Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeekieBeek
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-04 17:51
Hey,

Ik heb een probleem, ik zou graag een led strip in mijn case willen, maar ik wil die dan net zoals bijvoorbeeld de logitech g19, de kleuren laten veranderen bij elke game. Is dit mogelijk, en zo ja, welke spullen heb ik daarvoor nodig? Misschien een linkje? :)

Groetjes,
Lucas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden in dit subforum? Zoek maar eens rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Denk niet echt dat het makkelijk kan.
Die led strip moet je dan een RGB - led voor gebruiken lijkt me .. en die moet aangestuurd worden doormiddel van een stukje elektronica (of USB iets) en een beejte software net als de Logitech software.

Maar geen idee misschien is er een makkelijke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Je kan een RGB ledstrip kopen met een afstandsbediening waarmee je de kleuren kan wijzigen.

Wil je de kleur laten veranderen op basis van condities (bij het starten van toepassing X of Y), wordt het verhaal een stuk ingewikkelder (maar mogelijk is het zeker). Maar als je zelf nog niet had bedacht dat je hier flink wat voor moet knutselen en software schrijven (of bestaande software zoeken) ga ik er niet van uit dat je die kennis in huis hebt om dit zelf aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Wat hierboven gezegd wordt ^^

Het handigste en simpelste is een kant en klare LED strip te kopen met afstandsbediening.
Ik vind het zelf het mooiste als de LED strip heel langzaam maar vloeiend van kleuren wisselt :)

Bij vraag en aanbod heb je de volgende adverteerder die 5 meter aanbied voor een laag prijsje:
V&A aangeboden: Moet weg LED RGB IP65 Waterproof incl. bediening !

Dit gaat om een complete set :)

[ Voor 3% gewijzigd door Axon op 04-08-2014 16:51 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Je moet wel weten dat deze shit echt moeilijk is om te maken aangezien je dan een digitaal circuit moet maken die je moet aansturen via software (waarvan ik aanneem dat je daar nog geen plakje kaas van gegeten hebt)

Dit is echt TE veel moeite en TE veel werk voor een beginner.(nogmaals, dat neem ik aan)

Wat je wel simpel kan doen is een LED strip kopen bij je lokale electronicaboer en die vervolgens solderen aan een MOLEX connector. Die kan je vervolgens in je voeding drukken en BAM! je hebt een enorme bak licht.
In dit geval zou ik dan wel meerdere en kleinere strips gebruiken (zegmaar 10 tot 20 centimeter per strip).

[ Voor 10% gewijzigd door w4v3g0d op 04-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06 22:08
Software aangestuurd lijkt me inderdaad een ingewikkeld verhaal, je kan als je dat niet ziet zitten beter een RGB Led controller kopen (dit kost je dan wel een 5,25" bay en je moet alles handmatig instellen). Ook zijn er wel strips op de markt die speciaal bedoeld zijn om cases te verlichten en daar zit dan al een molex connector op. Als je het zelf soldeert is het denk ik wel goedkoper. Maar ik begin daar niet aan. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertstev
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:37
het heeft led controllers die je via een arduino kan aansturen
als je zo eentje koopt kan je zelf software voor de arduino schrijven en een computer programmatje er bij en go

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Euh.. Ik weet niet of dit ook aan je verwachtingen als led-"strip" voldoet maar kijk hier eens naar: pricewatch: NZXT Hue

¯\_(ツ)_/¯

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 19:25
Je zou een homemade ambilight kunnen maken en deze niet achter je monitor maar in je kast plakken. Dan kleurt het mooi mee met je games.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 20:27

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 15:48
Je moet het zoeken in de ambilight hoek

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Pagina: 1