurlijker en - mijn inziens - beter klinken dan standaard PC-setjes van Logitech. De Logitech zal door de "subwoofer" wel vetter klinken.
Bedankt hiervoor!

Nu zal ik voornamelijk film en games erover willen spelen en niet zozeer muziek. Is het dan nog steeds aan te raden om voor die actieve speakers te gaan, of toch een stock setje zoals de Logitech of Teufel?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Uiteraard, ook films en al helemaal games klinken een stuk lekkerder met "echte" boxen. Zeker bij games merk ik dat ik veel meer detail kan horen dan ik hoor uit het 2.1 setje van mijn pa, en dat is zeker bij shooters wel fijn. Je hoort immers dingen als voetstappen of geweervuur een stuk sneller/duidelijker.

Films klinken ook gewoon een stuk mooier. Natuurlijk merk je het vooral bij films met veel luide geluiden, maar toch.

• Penhoat
VasZaitsev schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:11:
Uiteraard, ook films en al helemaal games klinken een stuk lekkerder met "echte" boxen. Zeker bij games merk ik dat ik veel meer detail kan horen dan ik hoor uit het 2.1 setje van mijn pa, en dat is zeker bij shooters wel fijn. Je hoort immers dingen als voetstappen of geweervuur een stuk sneller/duidelijker.

Films klinken ook gewoon een stuk mooier. Natuurlijk merk je het vooral bij films met veel luide geluiden, maar toch.
Wat is in deze categorie dan het best aan te raden tot de 200-250? Ik ga liever voor zoiets voornamelijk vanwege toch wel enigszins mindere ervaringen met Logitech, en ondanks dat de Teufel setjes er veel beter uitzien dan die van Logitech, de recensies wel minder lovend zijn.

• MartijnAbel
Penhoat schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:18:
[...]

Wat is in deze categorie dan het best aan te raden tot de 200-250? Ik ga liever voor zoiets voornamelijk vanwege toch wel enigszins mindere ervaringen met Logitech, en ondanks dat de Teufel setjes er veel beter uitzien dan die van Logitech, de recensies wel minder lovend zijn.
Het is tevens ook wat jezelf verwacht van een set. Voor 200 a 250 ga je zat vinden, maar ben je met losse speakers toch al vaak gebonden aan tweedehands omdat je dan gewoon beter spul krijgt voor dat geld ;)

• Penhoat
MartijnAbel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:20:
[...]

Het is tevens ook wat jezelf verwacht van een set. Voor 200 a 250 ga je zat vinden, maar ben je met losse speakers toch al vaak gebonden aan tweedehands omdat je dan gewoon beter spul krijgt voor dat geld ;)
Ik koop niets tweedehands op gebied van elektronica, ik hou het graag op nieuw.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jouw keuze, maar dan kun je echt leuk spul wel vergeten. Versterkers/recievers kosten nieuw nou eenmaal een vermogen, en meuk van 15-20 jaar oud, welke nogsteeds prima is, kost je twee tientjes. En dan heb je bijv. een Kenwood A-47, zoals ik heb

Enfin, pricewatch: Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart) is al een heel leuk setje voor een hele leuke prijs.

pricewatch: Pioneer A-10-K lijkt mij de goedkoopste versterker welke geen meuk is. . Mist mss wat watt, maar 50w is ook al genoeg om je buren mee te stangen.

• MartijnAbel
VasZaitsev schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:35:
Jouw keuze, maar dan kun je echt leuk spul wel vergeten. Versterkers/recievers kosten nieuw nou eenmaal een vermogen, en meuk van 15-20 jaar oud, welke nogsteeds prima is, kost je twee tientjes. En dan heb je bijv. een Kenwood A-47, zoals ik heb

Enfin, pricewatch: Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart) is al een heel leuk setje voor een hele leuke prijs.

pricewatch: Pioneer A-10-K lijkt mij de goedkoopste versterker welke geen meuk is. . Mist mss wat watt, maar 50w is ook al genoeg om je buren mee te stangen.
Klopt idd, mijn versterker is bijna een instapmodel van Yamaha en kostte me al 260 euro.

