• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 13:34
Beste medetweakers,

Na het aansluiten van mijn TV via HDMI als derde scherm voor mijn systeem (om films en dergelijke op te kijken) ondervond ik een nogal lastig probleem. Ik heb mijn twee monitoren aangesloten op mijn videokaart omdat ik deze monitoren eigenlijk altijd gebruik. Eentje via HDMI en eentje via DVI. Vervolgens heb ik in de BIOS multi-GPU output aangezet zodat ik via HDMI nog een monitor (de tv dus) kon aansluiten op het moederbord.

Hier begon het eerste probleem. Ik kreeg wel beeld op mijn tv maar zodra ik op zoek ging naar audio-output in Windows, werd de tv niet weergegeven. Deze werd echter wel weergegeven zodra ik de TV aansloot op de HDMI uitgang van mijn videokaart.

Nadat ik me hier bij had neergelegd en mijn TV had aangesloten op de HDMI uitgang van de videokaart ondervond ik het tweede probleem. Na een tijdje moeiteloos kijken (met geluid) kleurde heel het beeld blauw. Je kon nog wel zien wat er op het beeld gebeurde maar alles was in (licht)blauwe tinten. Nu was de kabel die ik gebruikte niet heel erg duur dus ik dacht: ander kabeltje, probleem opgelost. Dit leek inderdaad het geval totdat ik weer 10-15 minuten zat te kijken en hetzelfde nog een keer gebeurde.

Ik heb dit uiteindelijk opgelost door alle kabels los te trekken behalve de kabel naar mijn TV toe, maar ik neem aan dat er een andere oplossing moet zijn voor deze problemen. Misschien dat een van jullie een van deze problemen herkent en mij een oplossing kan geven.

Alvast bedankt!