iPhone 4s, werkt nog wel, maar kan er niks meer mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Tweakers,

2 weken terug heb ik mijn iPhone aan de oplader gehangen in mijn auto. Na 5 min. zag ik ineens rook uit de oplader komen, foute boel. Ik trok gelijk mijn telefoon eruit maar helaas, mijn telefoon was gloeiend heet.

In eerste instantie dacht ik, niks aan de hand maar de batterij liep van 50% naar 0% binnen enkele minuten.

Eenmaal thuis wou ik hem met een originele oplader weer opladen via het stopcontact. Hij lade op, maar dit duurde een hele nacht voor 50% en daarnaast kon ik de telefoon niet oppakken omdat hij zo heet was geworden. Eenmaal losgekoppeld was hij weer binnen een half uur leeg.

Mij leek dit een softwarematig probleem, dus ik wou de telefoon verbinden aan de computer maar helaas geen reactie van de computer dat hij was aangesloten.

In de tussentijd heb ik een nieuwe dockconnector en accu besteld en ingebouwd. Alles werkt, maar het probleem is er nog steeds. Als ik voel waar de iPhone erg heet wordt, dan is dit rondom de processor. Binnen enkele tellen nadat de telefoon is aangesloten op het stopcontact en de telefoon aan gaat, wordt hij gloeiend heet. Als ik de usb aansluit op de computer dan krijgt de telefoon wel stroom maar de computer maakt geen verbinding.

Alle gegevens wissen op de iPhone lukt ook niet, ik heb het geprobeerd via Find my iPhone, maar nu blijft hij in een loop hangen. Zet ik de telefoon aan dan probeerd hij zich te wissen, maar halverwege het laadbalkje gaat er een rondje draaien en gebeurd er niks meer.

Oftewel, wat een ongelofelijk raar probleem. Is er iemand die tips heeft wat ik nog kan proberen de telefoon te wissen zodat ik opnieuw IOS erop kan zetten? Of dat iemand weet wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:43
Het klinkt meer als een hardware probleem dan een software probleem. Dus iOS er opnieuw opzetten zal geen nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
DFU mode en herstellen

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Als hij bij de processor heel heet wordt zonder 'reden' zou ik denken dat hij of in een of andere vage code loop zit. Of je mainboard is gewoon opgeblazen (maar dan nog niet zo catastrofaal dat hij helemaal niks meer doet

Maar een lader waar rook uit komt is ook een goede potentiële oorzaak van een opgeblazen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
De telefoon doet het eigenlijk nog gewoon, maar wordt gewoon erg heet zonder reden.
Omdat hij niet wil verbinden met de computer kan ik hem ook niet herstellen, ook al zet ik hem in DFU mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb ooit eens hetzelfde voorgehad met een iPhone4, maar dit lag bij de focus motor in de camera module. In elk geval een hardware probleem.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Hoe is je oplaadconnector ?
zijn alle pootje recht?
zou kunnen zijn dat dit ook de oorzaak is van je overleden accu.
Pagina: 1