Momenteel ben ik bezig met het leren van Javascript, HTML en PHP (o.a. via stage) en mijn stage begeleider had me de opdracht gegeven om een script te maken waarin ik twee getallen, ingevoerd in een form, bij elkaar optel, die weer in een form wordt weergegeven met een submit knop die het uiteindelijke getal echo't naar gewone text buiten een form.
Het script wat ik hiervoor gemaakt heb, werkt niet helemaal lekker. Het moet namelijk een melding geven in de vorm van een Alert als één van de twee bovenste velden of beide niet zijn ingevuld. De Alert bevat dan een door mij geschreven melding. Echter komt de passende melding niet op tijd. Na een keer op de submit knop te hebben gedrukt, komt de foutmelding die bij de vorige staat van de pagina hoorde. Voorbeeld:
David = NULL
David2 = NULL
Foutmelding moet zijn "Vul beide velden in!"
Foutmelding geeft geen text weer.
Pagina wordt niet herladen.
David=1
David2=NULL
Foutmelding moet zijn: "David=1, David2 is nog leeg!"
Foutmelding die wordt weergegeven is "Vul beide velden in!"
En na de volgende keer iets invullen, komt de foutmelding die die nu had moeten weergeven.
Let niet op stijlfouten, ik ben nog in de leer
Het script wat ik hiervoor gemaakt heb, werkt niet helemaal lekker. Het moet namelijk een melding geven in de vorm van een Alert als één van de twee bovenste velden of beide niet zijn ingevuld. De Alert bevat dan een door mij geschreven melding. Echter komt de passende melding niet op tijd. Na een keer op de submit knop te hebben gedrukt, komt de foutmelding die bij de vorige staat van de pagina hoorde. Voorbeeld:
David = NULL
David2 = NULL
Foutmelding moet zijn "Vul beide velden in!"
Foutmelding geeft geen text weer.
Pagina wordt niet herladen.
David=1
David2=NULL
Foutmelding moet zijn: "David=1, David2 is nog leeg!"
Foutmelding die wordt weergegeven is "Vul beide velden in!"
En na de volgende keer iets invullen, komt de foutmelding die die nu had moeten weergeven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
| <?php if (empty($_POST)){ } else{ $dDavid=$_POST["David"]; $cDavid=$_POST["David2"]; } if ($_POST["test"] == '1') { if (empty($dDavid) && empty($cDavid)){ //echo "Vul beide velden in!"; $aError = "Vul beide velden in!"; /**echo "<script type='text/javascript'> var error = '$aError'; </script>";**/ } else if (empty($dDavid)){ //echo "David2=$cDavid, David is nog leeg!"; $aError = "David2=$cDavid, David is nog leeg!"; /**echo "<script type='text/javascript'> var error = '$aError'; </script>";**/ } else if (empty($cDavid)){ //echo "David=$dDavid, David2 is nog leeg!"; $aError = "David=$dDavid, David2 is nog leeg!"; /**echo "<script type='text/javascript'> var error = '$aError'; </script>";**/ } else if ($dDavid != NULL && $cDavid != NULL) { $aError = "NULL"; $eDavid = $cDavid + $dDavid; } } ?> <html> <script type="text/javascript"> var error = "<?php echo $aError ?>"; function myFunction() { if (error != "NULL"){ alert(error); }; }; </script> <body> <form action="form.php" method="post" onclick="myFunction();"> David: <input type="text" name="David" id="David"> <br> David2: <input type="text" name="David2" id="David2"> <br> <input type="hidden" name="test" value="1"> <input type="submit" name="submit2" value="Submit" id="1000"> </form> <br> <br> <br> <br> <br> <br> <form action="form.php" method="post"> <input type="text" name='var' value="<?php echo $eDavid; ?>"> <!--<input type="hidden" name="test2" value="1">--> <input type="hidden" name="test2" value="1"> <input type="submit" name="submit" value="Submit"> </form> </body> </html> |
Let niet op stijlfouten, ik ben nog in de leer
Did you try turning it off and on again?