Te lange bestandsnamen, vreemd probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee externe USB schijven. Beiden zijn NTFS en in gebruik Windows 8.1. Als ik de inhoud van de ene schijf wil kopieren naar de andere, krijg ik foutmeldingen betreffende te lange bestandsnamen/paden.

Het gekke is dat ik alles vanuit de root van de ene schijf op de root van de andere schijf kopieer, dus de bestandsnamen worden dan op beide schijven exact hetzelfde! Hoe kan het dan dat een bepaald bestand wel op de ene schijf in orde is, maar niet op de andere...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe kopieer je? Copy/paste of via command line?
Kan toevallig zijn dat ie met c/p via een temp dir kopieert waardoor ie onderhuids te lang wordt.
Probeer het eens via een command line dus :)

Bovendien: wtf heb je een bestandsnaam die zo lang is? Zou max 256 karakters incl extensie moeten kunnen zijn namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eerst geprobeerd via een backup programma en vervolgens via copy/paste. Uiteindelijk is het me gelukt door de submappen te kopieren: schijnbaar waren de namen net een paar tekens te lang.

De bestanden die problemen gaven waren ondereel van een sample sound bank: heel veel submappen en erg lange bestandsnamen.

Het backupprogramma zette alles in een nieuwe map waardoor ik heel veel foutmeldingen kreeg: de namen werden daarbij nog langer dan ze al waren.
Bij copy/paste betrof het slechts een paar bestanden. Ik heb nog geprobeerd de foute bestanden in de gekopieerde map te slepen maar ook dat werkte niet: het pas was gewoon te lang. (Bij slepen gaat het toch niet via een temp dir...?)

Zal het de volgende keer via command proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ze diep in submappen zitten moet je niet zeggen dat je ze van root naar root kopieert natuurlijk ;)
Submappen tellen namelijk ook mee bij de lengte, en dan kun je idd over de limiet lopen.
Knap prutprogramma dat het zo doet btw, maar dat terzijde ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. We hebben een nieuwe server bij een klant geplaatst met Windows Server 2012 Essentials. Echter met de kopieslag zijn er enkele datafiles niet mee overgeschreven omdat het pad ook te lang is.

Ik heb op internet gekeken en zag dat deze maximaal 255 karakters mocht hebben. Hierboven werd geschreven 256 karakters. Niet dat dit er toedoet, maar is er geen free-tool te downloaden, waarbij hij deze kan overbruggen?

Het is namelijk zo de klant heeft op de data schijven een enorme mappenstructuur, waardoor je deze problemen dus snel tegen komt. Er werd ook gesproken over FAT32 en NTFS indeling. Echter staan deze op beiden servers gewoon op NTFS.

Oude server = Server 2003
Nieuwe server = Server 2012

Dit word dan gewoon via en gigabit LAN verbinding overgepompt. Iemand hier ervaring mee, hoe je dit het beste kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien kan je eens kijken naar terra copy weet niet of het nog bestaat maar daar had je de mogelijkheid te laten kopiëren en alles wat niet lukt later aan te passen of te kiezen wat je er mee wilt doen. En waarschijnlijk zijn er meer van zulke programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Quick and dirty: Op de bron een share maken van een van de submappen en van daaruit kopieren, aanroep vanaf de target.
Alternatief: good old subst commando. Maakt een drivemapping aan op een subdirectory. Tevens uitermate geschikt om een A: te faken btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
The Eagle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:36:
Quick and dirty: Op de bron een share maken van een van de submappen en van daaruit kopieren, aanroep vanaf de target.
Alternatief: good old subst commando. Maakt een drivemapping aan op een subdirectory. Tevens uitermate geschikt om een A: te faken btw :P
wat je dus zegt is ouderswets cmd prompt oproepen en het via "copy *.* bestemming" te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Copy of xcopy zal me een zorg wezen :P Het scheelt wel in overhead tov c/p btw.
Maar dat was niet wat ik bedoelde. Je moet zorgen dat het pad zo klein mogelijk is voor de kopieeractie, dis wil je een zo direct mogelijke link naar de bronbestanden. Dat kan met een directe share op de dir waar het spul in zit, of bijvoorbeeld met het subst commando gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik voor het kopiëren dan de commandline tool robocopy (ingebouwd in windows 7 en hoger) of FastCopy/Teracopy als je een handig gui tooltje wilt.
Hierbij worden bestanden meegenomen ook als pad/bestandsnaam te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of
 \\?\d:\verschrikkelijk\idioot\langepadsnamenmetmeerdandegebruikelijke\lengteomdaterweer\iemand_opeen\cursus\02. prince 2.0 voor beginners\01. prince 2.0 voor beginners - stap 1 - cursus 01 - mappenstructuur\ is gestuurd.doc.

nee, ik heb niet geteld. Maar robocopy en NTFS syntax ( \\?\x:) zijn vriendjes.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2014 22:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPro
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik had een probleem met te lange directorynamen.
Windows 10 gaf de inhoudsgrootte van een directory (met subdirectories) en het aantal bestanden verkeerd weer.
Door de eerste laag (hoofddirectory) weg te halen, zodat de subdirectories hoofddirectories werden en tevens de lange directorynamen sterk in te korten kreeg ik weer een juiste weergave van het aantal bestanden en gigabytes van de directory.
PS: Hoe groter de naam werd hoe kleiner het aantal bestanden en grootte werden weergegeven.
Ik had dit probleem nog nooit meegemaakt (sinds begin jaren 80) en ik ben al gepensioneerd.
Misschien weet iemand hoe Windows met lange namen omgaat, waardoor dit is ontstaan. Daar ben ik nl. wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 08:16
Misschien weet iemand hoe Windows met lange namen omgaat, waardoor dit is ontstaan. Daar ben ik nl. wel nieuwsgierig naar.
Zal wel ergens in Wikipedia staan. Is ontstaan met NTFS. In principe kan NTFS bestands- en padnamen gebruiken ter grootte van de vrije schijfruimte. Alleen is Microsoft vergeten Explorer / Verkenner hierop aan te passen - die houd het na 255 tekens voor gezien. Andere applicaties hebben vaak wel de mogelijkheid om lange bestandsnamen te maken, maar als je die dan met Verkenner wilt kopiëren / verplaatsen etc. dan heb je een probleem. Beetje sneu van MS dat ze dit probleem na dik 20 jaar nog steeds niet verholpen hebben.... Maar gelukkig zijn er genoeg alternatieven die wel probleemloos werken met lange bestandsnamen. Zelf gebruik ik FastCopy https://fastcopy.jp/en/ voor het kopiëren / verplaatsen van mappen.
Pagina: 1