Vraagje ivm nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderback
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Dag allemaal

Aangezien onze Telenet-router niet sterk genoeg is om heel het huis van internet te voorzien (zwak bereik) wou ik een nieuwe, sterkere router aanschaffen. Mijn vraag is nu, hoe gebeurt dit juist? Moet ik hem gewoon opnieuw aansluiten, of verbinden met deze van Telenet? En is dit te doen voor iemand die niet enorm veel van computers weet?

Met vriendelijke groet

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 17:06
Enkele vraagjes voor je:
1. waar staat de telenet router?
2. komt de nieuwe router op dezelfde plek?
3. Meestal is dit plug en play, wil je het draadloos netwerk van de telenet router helemaal niet meer gebruiken of wel nog?
4. Ja, dit is te doen voor iemand die niet veel van computers weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Bovenstaande, en:

Er zijn geen 'sterkere' routers. Misschien wel routers die slimmer met het signaal omgaan waardoor dit sterker lijkt. Je signaal heeft teveel interferentie (muren, apparaten e.d.) dus wil je een router als Access Point bij zetten. Een howto hiervoor kun je op 't forum hier vinden.

Het beste is om een los access point te kopen (andere router is nl niet nodig als bedraad wel naar wens werkt)

Overigens: Als je je draadloze netwerk op de tweede router/access point dezelfde naam geeft, zorg dan dat alles het zelfde is (Encryptie, modus, etc.) en zorg dat de channels met minimaal 3 van elkaar verschillen. De 'standaard' channels om interferentie te voorkomen zijn 1, 6 en 11.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.