Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tablets als laptopvervanger

Pagina: 1
Acties:

• mrkazoodle
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 02:16
Beste,

In de hoop dat ik dit op de goede plaats post (don't shoot)

Vraag:

Zou het de moeite niet lonen om in de BBG's voor laptops laptopvervangende tablets op te nemen?

Redenering:

Tablets zijn niet nieuw, de zoektocht van fabrikanten naar nieuwe vormen voor laptops is ook niet nieuw meer. Als ik naar het aanbod van tablets kijk zie ik dat daar toch een aantal tablets met een dock in zitten (toch zeker voor windows 8 ) deze doen de grens met laptops meer en meer vervagen...
Ik weet zeker dat hier mensen zitten die een beter beeld hebben over wat voor tablets er allemaal zijn, ik denk nu aan de Asus t100 die razend populair is (>40 vrij positieve reviews hier op tweakers => mijn vriendin heeft er ondertss ook zo eentje :P ).

Daarnaast is een major selling point van windows (+intel) tablets dat je er alle software op kan draaien die je op je pc kan draaien => een raakvlak met laptops.

Het bestaan van een markt voor tablet docks (bijvoorbeeld die voor de iPads, die wss al velen hier gezien zullen hebben) toont aan dat mensen niet alleen naar you+, facetube en googlebook op hun tablets willen surfen: ze willen er ook hoeveelheden tekst intypen die de aanschaf van een toetsenbord rechtvaardigen. Denk bijvoorbeeld aan de verkoper die de tablet met dock wil gebruiken om op te werken en los van het dock om dingen te tonen aan klanten.

Kort samengevat:

(sommige) tablets lijken vrij hard op laptops, op vlak software zijn ze (wintel) identiek en mensen willen een toestel waar ze naast entertainment ook op kunnen werken, zou het dan geen goed idee zijn om ze in de laptop BBG's op te nemen? (een beetje zoals nu de desktopvervangende laptop)

Alvast bedankt voor het lezen! :)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Klopt, voor de budgetlaptop hebben we volgens mij wel eens de Asus T100 overwogen.
Als aparte categorie zie ik het niet zitten, maar als er weer een soort netbook categorie komt zie ik daar wel goede kans voor een goedkope hybride.