Babyfoon aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
(overleden)
Hoi allemaal,
Over een paar weekjes komt onze eerste zoon er aan en uiteraard wil ik een goede babyfoon hebben.
Omdat mijn schoonvader nogal vaak in het buitenland is lijkt het me leuk als hij af en toe via internet ook even kan kijken naar zijn kleinzoon.
Helaas heb ik na veel zoeken nog niet echt een goed idee welke merken er nou erg goed zijn en welke niet.
Op het moment heb ik zelf deze op het oog.
Maar ik wou toch voor de zekerheid nog maar hier even vragen of er mensen zijn die misschien hun ervaringen willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbag
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07-2024
Hoi,

Wij hebben sindskort een IP camera met wifi gekocht. (+/- €70,-) Zodra er het woord baby voor staat betaal je vaak kapitalen en met een ip camera die je ook als beveiligingscamera voor binnen kan gebruiken zijn we erg tevreden! Snel verbinding binnen het thuis netwerk. Het was even aanklooien met het forwarden van een port in de router maar ik kan nu ook van buitenaf de camera gebruiken. (of opa en oma)

Letop dat je 1 koopt met IR functie (infrarood) dan kan je namelijk ook in het donker de kleine in de gaten houden. Wifi is handig zodat je m binnenshuis ook makkelijk kan verplaatsen. (wisselen tussen babyfoon en beveiliging als we er niet zijn) Er zit een microfoon ingebouwd en ook een speaker zodat je verbaal kan communiceren. (kwaliteit is niet heel denderend maar hangt misschien van ons goedkopere model af)

Dan moet je nog beslissen watvoor beeldkwaliteit je wil hebben. (HD kost vaak over € 100,- maar wel fijn voor de opa en oma in het buitenland)
Verder zit er goede software op die van ons (Foscam) waarmee je de camera kan instellen. Alarm (via email) op beweging en/of op geluid met kalender functie. Je kan verschillende accounts aanmaken waarmee jezelf en anderen de camera kunnen benaderen. Je kan de camera zowel via je browser op je telefoon, tablet en computer aansturen maar je kan ook vele ip camera appjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
Je mist dan alleen de temperatuur lijkt me, met de IP-camera? Je kunt het zelf in de gaten houden (gevoelstemperatuur) maar als het nou heet wordt 's zomers en de temperatuur loopt op, dan is het wel prettig om een signaaltje te krijgen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor de response tbag!
Uiteraard hebben we er al één aangeschaft (de D-Link DCS-825L).
In feite is dat gewoon een IP camera met wat extra opties waaronder dus de temperatuur sensor waar Cyphax het over heeft en bijvoorbeeld de mogelijkheid om slaapliedjes af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CEA.