Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje een glasvezelverbinding met oa. interactieve TV van CanalDigitaal (Online.nl). Ik heb een IPTV kastje van Online wat het IPTV signaal naar HDMI omzet voordat het de TV in gaat. Het Online-kastje is via een home-plug verbinding met het glasvezelmodem (Genexis) in de meterkast verbonden. So far so good.

Nu heb ik recent een nieuwe Denon receiver gekocht. Dit apparaat wil ook graag aan het netwerk, dus ik heb een oud Sitecom routertje opgeduikeld (Sitecom WL-341 300N X2) en die als access point geinstalleerd (DHCP uit, NAT uit, Firewall uit, verbonden met Genexis router via LAN poort). Ik heb het IPTV kastje hierop aangesloten, maar nu heb ik geen TV beeld meer.

De Sitecom router heeft prima verbinding met internet, (ik kan met andere apparaten zowel via de Genexis router als via de Sitecom het net op), en ook het IPTV kastje zegt verbinding te hebben met "voldoende internetsnelheid om te kunnen genieten van de interactieve mogelijkheden" (right..). Ik krijg ook de zender-informatie binnen via de ingebouwde TV gids, maar dus geen beeld.

Ik vermoed dus dat de WL-341 iets niet goed doorgeeft. Ik heb gezocht naar nieuwe firmware, maar verschillende links naar de Sitecom site zijn niet meer in de lucht en op de site zelf kom ik ook niet veel verder.

Heeft iemand ervaring met IPTV achter een router? Zo ja, waren daar speciale instellingen voor nodig?
Iemand ervaring met IPTV van CanalDigitaal / Online via een router? Zo ja, welk merk/type?
Heeft iemand een tip voor nieuwe firmware voor mijn oude Sitecom WL-341?

Bij voorbaat dank,

Boudewijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
IPTV wordt meestal geleverd op een apart VLAN. Afhankelijk van de provider/router past men port-based of MAC-based VLANs toe.

Wat zegt je provider over het aansluiten van TV? Kan dat op iedere willekeurige poort?

Dat zou in ieder geval wijzen op MAC-based VLANs, in theorie kun je dan prima internet- en TV-devices tegelijkertijd aansluiten, maar ik lees nog regelmatig dat het internet spontaan 'wegvalt' als er een STB wordt aangezet (of vice versa).

Als het portbased is, is het simpel, dan dien je echt aparte poorten te gebruiken voor TV/Internet en/of zelf knutselen met VLANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens CanalDigitaal kan ik elke poort op het glasvezelmodem gebruiken.
Ik heb ook verbinding, want ik krijg wel de zenderinformatie door, maar het beeld ontbreekt.

Anyone else ervaring met een set top box achter een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik niet duidelijk uit je verhaal naar voren kan halen: heb je dat IPTV-kastje bedraad of draadloos aan de WL-341 aangesloten?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedraad. Is de enige optie helaas...