Bestaan er processor coolers die......

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Bestaan er processor coolers die om ze te monteren op een moederbord géén gebruik maken van de middelste van de drie 'pootjes' die op een Socket 462-voet zitten? :?

Van de processorvoet van mijn Asus A7V133 moederbord is namelijk één zo'n pootje afgebroken doordaat er teveel spanning opstond na het monteren van een Coolermaster Cooler 1,5Ghz.... :(

Nu zitten er nog meerdere bevestigingsmogelijkheden op zo'n bordje: zijn hier ook coolers voor? :?
Alvast bedankt!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Sommige waterkoelings setjes gebruiken bevestigingen die de andere haakjes van de socket gebruiken. Ik dacht dat dangerden van die uitvoeringen heeft.

Do as I say, don't do as I do.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

de latere clips van ThermalTake gebruiken alle 3 de pootjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_socketa/OrbClipRear.jpg
zie je :)
De andere kant ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_socketa/OrbClipFront.jpg
Deze pics zijn gerauBt van deze gasten:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_socketa/

...gamen blijft leuk...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

er bestaan ook gewoon koelers die je moet bevestigen door de gaten die in je moederbord zitten, rondom je socket dan :) . gewoon met 4 langere schroeven. volgens mij hebben ze dat gedaan om de zwaardere koelers veiliger te kunnen bevestigen (kweet het niet zeker). Welke koelers dit zijn weet ik niet precies. moet je maar ff zoeken

Hier staat tekst

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 11 juni 2001 16:53 schreef Gash het volgende:
Van de processorvoet van mijn Asus A7V133 moederbord is namelijk één zo'n pootje afgebroken doordaat er teveel spanning opstond na het monteren van een Coolermaster Cooler 1,5Ghz.... :(
Euh, toevallig de Coolermaster EP5-6I51 ?

Daar hebben jwbagger en ik ook vreselijk mee lopen kloten! We hebben met 2 man dat ding er op gekregen, maar vraag niet hoe! Er kwamen iig 2 schroevendraaiers aan te pas (eentje duwde de clip omlaag en de ander haakte hem om het palletje heen) en een stukkie karton over al die kleine weerstandjes... (we zijn uiteindelijk toch nog 3 keer uitgeschoten ofzo, dus maar goed dat dat er lag :P )

Kan zijn dat het kwam omdat we hem op een Celeron FCPGA socket probeerden te krijgen (zijn ze voor gemaakt zeggen ze) en dat de core van die Celeron zo verragde hoog is...

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zou volgens mij wel kunnen razorfist! op t stickertje van t doosje van mijn ('onze') cooler staat idd 1,5 GHz...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 11 juni 2001 16:56 schreef Selachii het volgende:
de latere clips van ThermalTake gebruiken alle 3 de pootjes.
[afbeelding]
zie je :)
De andere kant ziet er zo uit:
[afbeelding]
Deze pics zijn gerauBt van deze gasten:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_socketa/
Jammer dat het zo'n baggerkoeler is (SuperOrb)...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op maandag 11 juni 2001 17:45 schreef Razorfist een heel verhaal.
Dat verhaal komt me bekend voor...
Ik heb net zo'n koeler en ook ik heb samen met iemand anders met behulp van 2 schroevendraaiers dat ding met lomp geweld erop moeten duwen. Inmiddels is dat stukkie plastic ook al half vergaan. Waarom zitten die dingen in godsnaam zo verschrikkelijk stroef :r

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 17:45 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Euh, toevallig de Coolermaster EP5-6I51 ?

Daar hebben jwbagger en ik ook vreselijk mee lopen kloten! We hebben met 2 man dat ding er op gekregen, maar vraag niet hoe! Er kwamen iig 2 schroevendraaiers aan te pas (eentje duwde de clip omlaag en de ander haakte hem om het palletje heen) en een stukkie karton over al die kleine weerstandjes... (we zijn uiteindelijk toch nog 3 keer uitgeschoten ofzo, dus maar goed dat dat er lag :P )

Kan zijn dat het kwam omdat we hem op een Celeron FCPGA socket probeerden te krijgen (zijn ze voor gemaakt zeggen ze) en dat de core van die Celeron zo verragde hoog is...
bij mij is et gelukt met een punttang.
maar et is een lastig dingetje.

Verwijderd

gaat nog altijd het beste met een dopsleutel (een rechte, maatje 10 of zo), supervlot! :)

met een hand en alleen gemakkelijk te doen!

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 11 juni 2001 18:46 schreef dragak het volgende:

[..]

bij mij is et gelukt met een punttang.
maar et is een lastig dingetje.
dan heb je geluk gehad, dat lukte bij ons dus niet... :( heb zelfs die klem een beetje uit elkaar gebogen maar bleef ellendige troep... maarach hij zit nu goed :) alleen staat die socket zo te zien echt op springen, dat plastic loopt helemaal krom... hopelijk houdtie het....

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op maandag 11 juni 2001 18:42 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Jammer dat het zo'n baggerkoeler is (SuperOrb)...
Gelukkig gebruiken ze die clips ook voor hun komende coolers :) En anders sloop je hem er toch vanaf >:)

...gamen blijft leuk...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

of je koopt zon'n Swiftech >:)

zit met schroefen op Mobo vast.

Verwijderd

Ik heb zelf wel behoorlijk wat ervaring met die Coolermaster EP5-6I11.
Een schroevendraaier is genoeg, die moet je er haaks opzetten(horizontaal dus), en gewoon veel brute kracht gebruiken.
De schroevedraaier kan horizontaal vrijwel niet uitschieten, voor de core kan veel kracht zetten normaal gesproken niet veel kwaad, als de cooler er maar goed opzit

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Grrr, coolermaster coolers zuigen.... |:(

Wou laatst een coolermaster van de cpu (van kameraad) afhalen, is me niet gelukt. |:(
Was bang dat ik teveel kracht ging gebruiken! >:)

Whatever.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

whahaha heb dat dus precies gistermiddag ook gehad .

na 5 min zat ie erop maar heb dus vanmiddag een betere ondervoet gefreesd en gedraaid die wel beter past .

dus een soort voetje waar ik mijn orb eerst op plaats .

zo zat ie eerst .
Afbeeldingslocatie: http://jove.prohosting.com/~pim2059/download/Pict0006.JPG

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

er zijn ook van die dingetjes die je in je socket prikt, dan is je proc meteen unlocked geloof ik en je hebt weer van die nieuwe bevestigingspuntjes. Goldfinger Device ofzo? of haal ik nou iets door mekaar? :)
Pagina: 1