[iPad mini Retina] Extra garantie vs korting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 19:17
Beste Tweakers,

Ik wil volgende week een iPad mini Retina (32GB Wi-Fi model) gaan kopen voor mijn studie, alleen ik twijfel op het moment over waar ik hem het beste kan kopen. Ik heb op het moment twee opties:
  • Apple: €447.61 incl. studentenkorting; krijg €35 Apple Gift Card erbij
  • Dixons: €469, maar met €15 AirMiles-korting wordt hij €454
Nu zou je denken, ga meteen voor Apple, want het is goedkoper en ik krijg een gift card, maar het punt waar ik over twijfel is de garantie. Via Apple krijg je namelijk maar 1 jaar garantie en bij Dixons 3. Die gift card zou ik gebruiken voor een smart case, maar misschien is die twee jaar extra garantie toch beter...

Wat zouden jullie dan kiezen? De 2 jaar extra garantie of de gift card? :?

Alvast bedankt voor jullie input!
BlueFireGaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
Koop hem bij Apple, dan kun je bij problemen terecht bij Apple ipv bij Dixons met diverse tussenbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 09:37
jeroen3 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:39:
Koop hem bij Apple, dan kun je bij problemen terecht bij Apple ipv bij Dixons met diverse tussenbedrijven.
Je kunt altijd terecht bij Apple. Ook met een iPad van de Dixons. Dat extra derde jaar garantie heb je natuurlijk alleen bij de Dixons zelf.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
jeroen3 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:39:
Heb je ervaring met de service bij Dixons? Zijn ze zeikerig, snel, etc.?
Bloemstukje schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:43:
[...]
Je kunt altijd terecht bij Apple. Ook met een iPad van de Dixons. Dat extra derde jaar garantie heb je natuurlijk alleen bij de Dixons zelf.
Dat wist ik niet eens. Dus met elke iPad kan je bij Apple langs?
Maar wat beveel jij aan? Extra garantie of de korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:00
Apple accepteert het een en ander, echter ze zijn niet verplicht je garantie te leveren. (Je hebt recht op een jaar fabrieksgarantie in die periode doet Apple normaal helemaal niet moeilijker dan bij zelf geleverde producten). Het tweede jaar en derde jaar, heb je enkel garantie via Dixons. Echter die extra garantie moet je goed even de voorwaarden doorlezen, naar wat ik begrepen heb is dit toch een andere garantie die je via dixons krijgt als bijvoorbeeld via Applecare ... de voorwaarden verschillen aanzienlijk.

Ik heb zojuist nog even gezocht, en kan de precieze voorwaarden niet vinden. In het verleden weet ik dat er problemen waren omtrent deze voorwaarden, maar recente voorbeelden kan ik niet vinden. Even navragen wat die 3 jaar garantie in houdt kan in ieder geval nooit kwaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Tribledragon op 02-08-2014 16:59 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
BlueFireGaming schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:44:
Heb je ervaring met de service bij Dixons? Zijn ze zeikerig, snel, etc.?
Nee. Maar als je het voor hetzelfde geld bij de fabrikant kan kopen lijkt me dat toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Tribledragon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:47:
Apple accepteert het een en ander, echter ze zijn niet verplicht je garantie te leveren. (Je hebt recht op een jaar fabrieksgarantie in die periode doet Apple normaal helemaal niet moeilijker dan bij zelf geleverde producten). Het tweede jaar en derde jaar, heb je enkel garantie via Dixons. Echter die extra garantie moet je goed even de voorwaarden doorlezen, naar wat ik begrepen heb is dit toch een andere garantie die je via dixons krijgt als bijvoorbeeld via Applecare ... de voorwaarden verschillen aanzienlijk.
Als ik het goed begrijp zeg je dus dat Apple in dat ene jaar niet moeilijk doet, dus dat het daar niet aan ligt, maar dat Dixons in die andere twee jaar wat moeilijker kan doen vanwege andere voorwaarden?
Kan niet echt iets van voorwaarden vinden. Aan wat voor soort voorwaarden denk je dan (waar kunnen ze moeilijk over doen, bijvoorbeeld)?
jeroen3 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:54:
[...]
Nee. Maar als je het voor hetzelfde geld bij de fabrikant kan kopen lijkt me dat toch het beste.
Zit iets in ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
Volgens de Nederlandse wet mag die garantietermijn van 1 jaar eigenlijk niet eens (zijn volgens mij ook wel eens artikelen op Tweakers over langsgekomen). Je hebt ook na dat jaar recht op een deugdelijk product (bron), als je dat bij normaal gebruik van een product mag verwachten (en bij een tablet van E400 mag je dat lijkt me zeker verwachten). Goed, recht hebben op garantie is nog wat anders dan daadwerkelijk garantie krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
anboni schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:01:
Volgens de Nederlandse wet mag die garantietermijn van 1 jaar eigenlijk niet eens (zijn volgens mij ook wel eens artikelen op Tweakers over langsgekomen). Je hebt ook na dat jaar recht op een deugdelijk product (bron), als je dat bij normaal gebruik van een product mag verwachten (en bij een tablet van E400 mag je dat lijkt me zeker verwachten). Goed, recht hebben op garantie is nog wat anders dan daadwerkelijk garantie krijgen...
Daar had ik het vandaag nog met iemand van de Dixons over. Volgens mij gebruikt Apple gewoon een bepaalde uitzondering.
Zoals ik het zou doen (weet niet of het kan :P) als ik Apple was zou ik dan zeggen dat ik het niet als winkel verkoop, maar dat het van de fabrikant is. Aangezien winkels in de EU/NL verplicht zijn om minimaal 2 jaar te geven hoeft Apple dat dan niet... Sneaky bastards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Dixons was in het verleden heel snel met de "vochtschade" kaart.
Er is een periode geweest dat men wel 3 jaar garantie gaf, maar aan de andere kant een bijdrage in de reparatiekosten kon vragen. (Hier vind ik geen links meer voor, dit zou best een foute formulering in de voorwaarden geweest kunnen zijn, waaruit ik dat toen heb opgemaakt, dat is rond 2010-2011 geweest)