• Penhoat
Nou heb alles overwogen, het is uiteindelijk toch gewoon dit geworden:
http://www.teufelaudio.nl...200-be-2.1-set-p9901.html

Kan deze uitproberen, bevalt het niet komen ze hem ophalen, dus ik probeer dit eerst uit.

• MartijnAbel
Penhoat schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:19:
Nou heb alles overwogen, het is uiteindelijk toch gewoon dit geworden:
http://www.teufelaudio.nl...200-be-2.1-set-p9901.html

Kan deze uitproberen, bevalt het niet komen ze hem ophalen, dus ik probeer dit eerst uit.
ziet eruit als een netjes setje, en de service van Teufel is in iedergeval goed ;) laat maar even weten hoe je het vind klinken.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

2 iniminie speakertjes, daar kun je weinig goeds van verwachten ben ik bang. Sure, het is wat beter dan een Logitech setje, dat wel.

• Penhoat
MartijnAbel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:20:
[...]

ziet eruit als een netjes setje, en de service van Teufel is in iedergeval goed ;) laat maar even weten hoe je het vind klinken.
en @ VasZaitsev:

Ik raakte een beetje de weg kwijt met losse actieve speakers, wat goed zou moeten zijn etc. Dus ik dacht toch een traditioneel setje de kans te geven. Fijne is dat je het bij Teufel makkelijk kan proberen, bevalt dit niet, dan weet ik dat ik over moet op losse speakers, want veel beter zal er in die prijsklasse niet te vinden zijn bij normale 2.1 systemen.

Iig ik laat m'n impressies weten.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met wat ik linkte zou je wss al een betere set hebben, dan heb je 2 passieve speakers + een leuke versterker. Neemt wel wat meer ruimte in, maar ach. Ik gebruik mijn versterker als beeldschermverhoger :+

• Penhoat
Pakketje was gisteren binnengekomen, een mooie levertijd. Alles zat erg netjes verpakt, de woofer viel een stukje groter uit dan ik had verwacht, maar maakt natuurlijk niets uit. Er zat 15m speakerkabel bij en na dit gesneden te hebben was alles klaar om uit te proberen.

Nou ik heb het setje uitgeprobeerd met muziek, film en games.

Voor muziek klinkt het lekker, de bass is goed aanwezig maar overheerst absoluut niet. Heb ook een paar nummers met flinke bass uitgeprobeerd om te kijken of het dan nog steeds niet overheerst, maar hij is duidelijk aanwezig zonder ooit te overheersen.

Met film klinkt het kraakhelder en veel beter dan ik dacht. Vooral een film als een Lord of the Rings klinkt als een genot over de speakers.

Met games klinkt het verder net als met film ook super. Vooral met een BF4 (op wartapes) klinkt het echt fantastisch, maar een Forza 5 klinkt ook prachtig.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Als ik dit zo lees mag je blij zijn dat je voor een dergelijke 2.1 set hebt gekozen. Wat ik in een eerdere post al aanhaalde klinken dit soort sets vetter door de subwoofer. Met een 2.0 set mis je sowieso al bereik in het laag (kleine speakers gaan immers over het algemeen minder laag). De reden dat dit soort setjes vetter klinkt is doordat de "subwoofer" veel verder door loopt naar het mid-laag. Waar een subwoofer normaal bij een 80 - 100 Hz toch echt wel ophoudt met spelen ligt dat bij dit soort 2.1-setjes hoger. Bij de Teufel op minimaal 150 Hz. Resultaat is dat de bass vetter lijkt terwijl het eigenlijk niet alleen puur bass is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Penhoat
Dat is een uitgebreide verklaring, maar inderdaad zoals je het verteld zal dit voor mij toch de betere keurs blijven. Probleem snel van die 2.1 setjes is dat ze of (zie logitech) er erg cheap en lelijk uitzien, of gewoon niet goed uit de bus komen voor het geld.

• MartijnAbel
Goed om te horen dat het je bevalt! In iedergeval veel luisterplezier.
Pagina: 1