Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC wil niet meer opstarten na USB instoppen

Pagina: 1
Acties:

• vonis22
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 13:59
Ik heb een vrij nieuwe build van een paar maandjes.

Sinds een tijdje had ik elke ochtend wanneer ik mijn stekkerdoos voor mijn pc aanzette, dat de groep eruit schoot. Wanneer ik de groep weer aanschakelde was het probleem verholpen en startte de pc normaal op. Vanochtend stond ik op met het volgende probleem:

Ik zette mijn stekkerdoos aan, deze keer schoot de groep er niet uit. Ik was een beetje aan het youtuben en toen wilde ik mijn mobiel opladen aan een usb poort, waar op dat moment mijn controller in zat. Daar stopte ik dus mijn usb kabel in. Toen dacht ik oh ja, ik heb ook een speciale usb charge poort dus ik haalde de kabel er weer uit en stopte mijn controller kabel er weer in. Op dit moment viel mijn pc uit en sindsdien wil hij niet meer opstarten :( . Ik heb de power cable gecheckt en deze werkt nog. Ook heb ik geprobeerd de pc aan te zetten met een schroevedraaier op het mobo. Ook dat zonder effect. Ik heb de PC op een andere groep geprobeerd. Nog steeds niets.

Ik heb het idee dat mijn PSU er mee gestopt is. Maar voordat ik een nieuwe ga kopen wil ik jullie meningen en visie hier graag op weten.

Alvast bedankt!

P.S. Ik weet niet of dit onder het juiste kopje staat, maar dit leek het meeste gepast.

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Om te checken of de psu "kapot" is

Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/media/cms/Blog/Testing_your_AX_Series_Power_Supply/Pix5.PNG

Doe daar een paperclip in, of een draadje - iets dat geleid - en als de fan van psu gaat draaien werkt die nog :)

Ik ben bang dat er iets op het moederbord geroosterd is door het teveel stroom trekken van de "oplaad" port :'(

• vonis22
aadje93 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:02:
Om te checken of de psu "kapot" is

[afbeelding]

Doe daar een paperclip in, of een draadje - iets dat geleid - en als de fan van psu gaat draaien werkt die nog :)

Ik ben bang dat er iets op het moederbord geroosterd is door het teveel stroom trekken van de "oplaad" port :'(
Ik had mijn usb kabel er nog niet in gedaan. De oplaadpoort zit fyi in mijn monitor, niet op mijn PC zelf. Ik had alleen die van mijn controller teruggestopt.=(
Ik ga zo proberen te kijken of mijn psu nog zin heeft. Hoop echt niet dat het het mobo is.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:01
Wat voor psu zit erin?
Merk/vermogen.

klink meer of de psu te zwak/ slecht was.
dat als hij piek vermogen moet leveren hij het niet lekker trekt. (Kan ook verklaren waarom de groep er uit klapt).
En dat de controller aansluiten net de druppel of toeval is geweest

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• vonis22
MaD_co schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:27:
Wat voor psu zit erin?
Merk/vermogen.

klink meer of de psu te zwak/ slecht was.
dat als hij piek vermogen moet leveren hij het niet lekker trekt. (Kan ook verklaren waarom de groep er uit klapt).
En dat de controller aansluiten net de druppel of toeval is geweest
http://tweakers.net/price...oler-master-gm-g550m.html
550W dus. Dat denk ik idd ook. Maar het is wel raar dat ie er van te voren wel in zat

• vonis22
Ik heb er een andere voeding ingezet, deze is 500W. Hij doet het zoals hij het altijd heeft gedaan! Dat is natuurlijk fijn, maar dan snap ik nog niet wat er nou aan de hand was met deze...

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:01
Waarschijnlijk zoals ik al zei door piekspanning.
Dat hij er eerst in zat heeft er weinig mee te maken, dan trekt hij normaal vermogen.
Zogauw je een apparaat aansluit trekt deze ineens zijn volle vermogen i.p.v. rustig op de bouwen, dat veroorzaakt een dip in je spanningslijn, en als de voeding al zwak is kan het zijn dat hij het net daarom begeven heeft.

Zelfde geld voor de groepen, als je voeding een nacht uit gestaan heeft, zijn de condernsators ook al een heel eind ontladen.
Dus je zet ineens een hele zwik apparaten aan, (ik neem aan, pc monitor speakers etc.) en die trekken ineens het volle vermogen uit het stopcontact.
als de voeding al niet helemaal fris is, kan dit ook mede de oorzaak zijn dat hij eruit springt.
Als je dan je groep weer aanzet, zijn de condensators alweer een gedeelte op spanning, en zal hij dus wel minder piek-vermogen vragen. en de groep blijft er dus dan wel in.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1