Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533040

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik weer op vakantie, en voor die tijd wilde ik even weer voor een niet al te hoge prijs prima oortjes kopen, zodat ik me enigszins vermaken kan in de auto. Nu leek mij de apple earpods wel een goede optie. Via tweakers pricewatch kwam ik erachter dat op gsmpunt.nl de nieuwe apple oortjes het goedkoopst waren; nu mijn vraag, zijn deze echt? Hoe kan het dat bijna elke aanbieder de oortjes voor 30 op de markt zet en gsmpunt.nl voor 20 euro. Zijn dit wel originiele apple oortjes, of gewoon namaak?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Heb je de leverancier zelf al gemaild?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jaa, maar ze hebben tot dusver nog niet gereageerd, en wat ik ook verdacht vond is dat er bij specificaties stond: door apple ontworpen... Door apple ontworpen, oke, maar ook door apple gefrabiceerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Producent: Apple
EAN Nummer: 0885909627684
Fabrikantcode: MD827ZM/A
Het is een aanbieding.. Mochten het fake zijn dan stuur je ze toch gewoon terug? Ik zie geen reden om het zo direct te wantrouwen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik zie niet waarom ze fake zouden zijn, zo duur zijn die dingen niet om te maken.

Overigens, protip: bestel de Xiaomi Pistons. Stukken beter voor een lagere prijs.

PS. Ontworpen door Apple, gemaakt door Foxconn. Dus niet gemaakt door Apple nee.

[ Voor 20% gewijzigd door 461943 op 03-08-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
461943 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:05:
PS. Ontworpen door Apple, gemaakt door Foxconn. Dus niet gemaakt door Apple nee.
Aha, toch fake dus. Dank voor je goede research en thnx voor de tip, ga ik meteen aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 21:47

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 533040 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Aha, toch fake dus. Dank voor je goede research en thnx voor de tip, ga ik meteen aanschaffen!
Foxconn maakt alles voor Apple trouwens.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:49

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 533040 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Nee, Apple laat praktisch al zijn producten door Foxconn maken ;) Foxconn is qua capaciteit een van de grootste spelers op de markt, ze maken praktisch alles voor iedere grote fabrikant die je kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oo, sorry, dat wist ik niet!!

Overigens waar kan ik die Xiaomi Piston kopen dan? Want ik lees op google dat ook hiervan veel fakes op de markt zijn! Iemand een betrouwbare site?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

http://www.ibuygou.es/xiaomi/accesorios-xiaomi

Product rechtsboven ;)

http://www.to2c.com/mi-in...e-piston-ii-piston-i.html

http://www.to2c.com/origi...-red-rice-2a-mi2s-m3.html

http://www.ibuygou.com/p-...d_version_brown-5708.html

http://www.ibuygou.com/p-...orative_edition-5934.html

Ze zijn heel stevig. Ik kan het weten, ik heb ze gesloopt :P Over het verschil tussen de versies 1 en 2 weet ik niets, dat zou je even op fora moeten uitzoeken. De shops in deze links zijn voor zover ik weet betrouwbaar en verkopen geen fakes.

[ Voor 6% gewijzigd door 461943 op 03-08-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dbhuis, ontzettend bedankt! held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Alsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een vraagje dan; het is wss niet meer mogelijk om deze oortjes binnen te krijgen voor vrijdagochtend aanstaande he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wordt verstuurd vanuit China, dus de kans is erg klein. Ik zou het er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:58
Dat je de earpods gebruikt omdat je ze "gratis" bij een Apple product krijgt, okay, maar dat je ze los wil gaan kopen, daar snap ik echt geen zak van.

Voor rond de 30 euro heb je honderden betere alternatieven. Kijk naar de instap inears van Creative en Sennheiser en je bent klaar. Spendeer wat meer tijd en zoek naar de chinese brands (zoals hierboven al aangegeven) en je bent nog wat goedkoper uit ook.

Begrijp me goed, ik ben gecharmeerd van Apple (werk & prive gebruik), maar de oordopjes moet je echt met een grote boog omheen lopen. Hoewel de earpods dan wel weer beter zijn dan de "normale".

