Toon posts:

beste overklockconfiguratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag wilde ik binnenkort een nieuw pc'tje kopen voor het leukere overklockwerk wat zijn daarvoor de juiste onderdelen?
Budget +/- fl 2500.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Nieuw pc'tje > wat versta je daaronder?

Nieuwe mobo en proc??

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ja tineau, wat wil je er mee gaan doen? Spellen, lichte programma's of zeer zware applicaties? Tekstverwerken? Internetten? Als je dat ff neerzet, dan zouden we wat meer kunnen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

ik denk gewoon overclocken.......
dat is wat hij zecht, right?

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

wat ie er mee wil doen?

"het leukere overklockwerk"

andwoord weet ik niet echt, athlon, cel2, p3...geforce wil wel goed geloof ik, hd's weet ik niet.
a-merk pc 133 geheugen lijkt ook wel noodzakelijk...

ps: zou het niet overklokt moeten zijn? :)

ik zit weer es te slapen, te laat.. :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
Hulde, Hiro Shima :) En voor de rest, als ik een configuratie voor spelletjes nodig zou zijn zou ik gewoon een loeisnelle pc kopen. Een overklo(c)k pc is een pc die voor weinig geld (veel) sneller wil lopen... Ojah, die 2500 is ex monitor, verder wel alle standaard onderdelen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

FFF

koop een vette videoplank, da's voor games zeker zo belangrijk, een athlon met GFD of een C2, bij deze kun je gewoon 100 Hmz geheugen gebruiken, een snelle Hd zoals IBM of SCSI hd, maar zijn duurder...
belandrijkst is een goede videoplank zoals ik al zei, geforce DDr heeft goede prijs-kwaliteid verhouding naar mijn mening, anders, een Voodoo, of gewone kaart met V2 eraan...
die C2 is lekker goedkoop, denk aan genoeg ram geheugen, 128 lijkt me wel standaard, 64 als je wil bezuinigen..
mvg FFF

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Hier komt dan wat
een mooi abit be6-2 mobo-tje, een van de beste, per MHz instelbaar
64/128Mbyte pc 133 a-merk
pci videokaart, ligt aan de resolutie die je wilt draaien, 2/4Mbyte is meestal zeker genoeg
Harde schijf, ide, geen IBM, die kan problemen geven bij hoge idebussnelheid
MSI converter board MASTER, gewoon de beste
Celeron2, liefs 500A, maar waarschijnlijk 533A, de 500A heb ik nog nergens te koop gezien
Peltierelement van OC-Shop, veel minder last van condensvorming)
Waterkoelingssysteem, alleen dar weet ik verder weinig van, dus zou je aan een ander moeten vragen
Big/Skytower, lekker veel ruimte om de lucht goed te laten circuleren.
Een paar ventilators om de kast goed te ventileren. 80MM en dan een paar stuks.
Toetsenbordje, maakt weinig uit wat voor soort
Muissie

Dat was het zo'n beetje. Dat moet toch wel te doen zijn voor die prijs

• FFF

FFF

????
waarom 133 Mhz geheugen? hij kan toch niet zo hoog als pc100 a-merk geheugen die C2, en voor games is die videokaart het belangrijkste, minstends een 16 mb, niet omdat dat geheugen zoveel uitmaakt maar dit zijn de nieuwere kaarten die ook de spellen ondersteunen met zo'n goedkope kaart kun je de beste pc hebben maar kun je de helft niet spelen, dit is een heel belangrijhk onderdeel waar je niet op moet bezuinigen.....
een SB128 pci is goed en goedkoper als de live, en als je niet zo veel boxen kweekt dan is hij net zo goed..
mvg FFF

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Het is toch voor het oc'en, niet gamen, dan heeft hij niets aan een geluidskaart en geavanceerde videokaart, wat geheugen betreft heb je gelijk, veen 100MHz geheugen haalt in de buurt van de 120MHz.

• FFF

FFF

een goede videoplank is overal nuttig voor, er is geen snelle pc zonder een goede videoplank al het beeldwerk komt hierdoor, ook wel dio\oor de cpu, je kun dan iets voor 300 kopen ofzo maar goedkopen zou ik niet gaan want dan heb je echt nix, idd, 100 Mhz geheugen haald wel 120 zeker a-kwaliteid, sommige zelfs 133 Mhz,
mvg FFF

Verwijderd

Asus p3v4x.
128-256mb 133mhz intern.
Coppermine 600mhz(o/c naar en mhz of 800)
Leuk videokaartje
En niet te vergeten de koeling, koeling koeling.

suc6

• FFF

FFF

moet voor 2500 zijn, dat is duurder lijkt me, zeker met leuke videoplank enzo, en hd, etc.
maar dat is idd een configuratie die ik ook zoe willen als ik geen athlon had ;)
mvg FFF

• FFF

FFF

btw als je een coppermine neemt deze zijn wel goed maar voor over te klokken moet je wel een E versie nemen bijv: een 600E
deze hebben een 100Mhz Fsb en kun je beter overklokken als die die een fsb hebben van 133 Mhz..
mvg FFF

Verwijderd

Abit BE6-II, Mhz per 1 opkrikken, PIII 500E of 550E, 128Mb PC133, GeForce DDR (asus v6800 doet ut priema met mijn 140FSB) dus 8 gig harddisk ata66, CD-Rom, kast (midi is zat tenzij je ruimte nodig heb voor gekke dingen) en een zooi koelers.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Niet vergeten dat het alleen voor het oc'en is, dan hoef je toch geen spellen te gaan spelen.

<dombomode>
Ja, want voor windows met 800/600 heb je echt een videokaart van 300 gld nodig!
</dombomode>

• Witlof
  • Laatst online: 09:56
Ik heb dit weekend een Abit BE6-II gehaald met een P3-650. MSI converter met Golden Orb. Verder nog wat 133MHz geheugen en ik haal nu 145x6,5 op 1,7V. Das bijna 950MHz! Niet slecht al zeg ik het zelf!
Een FSB van 150 haal ik niet maar dat ligt denk ik aan mijn geheugen. :(

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
waarom maar PC100 geheugen als PC133 amper duurder is ? heb je qua o.c veel meer mogelijkheden als je bv celeron later vervangt voor iets anders.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Witlof
  • Laatst online: 09:56
Volledig mee eens GDEW!
Ik zit nu met PC133 geheugen van MyCom en kan niet verder overclocken dan 145 FSB omdat mijn geheugen dat niet haald! :(
Al had ik PC100 was ik zeker niet zo hoog gekomen of had goeie kwaliteit moeten hebben.
948MHz is ook mooi alleen zou ik wel die 1GHz willen halen. Moet wel wat geld uitgeven om beter geheugen te kopen maar ja het kost ook wat maar dan heb je ook wat! }:

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 05-06 15:09
Al eens aan een Duron gedacht?
Die zijn zwaar overclockbaar en goedkoper dan al het andere. De rest van het systeem zoals al eerder genoemd.
Pagina: 1