Toon posts:

[Keuzetips?] NAS versus mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa wil beneden een NAS in de meterkast neerknallen zodat hij 'yarr' films op de TV kan kijken. Ik heb zelf een Xtreamer (sidewinder pro ofzo) waar ik al +- 2 jaar zeer tevreden gebruik van maak.

Mijn gevoel zegt me dat een NAS + films kijken geen succes zal zijn... Wifi is volgens mij gecapped op 59 mbit/s, dus moet je sowieso een netwerk kabel gaan trekken (500/500 kpn glasvezel hier) wil je 3d films fatsoenlijk zonder haperingen zien. Verbruikt een NAS ook niet veel meer dan een mediaspeler?

Hij heeft er totaal geen verstand van, ik ook nauwelijks... Vroeg mij af of hier mensen zijn die beiden kennen en hier een goed advies in kunnen geven. Netflix etc. kunnen we al kijken (jammer dat dat aanbod zo half half is..)

Hartelijk dank!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Om te beginnen moet je je vader vertellen dat hij zijn gloednieuwe NAS beter niet kan 'neerknallen'. De schijven in die NAS zijn fijnmechanische wondertjes, die zo'n behandeling niet op prijs stellen.

Waarom zou een NAS slechter presteren over wifi dan Netflix? Het is toch dezelfde content? Verder is het inderdaad niet zo'n goed plan om brede mediastromen te streamen over wifi (vooral omdat de bandbreedte van wifi onbetrouwbaar is), maar dat staat los van die NAS.

Ten slotte, je plaatst hier twee apparaten tegenover elkaar met een verschillende functie. Een NAS is een opslag apparaat, terwijl een mediaspeler, wel, een mediaspeler is. Die functies kun je niet uitwisselen.

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Mijzelf schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:31:
Om te beginnen moet je je vader vertellen dat hij zijn gloednieuwe NAS beter niet kan 'neerknallen'. De schijven in die NAS zijn fijnmechanische wondertjes, die zo'n behandeling niet op prijs stellen.

Waarom zou een NAS slechter presteren over wifi dan Netflix? Het is toch dezelfde content? Verder is het inderdaad niet zo'n goed plan om brede mediastromen te streamen over wifi (vooral omdat de bandbreedte van wifi onbetrouwbaar is), maar dat staat los van die NAS.

Ten slotte, je plaatst hier twee apparaten tegenover elkaar met een verschillende functie. Een NAS is een opslag apparaat, terwijl een mediaspeler, wel, een mediaspeler is. Die functies kun je niet uitwisselen.
HELEMAAL lelijk _/-\o_

ps. als je toch een NAS wilt kan je computer een gedeelde map maken. Dan kijk je of je vanaf je computer ook gemakkelijk een film kan streamen

Verwijderd

Topicstarter
Helder, dank voor jullie reacties!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-01 11:48
Als het echt twee totaal verschillende apparaten zijn, waarom komt Synology dan met de 214 Play?
Ze roepen het daar van de daken af dat hun NAS ook meteen media af kan spelen...

Daarnaast zijn er ook voldoende mediaplayers met ingebouwde 1-2-3TB harde schijf. Opslag en mediaplayer in 1 zeg maar.

Tot zo ver het reclame beeld. Ik zou gewoon een NAS + Mediaplayer neerzetten. Laat beide apparaten gewoon doen waar ze goed in zijn. Zelf erg tevreden over een Mede8er.

[ Voor 14% gewijzigd door X-Kiwi op 06-08-2014 10:12 ]

Kiwi !

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
X-Kiwi schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:11:
Als het echt twee totaal verschillende apparaten zijn, waarom komt Synology dan met de 214 Play?
Ze roepen het daar van de daken af dat hun NAS ook meteen media af kan spelen...
Dat kan ie ook maar DTS ondersteunt ie nog steeds niet bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn er ook voldoende mediaplayers met ingebouwde 1-2-3TB harde schijf. Opslag en mediaplayer in 1 zeg maar.
Maar dan mis je weer typische functies die NAS-en wel bieden zoals syncing, backups ed.
Tot zo ver het reclame beeld. Ik zou gewoon een NAS + Mediaplayer neerzetten. Laat beide apparaten gewoon doen waar ze goed in zijn. Zelf erg tevreden over een Mede8er.
Eens, ik heb ook beiden (Synology DS213+ en Raspberry Pi) en dat gaat super :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Mijzelf schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:31:
Waarom zou een NAS slechter presteren over wifi dan Netflix?
Wat dacht je van bitrate? Waar Netflix enkele Mb/s trekt gaat een Blu-ray rip gerust naar de 48Mb/s wat je vervolgens stabiel moet behalen, iets wat op wifi niet snel gebeurt.
Cartman! schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:05:
Eens, ik heb ook beiden (Synology DS213+ en Raspberry Pi) en dat gaat super :)
De Pi zou ik niet te snel aanraden, het werkt maar lang niet zo lekker als een volwaardige mediaplayer ;) menu's zijn soms tergend traag (Zeker als je van het stock thema wilt afstappen) en bepaalde formats heeft dat ding gewoon de paardenkracht niet voor.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 19:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is wat je ermee wilt doen, ik speel er vloeiend 1080P mkv's mee af en m'n TV ondersteunt zelf DTS. Als je er volledige bluray rips mee wilt spelen gaat ie t niet halen nee. De prijs is er ook naar :)
Pagina: 1