Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Guild Wars 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

De laptop die ik zoek is voornamelijk bedoeld om Guild Wars 2 op te spelen. Momenteel heb ik een
oude Core 2 Duo die maar net voldoet aan de minimum systeemeisen. Gevolg is, dat ik vaak
last heb van onspeelbare situaties (events waar veel mensen aanwezig zijn). Mijn laptop haalt dan
net 5-10 fps met alle eyecandy uitgeschakeld. De temperatuur van mijn CPU haalt na een half uur
spelen een temperatuur van 95 graden, waardoor je met gemak een ei kunt bakken op het toetsenbord >:)

Voordat ik het vergeet, ik speel in Guild Wars 2 veel World vs World, deze omgeving vraagt
veel van de CPU (het weergeven van de spelers) en de GPU (het weergeven van alle effects).

Daarnaast luister ik vaak muziek via de koptelefoon. Het zou dus handig zijn als in de toekomstige
laptop een kwalitatief goede geluidskaart zit.

Wat is je budget?
800 - 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee, de laptop is voornamelijk bedoeld als desktop replacement. Schermgrootte maakt me
op zich niet zo gek veel uit. Een verlicht toetsenbord is wel handig, aangezien ik vaak 's-avonds speel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Acer (bouwkwaliteit), HP (slechte afvoer hitte), Lenovo (te kleine arrow keys) vallen af.

De volgende laptops heb ik zelf gevonden en lijken me geschikt:

Alienware 14 (i5 & i7, gtx 765m, 500gb, 6gb, 1049-1199 euro)
Asus N750JK-T4068H (i7, 850m, 500gb, 8gb, 920 euro)
MSI GE70 2PC-079XNL (i5, 850m, 750gb, 8gb, geen OS, 949 euro)

Ik sta uiteraard open voor eventuele suggesties. Het zou natuurlijk enorm helpen als je zelf ook
Guild Wars 2 speelt en me je ervaringen kunt geven met een bepaalde laptop :)

Ben benieuwd!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:03:

Acer (bouwkwaliteit), HP (slechte afvoer hitte), Lenovo (te kleine arrow keys) vallen af.
Hoi Dulce,

Altijd een dilemma een laptop kiezen. Vooral als het blijkt dat er nog aardig wat verschil zit in laptops.
Echter heeft Acer wel laptops die degelijk zijn. Bijvoorbeeld de Aspire V5 wordt vaak herhaald op het forum.
Acer heeft met name de naam gekregen van slechte bouwkwaliteit door de verkoop van laptops van 400 euro. Hoge specs in de prijscategorie 400 euro, tja dan merk je dat in de bouwkwaliteit.

Over lenovo kan ik op dit moment weinig zeggen, daar weet ik te weinig over. Maar bij HP geld bijna hetzelfde verhaal als bij Acer. Het ligt echt aan het type wat je koopt. Over het algemeen is HP meer gericht op de professionele markt dan de game markt. Maar ze hebben over het algemeen met een aluminium behuizing een best goede hitte afvoer.

Dat terzijde, terug naar jouw vraag!

Er zit nogal wat verschil in de laptops van jouw voorkeur. Met name de grote en dus ook gewicht.

MSI
Om terug te komen op de Acer bouwkwaliteit en hitte afvoer van HP. Dan vraag ik mij af waarom je de MSI GE serie pakt. Op tweakers is een video te vinden als review. Daarin wordt de bouwkwaliteit niet echt positief beoordeelt. Daarnaast heeft deze laptop ook wat moeite met hitte afvoer. Je koopt een dunne laptop met krachtige specs. Dat is vaak lastig qua hitte afvoer. Hieronder staat een review over de laptop van een externe site.
Review over de GE-70

Het is nu niet mijn bedoeling om MSI de grond in te boren. Met name de beeldschermen zijn erg goed in hun klasse, hun toetsenbord is een van de beste voor laptops en hun killer netwerk kaart zorgt dat jij sowieso geen lagg hebt. Misschien is voor 150 euro meer een laptop uit de GT serie een optie? Stel je houdt van dat design. Deze chassis wordt wel eens gebruikt als workstation.

Alienware
Over alienware kan ik op dit moment weinig vertellen of beoordelen. Ik ben minder thuis in de AW laptops.

Asus
Over de N750 kan ik meer vertellen. Ik heb deze laptop gister besteld en ben ik afwachting van de levering.
Eerst ben ik te spreken over het design van de laptop. Maar het aluminium zorgt voor een betere koeling. Vooral als je langer aan het spelen bent merk je dit met name waar je handen rusten en rond het toetsenbord. Echter als deze laptop tot zijn max gebruikt wordt, dan kan de CPU het wat minder vinden. Deze wordt dan wel 90 graden. Maar dat is de laptop echt op zijn max.

Het beeldscherm blijkt goed te scoren. De hiervoor genoemde MSI scoort ook erg hoog qua beeldkwaliteit.

Qua bouwkwaliteit wordt deze tot zover goed beoordeelt. Stevig scherm en deels aluminium behuizing.

En ja helaas heeft deze laptop ook een paar min puntjes. Qua prestaties scoort deze laptop soms net iets minder dan concurrenten in deze prijsklasse. Volgens sommige gebruiker wordt het toetsenbord soms minder prettig beschouwt, dit is persoonlijk. De wifi is in praktijk wat minder. Het laatste puntje is wel op te lossen door de wifi kaart te vervangen. Echter vraag Asus na wat dit doet met de garantie.
Hieronder staat ook een externe review van deze laptop. Dat geeft jou iets meer informatie.
Review over Asus N750

Ik hoop dat ik dit verhaal niet te lang heb gemaakt voor jou en dat het helpt met jouw laptop keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi YDeciever,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ben erg benieuwd naar je ervaring met de Asus die je besteld hebt. Ik moet zeggen dat deze machine
ook bij mij op #1 staat als je kijkt naar het totaalplaatje. Het is jammer dat er geen model is met een
gtx 860m en 128ssd voor 1200 euro, dan zou ik die zonder te twijfelen kopen.

Een desktop upgraden vind ik geen enkel probleem, maar een laptop openschroeven is toch net
een ander verhaal omdat het allemaal zo dicht op elkaar gepropt zit. Daarnaast krijg je problemen
met de garantie. Voorlopig is dit de enige computer/laptop die ik de komende jaren kan afschaffen,
vandaar ook dat ik heel erg twijfel. Ik ben wel een beetje bang om een miskoop te doen.

De MSI GT serie is inderdaad schitterend. Het instap model ligt echter op 1550 euro, wat ver boven
mijn budget ligt. Er is 1 webwinkel met een model voor 1349 euro, maar ik vraag me dan af waarom
deze winkel als enige zover onder de prijs kan zitten (too good to be true).

De keuze om niet voor Acer of HP te gaan, ligt aan het feit dat er in mijn omgeving meerdere mensen
zijn die problemen hebben met deze laptops. Vooral de HP's hebben last van oververhitting en zijn
daardoor instabiel. De duurdere zakelijke modellen zijn echter weer heel degelijk en goed (eigen ervaring).

Als je de Asus hebt, post je dan je ervaringen ermee? :)