Domeinnaam door domeinnaamtrol weggekaapt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
Beste tweakers,

Begin van dit jaar ben ik een webdesignbedrijfje begonnen waarvoor ik een .nl webdomein nodig had. Na uren denken had ik eindelijk een naam waarvan het .nl adres vrij was. Inmiddels heb ik al een aantal websites onder deze naam geproduceerd. Vervolgens ben ik een paar maanden in het buitenland geweest en nu ik terugkom ik het adres door Strato gereserveerd. Ik vermoed dat dat gebeurt is met het oog dat je deze overkoopt. Is er iets tegen deze praktijken te doen?

Eksit

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom heb je de domeinnaam niet geregistreerd toen je je bedrijfje begonnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Had je het toevallig niet bij Strato gereserveerd?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eksit schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:53:
Is er iets tegen deze praktijken te doen?
Als je je handelsmerk wél geregistreerd hebt wel, anders niet. Maar ik heb zomaar het donkerbruine vermoeden dat als je maanden gewacht hebt met het registreren van je domein je dat ook gedaan hebt met het registreren van je bedrijf en handelsmerk. ;)

Verder heeft dit niks met webdevelopment of -design te maken, dus ik geef je topic een tikje naar Internetproviders en Hosting.

WEB>>IH

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 02-08-2014 19:00 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niks aan te doen, tenzij je inderdaad een geregistreerd handelsmerk hebt. Het enige wat je anders kan doen is je domeinnaam terugkopen, tegen een waarschijnlijk stevig bedrag.

Ik heb het zelf ook al meegemaakt. Ik kreeg geen e-mail dat mijn domein verviel en toen ik het opmerkte was het gekocht door een of ander |@#'!-bedrijf. Kon ik even €1000 gaan betalen voor een persoonlijk domeintje waar ik dagelijks misschien 5 bezoekers op had :')

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
Ik was toen bezig met een opdracht die ik moest afronden en ben daarna vertrokken. Bij Strato heb ik het niet gereserveerd dus dat hebben ze waarschijnlijk zelf gedaan.
Zou heb zin hebben als ik nu het handelsmerk nog ga registreren?

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, dat heeft geen zin. Een domein registreren is een paar minuten werk, dat had je eigenlijk gewoon meteen moeten doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
Dat weet ik inmiddels. Ik had toen echter helaas geen rekening gehouden met domeinnaamkapers. Naja door schade en schande wordt met wijs

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik let er zelf bijvoorbeeld ook op domeinen alleen te checken via betrouwbare hosters. Zo voorkom je ook dat je door een domein te checken iemand op het idee brengt die alvast even te claimen.

Mosterd na de maaltijd, ik weet het.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
@camacha

Je zou toch zeggen dat Strato niet de slechtste is.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Strato heeft dat domein heus niet zelf geregistreerd, maar iemand anders weer bij Strato. Toeval waarschijnlijk en niks tegen te doen behalve onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ik zou dan ook even uitzoeken wat er gaande of gebeurd is. De kans is namelijk best aanwezig dat iemand via jouw websites de naam is tegengekomen en ontdekte dat daar nog geen website voor geregistreerd was.

Sta je wel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Volgens mij wordt die database door een hoop mensen gecrawld om van bedrijven zonder website snel een website te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kan je geen alternatief domein kiezen? Stukje erbij of ander extensie?

Jaar of 6 geleden ben ik ook 'gekaapt', meneer vroeg 1500 euro. Dus iets andere naam genomen, 5 jaar later domein alsnog voor 20 euro gekocht :P

Weinig tot niets aan te doen, behalve zo 'discreet' mogelijk omte gaan met je mogelijke bedrijfsnaam.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
@sinergyX

Het leuke was dat het .......wel.nl is dus dat bekte zo lekker.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
als je bedrijfsnaam uit 2 woorden bestaat, zet er dan een "-" tussen en je hebt een nieuw domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, dat is nu beetje dom.com (ok kon het niet laten :P).

Je kan altijd vragen wat ze er voor willen en jezelf de vraag stellen of het het waard is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CappieL schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:22:
als je bedrijfsnaam uit 2 woorden bestaat, zet er dan een "-" tussen en je hebt een nieuw domein.
Zou ik niet doen. Dan raak je de helft van de klanten die je naam van horen zeggen hebben kwijt omdat ze het streepje vergeten en een andere site voor hun neus krijgen.

Sterker nog: als het uit twee woorden bestaat zou ik zowel ditdomein.nl als dit-domein.nl registreren. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:25:
Zou ik niet doen. Dan raak je de helft van de klanten die je naam van horen zeggen hebben kwijt omdat ze het streepje vergeten en een andere site voor hun neus krijgen.
Klopt, je moet er bij dit soort dingen vanuit gaan dat mensen alles verkeerd doen dat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:12:
Ik let er zelf bijvoorbeeld ook op domeinen alleen te checken via betrouwbare hosters. Zo voorkom je ook dat je door een domein te checken iemand op het idee brengt die alvast even te claimen.
Ook een keer gehad ja. Had gecheckt via who.is , gewoon een heel onbekende naam (nl, eu, org, alles behalve com was nog vrij ook). 10 minuutjes later was de .nl die ik gecheckt had geregistreerd :F
Toen maar de .eu gekozen. Maandje later was de .nl ook weer vrij omdat deze nooit "bevestigd" was oid ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

CappieL schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:22:
Als iemand met een - in zijn domein naam zou ik je dat van harte willen afraden want het komt nog steeds voor dat er websites zijn die een email met een - erin niet als geldig zien terwijl die naam volgens de RFC's zo geldig is als weet ik wat. (Iets dat heel geldig is in elk geval)
CrashOverDrive schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:30:
[...]

Ook een keer gehad ja. Had gecheckt via who.is , gewoon een heel onbekende naam (nl, eu, org, alles behalve com was nog vrij ook). 10 minuutjes later was de .nl die ik gecheckt had geregistreerd :F
Toen maar de .eu gekozen. Maandje later was de .nl ook weer vrij omdat deze nooit "bevestigd" was oid ..
Mafia praktijken. Dan pre-registeren ze hem alvast even voor je.
Zou verboden moeten worden. :(

[ Voor 35% gewijzigd door MrMonkE op 02-08-2014 19:42 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Bij .com domeinen is dat iets meer gebruikelijk, voornamelijk vanwege de Registration Grace Period: na registratie heb je vier dagen bedenktijd waarbinnen je de domeinnaam kunt laten vallen en al je geld terug krijgt (merk op dat niet elke registrar dit implementeert).

NetworkSolutions heeft daar veel misbruikt van gemaakt. Zoek een domeinnaam via hun site en zij registreren het waarna je $35 er voor moet betalen. Als je dat niet doet droppen ze de domeinnaam, waarna dropcatchers de naam opkopen en je er ~$3500 voor moet dokken.

.nl namen hebben dit niet, dus ik ben verbaasd over deze praktijken.
Pagina: 1