Groeiende vlek op mijn laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:00
Afgelopen week liep ik met mijn laptop van de ene naar de andere verdieping en ergens onderweg besloot hij een transformatie door te gaan; er zit een vlek in mijn scherm en hij wordt alleen maar groter. Ik heb wel eens een barst gehad, dat zag er heel anders uit. Dus ik weet niet goed wat dit is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TdxOKOTl.jpg

Herkent iemand dit probleem? Denk je dat het een kwestie van tijd is voor mn hele scherm zwart is? Valt er nog wat aan te doen?

Ik heb wel hier en daar wat gelezen over schermen vervangen maar ik heb echt een superprettig Sony scherm van 1920x1080 op 13,1". Kan ik dan eenzelfde scherm er weer in steken, of kom ik dan op één of andere generiek scherm uit zonder de goede kleurweergave die ik nu heb?

En mocht iemand het weten, wat zijn nu laptops rond dezelfde maat die een hele goede kleurweergave hebben?

Alvast beankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 11:53

thorgal21

Forum Noob

Als je op de achterkant van het scherm drukt, bij de plek, word de vlek dan ook groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Nee, dat doet helemaal niks. Drukken en wrijven heeft helemaal geen invloed. Daarom deed het me ook niet denken aan de breuk die ik eerder wel eens gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat is einde scherm. Heb je toevallig katten?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Geheel katloos. Hoezo, zou ik die er nog blij mee kunnen maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-07 11:51
Denk dat de zwarte plek dode pixels zijn, je kan er gewoon mee werken maar
Wordt naarmate de tijd verstrekt waarschijnlijk alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 16:43
Karp schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:27:
Geheel katloos. Hoezo, zou ik die er nog blij mee kunnen maken? ;)
Ben ook benieuwd. Enige dat ik kan verzinnen is dat vooral langharige katten statisch kunnen zijn. Maar dat gaat volgens mij hier geheel niet op.

Het lijkt inderdaad op pixel uitval. Zit er nog garantie op de laptop? Je hebt geen breuken etc dus dan kan dit onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
De laptop is al weer bijna 4 jaar oud dus ik denk dat ik met garantie weinig kan. Wel jammer als dit hem zou nekken, want hij is nog razend snel en superprettig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan eventueel wel het paneel laten vervangen als je de laptop wil houden, dat kan je hier en daar wel doen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
zouden dat losse contactjes kunnen zijn.. door het open en dicht klappen van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Ik weet er niet veel van, maar zouden contactjes niet voor lijnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 16:17
Paradox schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:42:
zouden dat losse contactjes kunnen zijn.. door het open en dicht klappen van de laptop?
lijkt me niet :)
Dan zou je dus 1920*1080 draden of contacten nodig hebben om het hele scherm aan te sturen ;)

Vraag mij ook af wat katten er in godsnaam mee te maken kunnen hebben, heb al mijn hele leven katten, maar nog nooit zoiets gehad...
Pagina: 1