Aan de andere kant, dixons is een bekende winkelketen.

Zelf heb ik voor mijn producten gekozen voor tegen (ongeveer dezelfde prijs) te kiezen voor rechtstreeks bij Apple. Het is denk ik echt een persoonlijke keuze, wil je hem snel hebben, bij een winkel in de buurt -> dan is dixons een goede optie.

Op bovenstaande, Apple geeft wel 2 jaar garantie als je bij hun koopt (Dan zijn ze toch echt verkoper) Deze kan je in ieder geval heel simpel afdwingen door ze er op te wijzen. Ze zijn echter niet verplicht deze te geven als je het product bij een ander gekocht hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Tribledragon op 02-08-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
BlueFireGaming schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:03:
Aangezien winkels in de EU/NL verplicht zijn om minimaal 2 jaar te geven hoeft Apple dat dan niet... Sneaky bastards!
Ik betwijfel sterk dat de wet expliciteit over winkels zal spreken. Waarschijnlijk staat er iets als partij die zich bedrijfsmatig bezighoudt met verkoop aan particulieren, dus die argumentatie zal bij een rechter vrij snel van tafel geveegd worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Voor het geval je het niet wist:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l6wln90.png

http://buyersguide.macrumors.com/#iPad_Mini

Ik dacht september/oktober.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 02-08-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Overzicht garantievoorwaarden van Apple

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Tribledragon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:03:
Dixons was in het verleden heel snel met de "vochtschade" kaart.
Er is een periode geweest dat men wel 3 jaar garantie gaf, maar aan de andere kant een bijdrage in de reparatiekosten kon vragen. (Hier vind ik geen links meer voor, dit zou best een foute formulering in de voorwaarden geweest kunnen zijn, waaruit ik dat toen heb opgemaakt, dat is rond 2010-2011 geweest)

Aan de andere kant, dixons is een bekende winkelketen.

Zelf heb ik voor mijn producten gekozen voor tegen (ongeveer dezelfde prijs) te kiezen voor rechtstreeks bij Apple. Het is denk ik echt een persoonlijke keuze, wil je hem snel hebben, bij een winkel in de buurt -> dan is dixons een goede optie.

Op bovenstaande, Apple geeft wel 2 jaar garantie als je bij hun koopt (Dan zijn ze toch echt verkoper) Deze kan je in ieder geval heel simpel afdwingen door ze er op te wijzen. Ze zijn echter niet verplicht deze te geven als je het product bij een ander gekocht hebt.
Daarover gesproken. Hoe zit het met een defect als ik hem bij de Apple Store in Amsterdam koop? Moet ik dan weer naar Amsterdam of kan ik dan naar een service center/retailer o.i.d. of opsturen? Weet jij dat zo?
anboni schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:05:
[...]
Ik betwijfel sterk dat de wet expliciteit over winkels zal spreken. Waarschijnlijk staat er iets als partij die zich bedrijfsmatig bezighoudt met verkoop aan particulieren, dus die argumentatie zal bij een rechter vrij snel van tafel geveegd worden >:)
Tja...
Dat is de iPad mini 1, zonder Retina. Dacht juist ergens gelezen te hebben dat ze dit jaar geen iPad mini gingen releasen, juist een update van de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

263 dagen sinds release november 2013, dat is volgens mij toch echt de mini retina.
Dacht juist ergens gelezen te hebben dat ze dit jaar geen iPad mini gingen releasen, juist een update van de Air?
Ik verwacht wel nieuwe mini's en airs dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik verwacht inderdaad ook dat als ze de Air updaten (en dat is vrij zeker), dat ze de Retina Mini dezelfde update geven.

