Geen goede weergave fullscreen youtube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:23
Hoi,

Heb op een pc hier in huis Ubuntu 14.04 Lts x64. Draait prima echter wanneer ik youtube op full screen zet wordt het beeld vervormt. De pc is aangesloten op 2 x 17 inch lcd monitoren, vierkante monitoren. Het is niet bij alle youtube video's. De grafische kaart is een Asus 512 D2 X EN210 Silent/DI LP. I

Wat ik heb geprobeerd:

-gecheckt op flash updates
-normale videodriver geprobeerd ipv open driver
-hardwareacceleratie uitgezet
-gegoogled, kwam wat dingen tegen die je in de terminal kon proberen, maar sommige commando's werktte niet, of hadden geen effect. Als iemand een commando weet welke werkt laat maar weten.

Weet iemand wat dit kan zijn of wat ik kan proberen?

P.s. Hoe krijg je lettertypes zoals arial in Ubuntu-Libreoffice? Ik las dat je een pack kon installeren via het softwarecentrum, echter na installatie geen extra lettertypes.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een plaatje zegt meer dan 1000 worden, dus kan je een duidelijk voorbeeld geven wat er mis is met de video als je 'm op full screen zet?

Voor wat betreft je fonts, je doelt op mscorefonts. Geen idee waarom je die echt wilt hebben, aangezien de alternatieven vaak mooier zijn. Fonts-liberation is een goed, licentievrij alternatief bijvoorbeeld. Maar weet je zeker dat de fonts ook daadwerkelijk geïnstalleerd zijn? Zie je ze bijvoorbeeld in de fonts map staan (/usr/share/fonts)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor je reactie, nu startte ik de pc op nu lijkt hij redelijk goed, maar zodra ik scherm 2 aansluit gaat het helemaal mis.

Plaatje met 1 monitor aangesloten, maar daarstraks gaf hij met 1 monitor hetzelfde aan als op plaatje 2.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mb2smx.png

Plaatje 2, met dualscreen.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2is86fm.png

De enige reden waarom ik arial wil is als iemand iets in arial b.v. stuurt dat ik het kan bewerken in hetzelfde lettertype.. wel zo handig. Ik heb wat dingen geprobeerd, en ik kan wel lettertype arial en comic sans bijvoorbeeld kiezen, maar hij staat niet in de lijst?! dus je moet echt de naam van het lettertype intikken, ik heb wat gezocht in het menu van Libreoffice Writer, maar kan tot op heden niks vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door dennis_rsb op 02-08-2014 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:30
En hoe is het als je HTML5 gebruikt, dus zonder flash? Je kunt het hier aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Heb het even getest, en lijkt idd nu goed te gaan ! Bedankt! Nu lijkt hij op plaatje 1, net ook even aangesloten op breedbeeld monitor, dan wordt het sowieso helemaal full screen (zonder zwarte randen). Ik neem dat als ik HTML5 aan heb, dat hij ook gewoon sites kan openen die geen HTML 5 hebben? TIjdens het switchen van full screen en terug hapert hij wel wat maar ik denk dat dit normaal is? Tijdens het kijken van het filmpje niet echt zo te zien, op een kleine schokje na, kan buffering zijn geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door dennis_rsb op 02-08-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:30
Die instelling is alleen voor youtube, inclusief embedded, het heeft geen invloed op andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Oke bedankt! Is trouwens de open drive aan te raden of de gesloten versie voor de videokaart? Iemand trouwens idee waarom youtube iets minder vloeiend lijkt te gaan dan onder windows? Niet hinderlijk, maar ben gewoon benieuwd.

[ Voor 118% gewijzigd door dennis_rsb op 02-08-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 00:09
Installeer ubuntu-ristricted-extras voor de ms fonts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Heb ik al gedaan, werkt zoals ik al zei nu wel, alleen staan ze niet inde lijst van lettertypes in Libreoffice Writer.
Pagina: 1