Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden om games te spelen zoals Empire total war/ shogun 2 total war/ misschien rome II total war.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst minder dan 300e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk de volgende componenten:
Voeding: Coolermaster RS-500
HDD: Samsung HD 160HJ 160 GB (heb nooit meer nodig gehad)
Alle randapparatuur is verder aanwezig
Als het kan in het systeem, mijn huidige 8800gt 512mb videokaart (wil ik later wel upgraden).
Mijn laatste pc heb ik 5/6 jaar geleden in elkaar gezet en ben op dit moment een leek qua hardware en configuratie mogelijkheden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, moederbord, CPU, Ram, indien de 8800gt niet mee kan ook een videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet op de huidige RS-500 kunnen draaien en het liefst niet te lawaaierig zijn.
In de toekomst een ssd, maar hoeft op dit moment niet
Ga je overklokken?
Nee
Via het topic Desktop Best Buy Guide: juli 2014 heb ik het volgende samengesteld:
De componenten die ik meeneem komen van mijn oude game pc die ik laatst van zolder heb gehaald. Door de vondst wil ik toch graag weer een beetje gamen, maar met deze pc lukt het niet soepel. Vandaar dus de wens om een nieuwe te bouwen, met beperkt budget.
Bij het lijstje hierboven zit dus geen videokaart. Is het mogelijk om de 8800gt voorlopig te gebruiken i.c.m. dit systeem? Zo niet, dan probeer ik een tweedehands Sapphire Radeon HD 7950 3gb GDDR5 with boost op de kop te tikken.
Kan ik met dit syteem de bovengenoemde spellen op high draaien? En mocht ik battlefield 4 o.i.d. willen spelen, zou dit kunnen op medium settings (mét nieuwe videokaart uiteraard)?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden om games te spelen zoals Empire total war/ shogun 2 total war/ misschien rome II total war.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst minder dan 300e
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk de volgende componenten:
Voeding: Coolermaster RS-500
HDD: Samsung HD 160HJ 160 GB (heb nooit meer nodig gehad)
Alle randapparatuur is verder aanwezig
Als het kan in het systeem, mijn huidige 8800gt 512mb videokaart (wil ik later wel upgraden).
Mijn laatste pc heb ik 5/6 jaar geleden in elkaar gezet en ben op dit moment een leek qua hardware en configuratie mogelijkheden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, moederbord, CPU, Ram, indien de 8800gt niet mee kan ook een videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet op de huidige RS-500 kunnen draaien en het liefst niet te lawaaierig zijn.
In de toekomst een ssd, maar hoeft op dit moment niet
Ga je overklokken?
Nee
Via het topic Desktop Best Buy Guide: juli 2014 heb ik het volgende samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,- | € 67,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,33 | € 60,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 201,28 | |
De componenten die ik meeneem komen van mijn oude game pc die ik laatst van zolder heb gehaald. Door de vondst wil ik toch graag weer een beetje gamen, maar met deze pc lukt het niet soepel. Vandaar dus de wens om een nieuwe te bouwen, met beperkt budget.
Bij het lijstje hierboven zit dus geen videokaart. Is het mogelijk om de 8800gt voorlopig te gebruiken i.c.m. dit systeem? Zo niet, dan probeer ik een tweedehands Sapphire Radeon HD 7950 3gb GDDR5 with boost op de kop te tikken.
Kan ik met dit syteem de bovengenoemde spellen op high draaien? En mocht ik battlefield 4 o.i.d. willen spelen, zou dit kunnen op medium settings (mét nieuwe videokaart uiteraard)?