Fraude met 0900 nummers Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 1.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo Allemaal,

3 Maanden geleden kwamen er meldingen binnen op het Telfort Forum m.b.t. onterecht geïnde kosten op de Factuur voor Vaste Telefonie van Telfort. Er is door een (ex) Telfort medewerker fraude gepleegd en de Klanten bij Telfort zijn de gedupeerden!

Nu pas, na die meldingen van Klanten op het Telfort Forum (1e melding kwam 3 maanden geleden al binnen) is er actie ondernomen door Telfort!!! Dit is toch van de zotte? Leuk van Telfort dat ze de onterecht geïnde kosten gaan terugstortten, maar dit is wel pas NA 3 MAANDEN gebeurd!

De reactie van Telfort: https://forum.telfort.nl/...00-nummers-opgelost-44302

Graag uw reactie hierover! Dit is namelijk onacceptabel en al helemaal niet te tolereren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Men zal toch gedegen onderzoek gedaan moeten hebben, en bewijzen moeten hebben gevonden, alvorens men een statement uit kan brengen. Dat het om 2 telefoonnummers gaat maakt het ook lastig voor de helpdesk. Ik neem aan dat zij in de gebruiksgegevens kijken en concluderen dat het nummer daar tussen staat. De telefonische helpdesk moet, na het binnenkomen van klachten via het forum, nog geïnformeerd worden hierover en daarna moet de boel nog onderzocht worden.

Al met al gaat er tijd overheen, wees blij dat Telfort het netjes oplost en niet in de doofpot stopt. In plaats van dat je de redactie tipt en dit topic gebruikt om mede Telfort-klanten op GoT te bereiken met dit positieve nieuws ga je GoT gebruiken als Twitter en Facebook: gal spuien omdat iets nét niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Beste sypie,

Het gaat erom dat ze vanaf het begin actie moesten ondernemen i.p.v. nu! Ze namen de klachten niet serieus en wouden toen de ONTERECHT gemaakte kosten niet vergoederen. Dus de Klant was verplicht de onterecht extra gemaakte kosten te betalen. Hier gaat het juist om.

Dit is namelijk niet acceptabel dat Telfort pas na 3 maanden actie onderneemt. Zie ook hen antwoord op hun forum ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoeveel heeft het jou gekost en ga je dat nu wel terugkrijgen? Sowieso moet je daar toch echt bij Telfort over klagen, ik zie niet wat voor zin het heeft hierover op tweakers een rant tegen Telfort te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
@tinzarian,

Het gaat erom dat Telfort slecht heeft gehandeld! Ze hebben pas NA 3 MAANDEN actie ondernomen en dit is ONACCEPTABEL! Ik stel jullie op de hoogte, zodat jullie ook weten wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

Er zijn meerdere providers, als jij vindt dat ze in gebreke zijn gebleven dan kan je proberen dit aan te kaarten en over stappen naar een andere provider.

Mogelijk dat ze pas voor jou (klant) zichtbaar actie hebben ondernomen terwijl ze vanaf de eerste melding bewijsmateriaal hebben verzameld tegen de fraudeur....???
Dit zullen acties zijn die de gewone klant niet te weten krijgt, omdat het niet interresant is voor de klant of mogelijk fraudeurs op andere paden brengt om deze acties te omzeilen.
(en nee ik ga niet in de telfort forums kijken voor hun reactie ergens)
De klanten die zich hier druk over willen maken kunnen klagen en mogelijk komen ze met een leuke oplossing, maar die klanten kunnen ook besluiten om naar een andere provider te stappen.

Je intentie voor het waarschuwen is goed, daar zullen Telfort gebruikers mogelijk blij mee zijn. Echter je manier (gezien je kennelijk speciaal geregistreerd hebt om dit hier te melden) is redelijke agressief te noemen, zo ook je reacties op de reacties op bovenstaande reacties..... no offense meant maar dat kweekt dus een hele andere manier van reageren...

[ Voor 19% gewijzigd door WPN op 02-08-2014 19:48 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
@WPN,

Dat aankaarten gedoe is al gedaan door andere Telfort klanten.

Overstappen heeft geen zin blijkbaar als men vast zit aan een jaarcontract en Provider Telfort hun fouten niet wil toekennen.

Leuk gedachte, maar Telfort komt pas na 3 maanden met een officiële antwoord. En weet nu pas het probleem.

Je krijgt als oplossing de terugstorting van de onterecht extra gemaakte kosten. Allemaal leuk enzo, maar ze blijven in gebrek doordat ze pas na 3 maanden actie hebben ondernomen. Als jij hierdoor ook gedupeerd raakte, wou je ook z.s.m. antwoord op je vra(a)g(en).

Ik plaats dit delict op dit forum om op te komen voor alle gedupeerden en om dit aan de kaak te stellen. Dit is namelijk onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik zou als ik jou was eerst even een kopje koffie gaan drinken en niet zo emotioneel reageren op dit forum, nergens voor nodig en een tikkeltje irritant is het wel.

Telfort moet eerst een verband leggen tussen de verschillende klachten. Daar gaat soms wat tijd overheen en dat kost simpelweg ook even tijd.

Je krijgt je geld terug, dus stop met klagen ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Requa schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:02:
Graag uw reactie hierover! Dit is namelijk onacceptabel en al helemaal niet te tolereren!
Wat verwacht je precies? Ze zeggen dat ze er werk van maken en je je geld zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen terugkrijgt. Dat het onacceptabel en niet te tolereren (dat betekent hetzelfde ;)) is, is Telfort dus duidelijk al met je eens. Wat wil je dan nog?
Requa schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:40:
@tinzarian,

Het gaat erom dat Telfort slecht heeft gehandeld! Ze hebben pas NA 3 MAANDEN actie ondernomen en dit is ONACCEPTABEL! Ik stel jullie op de hoogte, zodat jullie ook weten wat er gaande is.
Je weet niet wanneer ze actie hebben ondernomen. Je weet wanneer ze nieuws naar buiten gebracht hebben. Zeker bij interne fraude wil je zeker weten dat er écht iets aan de hand is voor je je eigen bedrijf aan de schandpaal nagelt...

[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 02-08-2014 20:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Maar wat is nu je vraag? Telfort heeft onderzocht, trekt een conclusie, neemt maatregelen en compenseerd de gemaakte kosten.

Ja, het had niet mogen gebeuren, maar ja, fouten kunnen gemaakt worden, en systemen zijn niet waterdicht. Belangrijkste is hoe open en duidelijk een partij hierin correspondeerd. En als ik het zo lees is Telfort daar vrij netjes in.

Je kan niet verwachten dat men in 1min het probleem gevonden heeft. En zeker bij lastigere kwesties neemt het tijd in om een goede conclusie te trekken en niet overhaast conclusies te trekken.

Je hier registreren om een topic te maken en alleen te klagen heeft gewoon geen nut. Ben je het niet eens met de gang van zaken, leg dit neer bij Telfort, of trek je eigen conclusies en stap over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.