Herinstallatie Windows 8.1 op SSD.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowDefinition
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 17:20
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijd aan het proberen om Windows te installeren op mijn SSD. Ik ben in het bezit van een Acer Predator G3620 (Ja ik weet het domme fout) maar daarvan kan ik de productcode niet invoeren bij een vers geinstalleerde Windows 8.1. Acer gecontacteerd, en het is inderdaad niet mogelijk. Het gaat om een aangekochte computer met Windows 8.

Ze hebben mij Herstel CD's opgestuurd, deze geven aan wanneer er van opgestart is vanaf de CD: ''Start de herstel cd op via het oude BIOS-Modus''. Meerdere uren met Acer gepraat over hoe het op te lossen, maar niks mocht baten. Ze willen uit coulance dat ik mijn computer opstuur als ik het gefixt wil hebben.

Toen begon de fout: Ik verwijderde alle partities van de SSD (Waar die Windows op stond die ik niet kon activeren), dit lukte. Vervolgens probeerde ik om de main partitie groter te maken, hier veranderde ik mijn SSD perongeluk in een dynamische schijf. Ik ben van plan om een USB stick te maken met de fabriekstandaard erop en deze vervolgens op te starten, maar dan zal ik eerst mijn disk moeten veranderen naar de standaard. Heb het via opdrachtpompt en via schijfbeheer al geprobeerd. Niks mocht baten krijg namelijk de volgende melding:
http://i.gyazo.com/4fc07f24baca26be79843fff9cfff492.png

Weet 1 van jullie hoe ik mijn SSD weer terugverander naar een standaard disk, en weet één van jullie hoe ik het kan herinstalleren?

Met vriendelijke groet, Lars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijd aan het proberen om Windows te installeren op mijn SSD. Ik ben in het bezit van een Acer Predator G3620 (Ja ik weet het domme fout) maar daarvan kan ik de productcode niet invoeren bij een vers geinstalleerde Windows 8.1. Acer gecontacteerd, en het is inderdaad niet mogelijk. Het gaat om een aangekochte computer met Windows 8
Sinds Windows 8 worden er inderdaad (veelal) geen productcodes meer meegeleverd als het om laptops* gaat, maar gaat het via UEFI. Je Windows-installatiemedium zou dit goed op moeten pikken, mits in UEFI-mode opgestart uiteraard.

Als het goed is, zou je namelijk zonder het invoeren van een productcode dus door moeten kunnen gaan. Skippen dus. Waarschijnlijk start je nu op in de "oude BIOS" modus. Misschien een tip om dat weer terug te zetten naar UEFI en een Windows 8/8.1 (niet helemaal duidelijk na eerste alinea.. Zit wel degelijk licentietechnisch een verschil in!) te lenen bij familie of vrienden?**

* Ook bij desktops geleverd met Windows 8/8.1, maar dat is buiten de context.
* Er zijn andere manieren om een OEM installatiemedium te krijgen, but Tim Kuik would disapprove.. Probeer het eerst bij familie of vrienden.

Diskpart kan je "dynamische schijf" ongetwijfeld wel weer omtoveren. Wel even oppassen met het selecteren van de juiste disk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowDefinition
Dankjewel voor je Reactie MEDU. Als ik Windows via mijn gemaakte bootable USB opstart, Windows installeer maar dan kan ik deze niet activeren met mijn code. Ik vermoed dat het om een upgrade code gaat want de computer was origineel Windows 8. De Recovery cd's die Acer mij leverde gaven dus die foutmelding. Ik kreeg ook de melding dat computers gemaakt voor 13-13-12 (Huh acer?!) recht hadden op recovery cd's. Dus hup aangevraagd. Er zit GEEN licentiesticker op mijn desktop.

De computer draait nu op Windows 8.1.x, eerst op 8. Hopelijk verduidelijkt dit het wat. Ik weet niet om wat voor een licentie het gaat. Kan ik geen contact opnemen met Microsoft om mijn licentie te activeren? Want de licentie zou bij hun vandaan moeten komen...

Via Diskpart krijg ik de volgende foutmelding: http://gyazo.com/8d76167f27957634537a483713dd7f20
Deze foutcode kan ik nergens vinden op het internet. Ook al een sfc /scannow gedaan, heeft het ook niet opgelost.

De Recovery disks zouden het moeten doen, maar toch geeft hij een rare melding. Ik ga ervan uit dat de USB stick zal werken met de fabrieksstandaard erop, maar dan moet ik eerst mijn SSD weer Standaard maken.'

Het maakt niet uit of ik de data op mijn ssd kwijt raak, heb deze tevens al gebackupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Boot eens op van de stick waar je GPARTED op hebt gezet. Daar kan je alles met je partities verwijderen. (pendrivelinux.com, installeren met bv yumi)
Daarna nog een keer proberen met de uefi mode zoals medu aangaf

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowDefinition schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:58:

Via Diskpart krijg ik de volgende foutmelding: http://gyazo.com/8d76167f27957634537a483713dd7f20
Deze foutcode kan ik nergens vinden op het internet. Ook al een sfc /scannow gedaan, heeft het ook niet opgelost.
Volgens mij is het commando wat je zoekt 'clean' en niet 'delete'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowDefinition
Dankjewel! Het is gelukt.

Morgen ga ik het eerst proberen met geleverde recovery cd's. Daarna de USB.

Ik ben jullie zeer dankbaar en houd jullie dus ook op de hoogte!
Pagina: 1