Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Ik heb een vCenter Server 5.1 Update 1 geïnstalleerd op Windows Server 2012 en SQL Server 2012 SP1. Nu probeer ik mijn 2 ESXI hosts toe te voegen maar bij ééntje krijg ik de foutmelding: A general system error occurred: string too large for database. Ik heb lopen googlen maar de enigste link die ik kan vinden die erop lijkt is deze: klik. Het command wat bij Resolution staat voer ik in bij een query op de vcenter database maar geeft een error dat er fouten in het command zitten. Ik heb de vCenter server al verschillende keren opnieuw geinstalleerd met Server 2012 en 2008 R2 en SQL Server 2012, 2008 R2 en 2008 R2 Express SP1. Bij allemaal kreeg ik dezelfde foutmelding. Is dit een fout in SQL of in vCenter zelf? Ik zou zelf niet weten waar het probleem kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Ik weet wel dat je vcenter altijd in een volg orde moet installeren, en ik laat hem dan alles zelf installeren dus gewoon lokaal niet op een externe database server (Test dan he)

Als je de stappen volgt zoals ze ook in de setup staan moet het goed gaan denk ik.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb alles gedaan zoals het moet en het is een lokale database server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Hmm vreemd... Dat heb ik nog niet eerder gehad wel eens bij een externe maar nier lokaal.

Je hebt als OS geen R2 toch?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Nee, 'gewoon' server 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Zeer vreemd, en verder krijg je geen error's bij de installatie?
Is het een schone server?
Neem aan dat het een VM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Nee, geen errors bij installatie. Ja, het is een 'fresh install' server en het is een inderdaad een VM (toevallig op de machine die niet wil toevoegen).

PS: Ik had vCenter al eerder geinstalleerd maar die vcenter install deed het ineens niet meer dus gelijk maar fresh install gedaan dus het heeft hiervoor wel gewerkt (OS was 2008 R2 en SQL 2008 R2 Express en zelfde vCenter versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Heb ik toevallig vandaag ook bij me 3e test lab moeten doen.

Probeer nog eens een nieuwe install van de server 2012 en dan vcenter. Wellicht nog even de installer opnieuw downloaden voor alle zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Oke, ik zal het vanavond of maandag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Vreemd dat de ene host het wel doet en de andere niet, je zou haast denken dat het aan die machine ligt. Kijk eens in de logs op de ESXi-machine of daar iets geks in staat.

VMware biedt ook een vCenter-appliance aan, een kompleet vooringerichte virtuele machine met vCenter. Je zou die even kunnen installeren en je ESX-host(s) daar aan koppelen, dan weet je ook of het aan jouw vCenter ligt of aan de ESXi.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

112fan schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:37:
Het command wat bij Resolution staat voer ik in bij een query op de vcenter database maar geeft een error dat er fouten in het command zitten.
Er staan twee oplossingen in dat artikel (wat toch echt exact over jouw issue lijkt te gaan). Wat gebeurt er als je de andere oplossing probeert? Eerst de VM op de niet werkende host unregisteren en dan de host toevoegen?

En welk commando geef je exact in, om achter de entry te komen die de foutmelding veroorzaakt? Geef dat commando eens en de foutmelding die je daarop krijgt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb net even de vCenter-appliance geprobeerd maar kreeg dezelfde fout. De fout lijkt mij dan in de ESXI host.

@Question Mark
Ik zou niet weten waarom een VM hier het probleem van kan zijn maar ik kan wel een keer proberen alle VM's te verwijderen uit de Inventory en kijken of het toevoegen dan lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb ook geen idee, maar het staat wel als oplossing genoemd in het artikel. ;)

IIk vemoed overigens dat er een omschrijvingsveld oid. van de VM langer is dan 512 karakters.
To resolve this issue, correct the field size of the field that causes the error or unregister the virtual machine on the ESX host before readding it to the vCenter Server.
Als je het commando invoert (wat jij bij jou kennelijk niet lukt/werkt) dan zou de output ook aan moeten geven welke VM (of beter gezegd welk "field" van welke VM) de issue veroorzaakt. Het un-registeren van alleen die VM zou dan voldoende moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 06-08-2014 13:09 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb net even een paar VM's die ik niet meer gebruik weggegooid en VM van de vCenter Server even uit de inventory verwijdert en daarna weer toegevoegd en het werkt nu wel dus wat jij zegt blijkt toch het probleem geweest te zijn.
Pagina: 1