• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Tegenwoordig zie je steeds meer kant en klaar oplossingen voor HTPC's. Kijk naar de intel NUC een rpi of de nieuwe chromeboxen van HP of Asus.
Hierdoor worden er minder zelfbouw HTPC systemen gemaakt en is hier ook minder over te vinden.

Ik wil mijn oude htpc updaten en heb door het bij elkaar rapen van wat onderdelen al het een en ander liggen. 4 GB DDR 3 geheugen, 40 GB SSD, 300 Watt voeding en een mooie HTPC kast. Dus het enige dat ik nodig heb is een nieuwe CPU en Mobo.

Ik speel geen spelletjes dus het gaat puur om het afspelen van video content. Hierbij is ongeveer 50% 1080p materiaal wat voor elke cpu van nu geen probleem is. De rest van de tijd wordt er tv gekeken, dit is 1080i! Dus de cpu/gpu moet goed in staat zijn om te deinterlecen.
De content, zowel de 1080p films als de 1080i tv, komen van de server. Dus de HTPC hoeft het alleen maar af te spelen!

Ik hou er wel van dat alles gewoon erg soepel loopt dus heb liever iets meer power dan aan de krappe kant. De vraag is dus welke combinatie geeft de beste picture quality, kan het beste deinterlacen(ook in bijv openelec)

Wat ik zelf had gedacht:

Intel pentium 3220
H81 mobo

Of nog een weekje of 2 wachten:

AMD A6 7400k
A88x mobo