Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Zbox EN760] Audio issues

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Gister met veel plezier de de zotac zbox en 760 in elkaar gezet en na een middagje stoeien met drivers en bios updates alles eindelijk goed aan de praat gekregen.

Ook al lekker heftig op gegamed (Crysis 1 op high 2x AA) geen enkel probleem.
Temps Idle doen +/- 45 voor de core en de gpu, Onder load pieken beiden cores op 84.

Enige probleem waar ik tegenaan loop is de audio.
Er zijn een aantal symptomen maar ik weet niet waar de oorzaak ligt:

Symptomen
  • Redelijk hoge DPC latency pieken a 8600 microSec.
  • 3,5mm jack geeft geen of zeer 'blikkerig' geluid.
  • Verder klinkt het geluid heel erg plat en hol.
  • Tijdens het spelen van Crysis viel 2 keer de audio een seconde weg (vermoed door DPC)
  • Headset via USB geeft periodiek enkel audio via de rechterspeaker
  • Distort/artefacts bij het aanzwengelen van geluid, daarna geen last meer van.
Iemand die me verder kan helpen of gevalletje DOA? (3.5mm is zo goed als zeker DOA, maar die kan ik wel missen)

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 03-08-2014 12:50 ]

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Zoals je weet heb ik hetzelfde model maar ik heb geen enkel probleem met het geluid. Ik denk dat je hele soundchip gaar is. Ik zou directe omruil eisen of de wettelijke 'binnen 8 dagen terug brengen en geld retour' als ze willen opsturen en jij mag wachten.

• eL_Jay
Ja, dat is ook wat ik ga doen.
Heb afuture geinformeerd hierover en gevraagd om met een voorstel te komen aangezien de rest van de bestelling wel naar wens is. Helaas was de enige optie reparatie (wat 2 maanden kan duren).
Dus word een klassiek gevalletje WKoA en direct een nieuwe bestellen (wel jammer voor Afuture dat er 3 producten ge-restocked moeten worden ipv 1)

• Philip J. Dijkstra
Ja, sommige ondernemers willen het gewoon niet begrijpen.
Welke klant gaat nu akkoord met 6 tot 8 weken wachten op de reparatie van een product wat je net gekocht hebt.

• eL_Jay
Nieuwe symptomen:
  • iphone headset op 3,5mm plug geeft 50 % van het geluid weer, de rest mis je (bij crysis bijv geen reload en andere effecten, wel gunshots en environment, voice 50/50).
  • Audio over HDMI (tv/monitor speakers) lijkt hij volledig te doen.
Ook een potentiele oorzaak gevonden:
Zbox intel driver
Wat me bij deze link bracht.
https://communities.intel.com/thread/47546
Hobbit, something very important is to install the drivers in order, beginning with the chipset driver (.INF), graphics, audio and then management engine.
I would recommend you to install all drivers and the operating system using minimum configuration such as NUC, 1 memory stick, power supply and SSD.
En hoewel dit een nuc betreft zal de chipset ongetwijfeld vergelijkbaar zijn.

Ik ga van het weekend een verse installatie doen en alle drivers in de hierboven genoemde volgorde installeren.

offtopic:
Gelukkig is de wet veranderd naar 14 ipv 7 dagen zichttermijn.

• Philip J. Dijkstra
Ik wilde je net wijzen op de 8 (7?) dagen maar toen las ik je 'offtopic'.
Welke snelheid krijg je nou op je wifi? Zelfs met de nieuwe module krijg ik geen goede 5g verbinding en blijf ik met 4g op 144 mbps.

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 13:32

Sm0k3r

cough...cough...

Wij zijn de enige met de EN760 volgens mij en wat mij opvalt is dat Zotac tot op heden nog steeds geen nieuwe drivers heeft.

Ik raad ook aan de Zotac vaak te stofzuigen, die van mij zuigt "zachtjes" constant stof naar binnen hahahahaha, hiermee hou je hem cooler.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Pagina: 1