Laatste vragen voor aanschaf onderdelen nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• NZwaal
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-02 01:19
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over de pasvorm van grafische kaarten in het onderstaande moederbord.

Naast de onderstaande onderdelen heb ik al een kast thuis staan, een 350W voeding en 2x2gb ddr3-1333Mhz werkgeheugen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3240 Boxed€ 47,-€ 47,-
1Asus B85M-G (C2)€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 191,29

Ik ben van plan vandaag of morgen de bovenstaande componenten te kopen om de pc in elkaar te zetten en later deze of volgende maand een 750ti toe te voegen.

Ik had deze op het oog (pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING), maar ben erg geinteresseerd in deze semi-passive (http://hexus.net/tech/new...-semi-passive-technology/) welke eind deze maand uit zou komen. Voor mijn videokaart wacht ik nog even af.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik weet of mijn videokaart wel past in mijn micro-atx moederbord. Hoe kan ik dit zeker weten? Zijn daar speciale maten voor?

Meningen over het systeem worden gewaardeerd, mijn twijfel gaat vooral uit naar grafische kaart en pasvorm daarvan.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 21:37
het gaat passen op je mobo want dat heeft een x16 slot
alleen in je case weet ik niet zeker

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-03 13:43
De aansluiting tussen jouw videokaart en je moederbord heet PCI-e. De videokaart past op je moederbord aangezien je moederbord een PCI-e 3.0 x16 slot heeft

• NZwaal
Bedankt voor jullie reacties! Weten jullie ook of het qua afmetingen zou passen op het moederbord en of daar standaarden of dergelijke voor zijn? Ik heb weleens gelezen dat ramslots in de weg kunnen zitten of CPU-koelers, hoe voorkom je zoiets? Ik zou overigens de stock koeling gebruiken (en het werkgeheugen heeft geen heat-spreaders).

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
NZwaal schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:54:
Bedankt voor jullie reacties! Weten jullie ook of het qua afmetingen zou passen op het moederbord en of daar standaarden of dergelijke voor zijn? Ik heb weleens gelezen dat ramslots in de weg kunnen zitten of CPU-koelers, hoe voorkom je zoiets? Ik zou overigens de stock koeling gebruiken (en het werkgeheugen heeft geen heat-spreaders).
Jazeker, de formfactors: ATX, m-ATX en m-ITX.

Als je de boxed (meegeleverde koeler) gebruikt kom je zeker niet in de problemen met het RAM.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• NZwaal
jorisvdelsen schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:10:
[...]

Jazeker, de formfactors: ATX, m-ATX en m-ITX.

Als je de boxed (meegeleverde koeler) gebruikt kom je zeker niet in de problemen met het RAM.
Zou dat dan ook gelden voor een videokaart zoals één van de onderstaande twee?

pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
of
http://hexus.net/tech/new...-semi-passive-technology/

Ik zou namelijk graag op een later moment één van deze twee kaarten toe willen voegen aan mijn computer.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen probleem. ATX/uATX/mITX staat los van de grootte van de GPU. Qua maten moet je letten op:
- past een eventuele cpu koeler in de kast?
- past het moederbord in de case?
- past de GPU in de case?

• NZwaal
br00ky schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:11:
Geen probleem. ATX/uATX/mITX staat los van de grootte van de GPU. Qua maten moet je letten op:
- past een eventuele cpu koeler in de kast?
- past het moederbord in de case?
- past de GPU in de case?
Het moederbord past in de case, die zijn gelijk qua grootte (m-ATX), de CPU-koeler is stock (en dus geen probleem vermoed ik) en gpu in de case, bedoel je daar breedte of hoogte mee? Het moederbord heeft een pci-e 3.0 x16 aansluiting, ik ben bezorgd om de fysieke afmetingen van de grafische kaart op het moederbord (heb geen idee of dat problemen kan veroorzaken), verder is alles stock op een m-ATX bordje.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
NZwaal schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:19:
[...]

Het moederbord past in de case, die zijn gelijk qua grootte (m-ATX), de CPU-koeler is stock (en dus geen probleem vermoed ik) en gpu in de case, bedoel je daar breedte of hoogte mee?
De lengte. Sommige kaarten zijn te lang voor de case. Te breed komt ook wel eens voor, maar dat is heel sporadisch als er te weinig plek blijkt te zijn om de voedingskabels in de zijkant te steken (als ze daar zitten).
Het moederbord heeft een pci-e 3.0 x16 aansluiting, ik ben bezorgd om de fysieke afmetingen van de grafische kaart op het moederbord (heb geen idee of dat problemen kan veroorzaken), verder is alles stock op een m-ATX bordje.
De afmeting GPU vs. moederbord maakt zoals ik in mijn vorige post zei niks uit. Alles is zo ontworpen dat dat niks uitmaakt. Dit gezegd hebbend wil het wél eens voorkomen dat kaarten zo dik zijn dat ze de PCI(e) sleuf ernaast bedekken. Dat is ook bij die twee kaarten die jij op het oog hebt niet het geval.

• NZwaal
br00ky schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:33:
[...]

De lengte. Sommige kaarten zijn te lang voor de case. Te breed komt ook wel eens voor, maar dat is heel sporadisch als er te weinig plek blijkt te zijn om de voedingskabels in de zijkant te steken (als ze daar zitten).

[...]

De afmeting GPU vs. moederbord maakt zoals ik in mijn vorige post zei niks uit. Alles is zo ontworpen dat dat niks uitmaakt. Dit gezegd hebbend wil het wél eens voorkomen dat kaarten zo dik zijn dat ze de PCI(e) sleuf ernaast bedekken. Dat is ook bij die twee kaarten die jij op het oog hebt niet het geval.
Bedankt! Dan ga ik de onderdelen naast de videokaart nu in de bestelling plaatsen!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1