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke top, thnx allemaal, ik ga toch voor de instap modellen van senheiser of creative, want ik wil ze voor vrijdag hebben.

Iemand tips of ervaringen met instapmodellen van Sennheiser of Creative? Zo ja, welke raad u mij aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 533040 op 04-08-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:46
Het kan in principe geen fake zijn want dat is verboden om te verkopen in Nederland... als er Apple Earpods op de verpakking staat dan moeten het echte zijn, anders hadden ze een andere naam... is het niet zo dan loopt de winkelier het risico op een hele grote boete want imitatie is verboden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Anoniem: 533040 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:46:
oke top, thnx allemaal, ik ga toch voor de instap modellen van senheiser of creative, want ik wil ze voor vrijdag hebben.

Iemand tips of ervaringen met instapmodellen van Sennheiser of Creative? Zo ja, welke raad u mij aan?
Denk dat de sennheiser CX300II een hele leuke is voor jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:56:
Het kan in principe geen fake zijn want dat is verboden om te verkopen in Nederland... als er Apple Earpods op de verpakking staat dan moeten het echte zijn, anders hadden ze een andere naam... is het niet zo dan loopt de winkelier het risico op een hele grote boete want imitatie is verboden in Nederland.
Dank voor uw reactie.

Inmiddels een reactie van gsmpunt.nl zelf gekregen, ik citeer: 'Wij garanderen dat deze Apple earpods 100% echt zijn.'

Gelukkig maar
mr.DJ95 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:59:
[...]

Denk dat de sennheiser CX300II een hele leuke is voor jouw budget.
Die ga ik dan nu meteen aanschaffen! danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
Waarom ga je niet gewoon naar de MediaMarkt ofzo? Dan kan je dopjes meteen meenemen? Dan hoef je jezelf ook niet druk te maken over levertijden enzo.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DonJunior schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:46:
Waarom ga je niet gewoon naar de MediaMarkt ofzo? Dan kan je dopjes meteen meenemen? Dan hoef je jezelf ook niet druk te maken over levertijden enzo.
In mediamarkt zijn sennheiseer oortjes CX 300-II 50 euro, terwijl ze op wehkamp.nl maar 35 euro zijn. Of heb je het over de xiaomi oortjes? Deze zijn alleen maar verkrijgbaar via Sellers van buiten de EU volgensmij. Ze moeten dus ook vanuit China naar Nederland worden vervoerd, en dat kost nou eenmaal te veel tijd. Deze xiaomi oortjes zijn dus helemaal niet verkrijgbaar bij mediamarkt!

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 533040 op 04-08-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 20:59
Sluuz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:39:
Dat je de earpods gebruikt omdat je ze "gratis" bij een Apple product krijgt, okay, maar dat je ze los wil gaan kopen, daar snap ik echt geen zak van.

Voor rond de 30 euro heb je honderden betere alternatieven. Kijk naar de instap inears van Creative en Sennheiser en je bent klaar. Spendeer wat meer tijd en zoek naar de chinese brands (zoals hierboven al aangegeven) en je bent nog wat goedkoper uit ook.

Begrijp me goed, ik ben gecharmeerd van Apple (werk & prive gebruik), maar de oordopjes moet je echt met een grote boog omheen lopen. Hoewel de earpods dan wel weer beter zijn dan de "normale".
Ben ook een earpod verbruiker (letterlijk, want die dingen gaan altijd snel stuk, maar dat is op vrijwel alle soorten/merken dopjes van toepassing helaas...).
Waarom: de vorm. Zit bijzonder prettig in mijn oor, al die andere merken hebben alleen van die inplugkurken helaas.

Bovendien gebruik ik ze 90% van de tijd niet voor muziek, maar voor luisterboeken en af en toe een gesprekje, en dan is de geluidskwaliteit dus eigenlijk nauwelijks een feature.

Er kan dus best gegronde reden zijn om die dingen wel te willen gebruiken.
Pagina: 1