• ruud852
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Het probleem is opgelost, bedankt voor de hulp mensen!!

[ Voor 172% gewijzigd door ruud852 op 03-08-2014 20:36 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 04:24
Hoi Ruud,

Waarschijnlijk een open deur in trappen, maar: waarom heb je de pc niet ter plaatse getest toen je hem op ging halen? (je beschrijft 'bekijken' dus ik neem aan dat je enkel fysiek hebt gekeken of de componenten overeenkwamen). Je had de pc gewoon moeten runnen, wat scannertjes draaien en info software en je hebt dan een redelijk idee of ie werkt (uiteraard kun je nog steeds veel ellende missen maar deze basic scan scheelt iig veel).

Ik zou jouw geval iig contact opnemen met de verkoper (en zorgen dat dit contact 'goed' blijft). Het is veel werk om alle losse componenten van de pc na te lopen en het gaat je waarschijnlijk ook nog geld kosten want dat er iets defect is lijkt me zeer waarschijnlijk ("geen beeld" is namelijk, als je de goeie aansluitingen hebt en dat heb je denk ik, een kwalijke kuur en duidt dus op iets fysieke kapots).

Wat je zelf kunt checken mbt. de aansluiting van de monitor:
- weet je zeker dat het scherm werkt?
- dat de kabel goed is?
- dat het beeld correct reageert op de nieuwe pc (helderheid niet ineens op nul? schakelaartje achterop beeldscherm? switchen van vga naar hdmi? etc. (allemaal dingen die je zelf kunt bedenken).
- probeer het scherm direct op het moederbord te zetten (ervanuitgaande dat je dat nu via het moederbord doet).

Daarnaast zou ik de eigenaar vragen naar zijn setup (misschien weet hij dat de VGA connect kapot is?).

Zoals je ziet is er genoeg actie te ondernemen. Tweakers kan momenteel niks met je probleem, we hebben te weinig info en het is voor ons een black box.
Het lijkt me beter als je dus eerst zelf ff wat kloot en dan terug komt als er echt iets technisch is wat wij kunnen doen :).

Succes iig, ik hoop dat het lukt voor je.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e: Garantie tot aan de deur, exact om deze reden zou ik altijd en alles testen voordat je het koopt.
Ten 2e: Waar bestaat je systeem uit? Mijn glazen bol staat bij de afwas.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Op je monitor kun je vaak kiezen analoog of digitaal?
Misschien 2 aansluitingen voor videokaart, losse videokaart en op moederbord, dit kun je ook instellen in de bios.

In de kast de videokaart eruit halen en opnieuw erin zetten.

Door transport alles in de kast kontroleren.

Anders zou ik een andere voeding inbouwen, leen er dus een.

[ Voor 20% gewijzigd door jan99999 op 03-08-2014 05:46 ]

• ruud852
Bij het bekijken bedoel ik ook dat ik hem heb aangezet, bij het aanzetten heb ik gekeken via de computer eigenschappen of alles overeen kwam en dat klopte, nadat ben ik nog op het internet geweest met de computer en dat werkte ook. Zoals ik zei heb ik de computer ook nog op mijn tv aangesloten maar daar kreeg ik ook geen beeld en die is wel hdmi (lijkt me sterk dat hdmi en vga connect kapot is) heb ook geprobeert met andere computer en daar doet hij het wel

En hoe kan ik mijn scherm direct op het moederbord plaatsen?

• ruud852
De specificaties van mijn computer zijn:

700 Watt cooler master voeding
intel core i5-3570k 3.4ghz
waterkoeling corsair hydro h80
asus moederbord p8h77-v le
7.1 geluidskaart,
corsair vengeance 8gb ddr3-1600 duel kit
1000 gb sataIII hardeschijf
Blu-Ray Speler: LiteOn Sata
Nvidia GTX 660ti 2gb
51-in-1 cardreader
TP-Link 450 Mbps Wifi kaart
Windows 7 Home premium 64Bit + gratis windows 8 pro

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij de aankoop werkte de videokaart dus nog. Ik neem aan dat je dat onder Windows hebt gedaan en niet bent afgegaan op stickertjes op de kast.

Ik zou de kaart eruit halen en opnieuw plaatsen. Kan een los contact zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• ruud852
nelizmastr schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:34:
Bij de aankoop werkte de videokaart dus nog. Ik neem aan dat je dat onder Windows hebt gedaan en niet bent afgegaan op stickertjes op de kast.

