Ik heb een week of 3 geleden een nieuwe PC samengesteld, gekocht en gebouwd. Hij draaide aanvankelijk prima, ook bij het spelen van games. Gisteren hield hij er ineens mee op tijdens het spelen; hij ging gewoon uit, alsof de stroom wegviel. Opnieuw opstarten ging niet, er gebeurde niets als ik op de aanknop drukte.
Ik verdacht eerst de voeding, maar als ik die test gaat de fan draaien zoals het hoort. Als ik de voeding vervolgens weer op het moederbord aansluit boot de PC ook weer gewoon, maar alleen als de videokaart er niet in zit. Vanaf daar wordt het wat vreemd:
Ik verdacht eerst de voeding, maar als ik die test gaat de fan draaien zoals het hoort. Als ik de voeding vervolgens weer op het moederbord aansluit boot de PC ook weer gewoon, maar alleen als de videokaart er niet in zit. Vanaf daar wordt het wat vreemd:
- Voeding testen via draadje in connector (zie link boven): voeding doet het.
- Voeding weer aansluiten op het moederbord: PC boot (onboard graphics)
- Videokaart terug in PC: PC boot niet meer
- Videokaart weer verwijderen: PC boot niet meer (meestal! heb 1x meegemaakt dat de PC spontaan aanging toen ik de kaart eruit haalde en was vergeten de stroom er eerst af te halen)
- Voeding testen, weer aansluiten: PC boot (consistent, heb hem 5x aan en uit gezet zonder problemen)
- Videokaart erin: PC boot niet meer
- Herhaal vanaf 4
[ Voor 46% gewijzigd door Stijn op 18-12-2014 18:11 ]