Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[probleem] Zelfbouw pc - geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
op basis van de "Desktop Best Buy Guide: juli 2014" heb ik mijn desktop samengesteld. Daarbij ben ik gegaan voor het budgetgamesysteem met de onderstaande onderdelen.
  • AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed
  • MSI A78M-E45
  • Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
  • Club3D Radeon R9 270 '14 Series
  • Seagate ST1000DX001, 1TB
  • Sharkoon MA-A1000
  • Cooler Master GM G450M
  • en nog wat randapparatuur.
Enfin, ik heb alles mooi in elkaar gezet en druk op de knop. Alles vliegt aan, de fans draaien. Maar mooi geen beeld. En ja, de kabel zit erin. Ik krijg de melding op mijn beeldscherm: "No video input". Als ik de kabel uit het beeldscherm/de kast trek, komt het beeldscherm met de melding: "Check cable connection". Dus blijkbaar komt er nog wel iets door als de kabel erin zit. Waarschijnlijk doe ik nog iets (hopelijk heel erg basics) fout, maar ik staar me er compleet blind op. Wat me verder nog opvalt is dat de HDD Led niet aangaat. Wie o wie heeft de gouden tip die kan lijden tot de oplossing van dit mysterie?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie adviezen.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Je hebt je beeldscherm toch aangesloten op de GPU en niet op het moederbord?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
En als we dan toch bezig zijn, wel de extra voeding in de videokaart gestoken. En tevens, wel de ledjes van de kast aangesloten op het moederbord met de + en - correct?

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:54
Probeer je pc eens op te starten zonder videokaart er in. Dit zorgde er in eerste instantie ook voor dat mijn systeem geen beeld gaf bij de eerste boot.

Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de PCIe link speed van Gen3 te verlagen naar Gen2.

Verwijderd

Voedingsstekker op videokaart aangesloten?

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
beeldscherm: "No video input"

monitor op juiste input zetten. hdmi / dvi / vga
Pagina: 1