Hallo Tweakers,
Voor mijn broer heb ik een all-round systeem samengesteld. Tijdens het samenstellen heb ik de desktop best buy gebruikt. Echter is de guide gericht op gamen, iets wat mijn broer niet wilt doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele dingen zoals browsen, series kijken, downloaden, NAS beheren, Office programma's etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget is 1000 euro. Dit is inclusief verzendkosten, en het scherm. Het in elkaar zetten ga ik waarschijnlijk zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een Logitech toetsenbord en Microsoft-Razer muis. Daarnaast moet de computer aangesloten worden op zowel een monitor (die gekocht moet worden) en een TV met HDMI aansluiting. Zodat er series vanuit bed gekeken kan worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD is belangrijk, en een stil systeem is belangrijk. Daarom zit er bij mijn configuratie (onderaan dit bericht) een aparte CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, ATI/AMD GPU zijn eigenlijk de enige voorkeuren. Vooral gebaseerd op ervaring en prestaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Kast midi tower
- Laag geluidsniveau
- Snel opstarten
- Lang meegaan
Ga je overklokken?
Nope
Het volgende systeem heb ik samengesteld op basis van de best buy desktop guide. Graag jullie feedback of dit systeem goed is.
- Ik heb er een videokaart bij gedaan omdat de onboard GPU alleen een hdmi aansluiting heeft. Aangezien er twee schermen aangesloten worden is minimaal een HDMI en een andere ingang vereist.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Voor mijn broer heb ik een all-round systeem samengesteld. Tijdens het samenstellen heb ik de desktop best buy gebruikt. Echter is de guide gericht op gamen, iets wat mijn broer niet wilt doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele dingen zoals browsen, series kijken, downloaden, NAS beheren, Office programma's etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget is 1000 euro. Dit is inclusief verzendkosten, en het scherm. Het in elkaar zetten ga ik waarschijnlijk zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een Logitech toetsenbord en Microsoft-Razer muis. Daarnaast moet de computer aangesloten worden op zowel een monitor (die gekocht moet worden) en een TV met HDMI aansluiting. Zodat er series vanuit bed gekeken kan worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD is belangrijk, en een stil systeem is belangrijk. Daarom zit er bij mijn configuratie (onderaan dit bericht) een aparte CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, ATI/AMD GPU zijn eigenlijk de enige voorkeuren. Vooral gebaseerd op ervaring en prestaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Kast midi tower
- Laag geluidsniveau
- Snel opstarten
- Lang meegaan
Ga je overklokken?
Nope
Het volgende systeem heb ik samengesteld op basis van de best buy desktop guide. Graag jullie feedback of dit systeem goed is.
- Ik heb er een videokaart bij gedaan omdat de onboard GPU alleen een hdmi aansluiting heeft. Aangezien er twee schermen aangesloten worden is minimaal een HDMI en een andere ingang vereist.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 166,87 | € 166,87 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | MSI Radeon R7 240 2GD3 LP | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 87,85 | € 87,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 47,- | € 47,- |
| 1 | LG 24M45D Zwart | € 122,50 | € 122,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,47 | € 65,47 |
| 2 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 25,50 |
| 1 | Cooler Master B500 | € 37,50 | € 37,50 |