Pc start wel maar nieuwe videokaart maak geen display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04-2024
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc in elkaar gezet en heb een probleem met mijn nieuwe videokaart, hij maak voor een reden geen display op mijn monitor, ik heb vervolgens een oude videokaart erin gedaan en gaf gewoon display op mijn monitor.

Mijn vraag is nu waarom heeft mijn GTX 750 Ti FTW geen display af op mijn monitor of TV beeldscherm (met HDMI).

Ik heb ook eerst de driver van de GTX 750 Ti FTW geinstalleerd en vervolgens de videokaart in gedaan bij video 1 doe ik hem testen als die het deed.

Mijn specs nu:

Moederbord: Sabertooth 990FX R2.0
CPU: AMD FX 8320
Geheugens: Kingston Hyper X Beast 8GB 1866Mhz
GPU: MSI GT 630 4GB
Power Supply CX750M
HDD: 500GB Seagate Barracuda En een Externe HDD 1TB

Video 1 Probleem met GTX 750 Ti FTW: YouTube: PC probleem met GTX 750 Ti FTW
Video 2 met GT 630 : YouTube: Geen pc probleem met GT 630

Alle hulp/tips zijn van harte welkom,

Alvast bedankt,

Aaron

[ Voor 32% gewijzigd door MrKrazyAaron op 02-08-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34

Thomg

Aww yiss

MrKrazyAaron schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:47:
Ik heb gisteren mijn nieuwe pc in elkaar gezet en heb een probleem met mijn videokaart, hij maak voor een reden geen display op mijn monitor, ik heb vervolgens een oude videokaart erin gedaan en gaf gewoon display op mijn monitor.
wot :?
Ik bedoel sirieus, wot?

Dat terzijde, boot die ook? Biept je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06 22:02
Klinkt als een defect. Aan je PSU te zien heb je ruim voldoende om het te kunnen draaien.

Maar inderdaad, zoals Thomg vraagt; wat doet je pc als je opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Thomg en CuBras ik heb 2 filmpjes geplaats zodat jullie kunnen zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Pleas help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Doe eens even rustig, bumpen binnen 24h word hier niet gewaardeerd en het is na 3u in de nacht wat verwacht je?

Gebruik dat witte DVI-I > VGA blokje eens ipv die zwarte.

En sluit verder de onboard speaker eens aan, ik hoor ook in de video waar het wel goed gaat geen "all clear" beep. Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://apurbthegeek.files.wordpress.com/2012/10/motherboard-speaker-22.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2014 03:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Ik heb een grijze DVI naar VGA geprobeert en blijft gewoon het zelfde. De speaker heb ik niet bij gekregen of bij de behuizing.

Er zijn vast en zeker mensen die nog online zijn op dat tijd stip. ik heb het alleen gedaan zo dat de topic omhoog gaat.
D4NG3R schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 03:25:
[...]

Doe eens even rustig, bumpen binnen 24h word hier niet gewaardeerd en het is na 3u in de nacht wat verwacht je?

Gebruik dat witte DVI-I > VGA blokje eens ipv die zwarte.

En sluit verder de onboard speaker eens aan, ik hoor ook in de video waar het wel goed gaat geen "all clear" beep. Dit ding dus:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan rustig wachten op hulp. Het is niet raar dat mensen op zaterdagnacht niet snel meer reageren. Daarnaast is 'Help!' in de titel ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:44:
De speaker heb ik niet bij gekregen of bij de behuizing.
Deze zou bij je behuizing moeten zitten.
Er zijn vast en zeker mensen die nog online zijn op dat tijd stip. ik heb het alleen gedaan zo dat de topic omhoog gaat.
En dat is dus wat ik bedoel met: niet binnen 24h bumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ondanks het bumpen is er niet echt meer een troubleshoot gegeven nadat er over de speaker werd geroepen. de speaker is best wel belangrijk omdat je dan de piepjes hoort wat aangeeft wat er kapot is.

Zitten alle extra pinnen op de videokaart goed ? als ik zo naar het eerste filmpje kijk is dat de eerste vraag die boven komt. Als alle pinnen goed zitten en hij nog niet opstart maak dan even alle overige sata connectors naar bv hdd etc los om te kijken of je dan beeld krijgt.

Probeer het ook even alleen met videokaart en 1 stick geheugen erin. Gewoon om te kijken of hij boot. Je zou toch ff bij je moederbord / kast spullen kijken of je toch niet zoon speakertje ontvangen hebt. anders ff er 1 halen bij een computerwinkel vandaag / morgen.

Via de piepjes is het heel goed te diagnosticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Ok srry wist ik niet dat het binnen 24h mag bumpen.

En ik heb de speaker echt niet erbij gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:58:
Ok srry wist ik niet dat het binnen 24h mag bumpen.

En ik heb de speaker echt niet erbij gekregen
Welke behuizing heb je? Ik heb nog nooit gezien dat deze er niet bij zat, zelfs de meest cheap-ass z-merk behuizingen hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Ik heb een zalman z9 er zit echt geen speakertje erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door MrKrazyAaron op 03-08-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 13:26

Sorbo

Uw hulp in huis!