En wat betreft garantie is het heel simpel;

Apple geeft op al hun hardware 1 jaar AppleCare, dat betekent dat je het eerste jaar vrijwel probleemloze garantie-afhandeling hebt via Apple zelf. Die garantie dekt ook nog iets meer dan de standaard EU garantie. Zie hier de vergelijking: https://www.apple.com/uk/legal/statutory-warranty/

Daarna heb je garantie via de winkel waar je hem gekocht hebt zoals dat met elk product het geval is. Dixons garandeert 3 jaar garantie, andere winkels willen na 2 jaar wel eens wat moeilijker doen, maar je hebt voor een bepaalde tijd recht op een deugdelijk product, en dat is nogal voor interpretatie vatbaar.
En dat is dus ook wat normaal bij Apple (en andere winkels) gebeurt, na het 1e jaar bekijken ze per geval hoe de garantie afgehandeld wordt.

Dixons gebruikt de 3 jaar garantie als marketing, maar in principe heb je daar meestal overal recht op. Maar recht hebben en recht krijgen ligt nogal eens verschillend. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-08-2014 17:30 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Dat het marketing was bij Dixons heb ik door en snap ik ook, maar als ik het goed begrijp is dat ene jaar bij Apple een gegarandeerd iets. Na dat ene jaar kunnen ze garantie geven, maar het hoeft niet.

Dan begin ik toch te twijfelen of ik moet wachten of niet. Het is nu natuurlijk wel aantrekkelijk met die studentenkorting en gift card en aangezien het geldt tot september zou die nieuwe veel duurder zijn...
Wat vinden jullie dan: wachten of nu van de actie profiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tis maar net wat je wilt, ik heb de huidige Air, en die bevalt prima. Ik zie mezelf niet zo snel een nieuwe iPad kopen dit jaar in ieder geval. :P

Die acties lopen dan ook altijd tot september omdat ze een maand daarna nieuwe modellen introduceren, zo komt dat tenminste wel heel vaak uit. Oude voorraad weg werken denk ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Wat ik zo zie zou de nieuwe mini niet echt bijster veel beter worden, Touch-ID en een A8? Wanneer worden de iPads meestal aangekondigd? Heb ergens gelezen dat het dit jaar misschien eerder worden omdat er geen nieuwe MacBooks komen (uitstel van Intel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BlueFireGaming schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:36:
Dan begin ik toch te twijfelen of ik moet wachten of niet. Het is nu natuurlijk wel aantrekkelijk met die studentenkorting en gift card en aangezien het geldt tot september zou die nieuwe veel duurder zijn...
Wat vinden jullie dan: wachten of nu van de actie profiteren?
Mijn mening: apple producten altijd op het goede moment kopen, niet vlak voor een update.

Als je nu koopt denk ik dat je spijt krijgt bij het zien van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Zit misschien wat in, maar als die nieuwe uit is krijg ik geen studentenkorting en gift card meer en samen scheelt dat toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die twee jaar is Europees geregeld, als consument heb je daar recht op. Apple heeft lang zijn consumenten gerold (of proberen te rollen), maar is daar eindelijk op aangesproken geweest.

Betrouwbare bron: ;)

nieuws: Apple geeft Europeanen twee jaar garantie - update

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 03-08-2014 01:08 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Zie net dat we ook een verzekering hebben die hem tot twee jaar na aankoop volledig uitbetaald, dus ik ga denk gewoon met Apple zelf.

Maar over de nieuwe mini: Ik heb ff rond zitten zoeken en voor zover ik zie zal de mini van dit jaar weinig verschil zijn. Het zou met Touch-ID komen (fijn, maar anders geen dealbreaker), A8 CPU (deze is ook al heel snel), betere camera (boeit me niet) en misschien wat dunner en lichter om toch nog een verkooppunt te hebben (:P voor mij alleen ook niet nodig). Dan lijkt het mij niet nodig om te wachten, of zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat zie je fout :P

Ik denk dat je ongeduldig bent. Ik heb de huidige mini retina, erg goed apparaat. Ik verwacht dat de nieuwe wel wat dunner wordt. Verder zijn het contrast en de kleuren niet fantastisch. Ik hoop dat Apple daar wat aan doet.

Qua contrast en kleuren loopt de mini echt achter op bijvoorbeeld de Nexus 7 en Tab S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
Kan nu regelen met mijn ouders, die nog een iPad 2 hebben, dat zij volgend jaar als de mini 4 komt de mini 2 overnemen en ik de 4 neem.
Denk dat ik dus gewoon voor de Retina mini ga, puur omdat ik hem ook voor mijn studie nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vergeet niet dat de nieuwe iPad mini die, waarschijnlijk, in oktober uitkomt wel een jaar langer software updates zal krijgen dan de huidige iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

(jarig!)
wil een ipad mini voor mn moeder kopen, maar begreep dat er idd zoals Uniciteit zegt in oktober een nieuwe uitkomt, waardoor de ipad mini's komende tijd goedkoper gaan worden

begreep van een medewerker van BCC dat er eind augustus btw acties bij mediamarkt en bcc komen, weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Meestal komen er wel wat aanbiedingen vlak voor de nieuwe modellen uitkomen.. maar dat is nooit precies te voorspellen.

This space is occupied

Pagina: 1