Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies: Nieuwe laptop studie/werk

Pagina: 1
Acties:

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 07:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn huidige laptop heb ik gekocht om ook wat op te kunnen gamen, maar dit is me nooit heel erg bevallen. Blijf toch een consolegamer en vindt laptops niet erg geschikt ervoor.Ik wil op mijn nieuwe laptop vooral kunnen schrijven, videocontent afspelen, multitasken, veel pagina's tegelijk, basic stuff dus.

Wat is je budget?
Budget is ~850 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben veel onderweg dus het is een vereiste dat de laptop licht is. Ik stap dan ook over van 15.6" naar een 14" of 13.3" wat mij betreft. Ook wil ik een veel lichtere laptop, met een maximaal gewicht van ~1.7kg of iets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt voorkeuren voor een merk. Ik ga mijn laptop waarschijnlijk extern laten verzekeren. Desondanks is goede service zeker een pre, al zijn er weinig bedrijven die hier echt hoog in scoren volgens mij.

Design vind ik ook belangrijk. Dit gaat eigenlijk samen met bovenstaande. Ik wil een dunne laptop, die makkelijk mee op reis kan. Overigens wil ik ook geen touchscreen, ik wordt kriegel van vingers op schermen en aan het scherm komen dus daar pas ik voor.

Tot nu toe ben ik uitgekomen bij

Sony Vaio Pro 13

HP Elitebook 840

Ik heb ze maar even met het linkje naar Saturn en Campusshop gezet, omdat ze niet met deze exacte configuraties in de Pricewatch staan (of ik kon ze niet vinden).

De Sony heb ik in de winkel gezien en het design ben ik wel weg van. Lees echter niet louter positieve dingen over deze laptop en ook over Sony en hun laptops in het algemeen. Ook de service zou niet je van het zijn. Scherm is 1920*1080 en dat is een pré. Ook weegt hij maar 1 kilogram, zo licht als een veertje.

De HP is een 14" en zou ik nog in real life moeten bekijken. Zelfde processor en grafische kaart, 4gb geheugen meer, 1600*900 scherm ipv 1920*1080, en een HD + SSD combinatie ipv alleen een SSD. Weegt ongeveer 1,6 kilogram.

Ik zou graag andere meningen horen aangezien ik me een beetje blind ben gaan staren, en er misschien nog mensen zijn die alternatieven weten, of gewoon kunnen adviseren wat mijn eigen voorgestelde laptops betreft.