Ik zou de kaart eruit halen en opnieuw plaatsen. Kan een los contact zijn.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, dat er bij het vervoeren iets is losgegaan. Maar we hebben wel heel voorzichtig gedaan en de computer goed vastgezet zodat hij niet meer kon bewegen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat soort dingen zijn soms niet te voorkomen. Kaartje eruit, er weer in en dan weer proberen :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Het moederbord heeft dus onboard aansluitingen voor een monitor, zie hier: http://www.asus.com/Motherboards/P8H77V_LE/gallery/

Vertel ons eerst eens welke aansluiting je hebt geprobeerd. Die van je videokaart of die van je moederbord.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ruud852
Ramon schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:44:
Het moederbord heeft dus onboard aansluitingen voor een monitor, zie hier: http://www.asus.com/Motherboards/P8H77V_LE/gallery/

Vertel ons eerst eens welke aansluiting je hebt geprobeerd. Die van je videokaart of die van je moederbord.
Ik ben niet de slimste met computers maar ik stop ze gewoon achter in de computer, daar zie ik dat aansluitingen bij de videokaart terecht komen

• ruud852
Ramon schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:44:

Volgens mij gaat de vga naar het moederbord, en de hdmi komt uit bij de videokaart. Bij het uitproberen heb ik hdmi en vga getest maar deden het allebei niet

[ Voor 7% gewijzigd door ruud852 op 03-08-2014 11:53 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh... nee... Beiden kan over beiden. Test de videokaarten (moederbord/videokaart) eens afzonderlijk. Je zou niet de eerste zijn die HDMI/VGA op het moederbord aansluit, zegt dat de PC niet werkt, terwijl de UEFI er keurig voor zorgt dat die dikke Radeon de enige werkende kaart is. Sluit HDMI en VGA eens gewoon aan op de videokaart zelf (in jouw geval: die GeForce), overigens heb je daar voor VGA een converter stukje voor nodig die een DVI-I (!!! moderne kaarten hebben vaak een DVI-I en DVI-D poort, alleen de DVI-I poort heeft óók de analoge pins!!!) omzet naar VGA.

Mocht dat niet werken, test dan of er niets anders stuk is door de GeForce uit te bouwen, en de moederbord aansluitingen te proberen, zodat je de Intel IGP kan testen. Als je alsnog twijfelt, maak eens een paar foto's. Een met hoe je de videokabels hebt aangesloten, en een over hoe de kaart in de PC zit.

Wees overigens met uitbouwen voorzichtig, en neem anti-ESD maatregelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 03-08-2014 11:55 ]

• ruud852
Umbrah schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:53:
Euh... nee... Beiden kan over beiden. Test de videokaarten (moederbord/videokaart) eens afzonderlijk. Je zou niet de eerste zijn die HDMI/VGA op het moederbord aansluit, zegt dat de PC niet werkt, terwijl de UEFI er keurig voor zorgt dat die dikke Radeon de enige werkende kaart is. Sluit HDMI en VGA eens gewoon aan op de videokaart zelf (in jouw geval: die GeForce), overigens heb je daar voor VGA een converter stukje voor nodig die een DVI-I (!!! moderne kaarten hebben vaak een DVI-I en DVI-D poort, alleen de DVI-I poort heeft óók de analoge pins!!!) omzet naar VGA.

Mocht dat niet werken, test dan of er niets anders stuk is door de GeForce uit te bouwen, en de moederbord aansluitingen te proberen, zodat je de Intel IGP kan testen. Als je alsnog twijfelt, maak eens een paar foto's. Een met hoe je de videokabels hebt aangesloten, en een over hoe de kaart in de PC zit.

Bij het uitproberen heb ik de hdmi kabel ook bij de videokaart erin gestoken.

• ruud852
Umbrah schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:53:

Ik ga over 1 uurtje naar iemand toe die meer verstand heeft over computers en dan zal ik jullie reacties laten zien, ben zelf namelijk bang dat als ik hem uit elkaar haal dat het probleem alleen maar groter word

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

ruud852 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:37:
[...]
Ja daar zat ik ook al aan te denken, dat er bij het vervoeren iets is losgegaan. Maar we hebben wel heel voorzichtig gedaan en de computer goed vastgezet zodat hij niet meer kon bewegen.
Natuurlijk is het niet goed als een PC los in de auto ligt en rondschuift, maar als je de PC kast té vast zetten zodat ie helemaal niet kan bewegen, krijgt ie aardig wat schokken te voorduren tijdens een auto ritje.
Grote kans dus dat er toch wel wat is losgeschoten tijdens transport (hoeft niet eens de videokaart te zijn, kan ook bijvoorbeeld de CPU koeler zijn).

Je wilt niet weten hoe vaak ik (een paar jaar terug) op de RMA afdeling van een webwinkel PC's terug heb zien komen waar onderdelen losgeschoten waren tijdens transport. Nu is het voordeel dat Intel tegenwoordig LGA sockets heeft met een klepje die de CPU vast zet, maar zo vaak gezien dat de CPU gewoon uit de socket werd getrokken door schokken tijdens transport. Metname grote zware koelers kwamen vaak los.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Mwhah als he de PC netjes op z'n zij legt tijdens transport kan er weinig misgaan. Wel de goede zijkant dan 8)7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1