Je vorige videokaart was een hele zuinige, die geen gebruik maakt van een losse stroomaansluiting. Deze kreeg zijn stroom via het PCI-E slot (die lange waar je m op het moederbord in prikt)

Je huidige videokaart heeft wat meer prik nodig, dus maakt ie gebruik van een externe voedingsstekker ( langwerpige connector, 6 pinnetjes, zit bovenop de videokaart). Sluit je die niet aan, dan doet je videokaart niks.

Ik heb je nog nergens horen zeggen dat je m wel aangesloten hebt, dus ik vraag het voor de zekerheid maar even (scheelt je speakertjes zoeken enzo ;)): Heb je die extra stekker wel aangesloten?

Offtopic:
[quote]D4NG3R schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Welke behuizing heb je? Ik heb nog nooit gezien dat deze er niet bij zat, zelfs de meest cheap-ass z-merk behuizingen hebben ze.
[/quote]

Hihi, Zalman, Z-merk :+

[ Voor 20% gewijzigd door Sorbo op 03-08-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sorbo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:04:
Je vorige videokaart was een hele zuinige, die geen gebruik maakt van een losse stroomaansluiting. Deze kreeg zijn stroom via het PCI-E slot (die lange waar je m op het moederbord in prikt)

Je huidige videokaart heeft wat meer prik nodig, dus maakt ie gebruik van een externe voedingsstekker ( langwerpige connector, 6 pinnetjes, zit bovenop de videokaart). Sluit je die niet aan, dan doet je videokaart niks.

Ik heb je nog nergens horen zeggen dat je m wel aangesloten hebt, dus ik vraag het voor de zekerheid maar even (scheelt je speakertjes zoeken enzo ;)): Heb je die extra stekker wel aangesloten?
Kijk de video's even, de 6 pin's PEG connector zit aangesloten ;) hier keek ik ook direct naar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ain Unit
- Stand-off 
- A Bolts (BH 6-32*6) [PSU/PCI Slot Installation]
- B Bolts (PWH M3*5) [M/B, FDD, SSD Installation]
- C Bolts (M3*6) [5.25" Bay ODD Installation]
- D Bolts (#6-32*4) [3.5" Bay HDD Installation]
- E-Bolts (#6-32*6) [3.5" HDD Installation]
- HDD Anti Vibration Damper [3.5" Bay HDD Installation]
- Cable Ties
- CPU 12V Extension Cable
- User`s Manual

Dit is letterlijk de 1e of 2e keer dat ik zie dat dat speakertje niet bij de behuizing word geleverd, en dat bij een redelijk luxe kast? WTF zalman.
:D

@ de TS heb je een andere computer in huis waar je dat ding even uit kan plukken? Als er iets fout gaat geeft dat ding namelijk een bepaalde reeks piepjes waaraan je kan horen wat er nu precies fout is.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 03-08-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Sorbo :

( Ik heb wel zoon een http://www.com-tra.de/img/p/06759_o.jpg bij de videokaart bij gekregen.)

(ik heb echt overal gezocht bij de moederbord in de doos heb ik alleen de Sata kabels en een SLi kabel gevonden en bij de behuizing heb ik een tasje bij gekregen daar zaten alleen de zip kabels en schroeven)

D4NG3R:

@ de TS heb je een andere computer in huis waar je dat ding even uit kan plukken? Als er iets fout gaat geeft dat ding namelijk een bepaalde reeks piepjes waaraan je kan horen wat er nu precies fout is.

(Ik heb een oude computer liggen die onder het stof ligt :P ik ga nu kijken of die hem heeft de speaker.)

Dit is letterlijk de 1e of 2e keer dat ik zie dat dat speakertje niet bij de behuizing word geleverd, en dat bij een redelijk luxe kast? WTF zalman.

(Snap ik ook niet het is echt een luxe behuizing van zalman en nog geen speakertje. misschien dachten ze dat niemand hem meer gebruikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 17:04
Nu geef je nog steeds geen antwoord op de vraag of je IN de videokaart het stekkertje het gestopt waarop 6 pinnetjes uitsteken. Het stekkertje komt vanaf de voeding en nergens anders vandaan.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jordy2811 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:35:
Nu geef je nog steeds geen antwoord op de vraag of je IN de videokaart het stekkertje het gestopt waarop 6 pinnetjes uitsteken. Het stekkertje komt vanaf de voeding en nergens anders vandaan.
Dat heb ik allang beantwoord. Kijk die video nou eens YouTube: PC probleem met GTX 750 Ti FTW. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
Jordy2811:

( Zoals D4NG3R zegt bekijk de filmpje dan zie je het wel)

[ Voor 24% gewijzigd door MrKrazyAaron op 03-08-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
D4NG3R schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:04:
[...]

Ik heb bij een oude computer gekeken en daar zat de speaker vast gemaakt op de moederbord :( .
Ik ga morgen maar een langs een computer zaak om te vragen of ze zoon speakertje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Computerboer of zaak als Expert/MM? Je gemiddelde computerboer moet er wel eentje hebben voor hooguit een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 00:28
Het is in mijn ervaring al lang zo dat je meer geen speakertje dan wel 1 krjgt.
Op 4 verschillende type kasten heb ik ze maar bij 1 type gekregen. En dat was dan voor het type dat het goedkoopste van het goedkoopste moest zijn. 2 waren rond de 100 en 1 type was 140-150.
En dat over een tijdspanne van enkele jaren (sommige types heb ik meermaals genomen)

Mogelijk past het klassieke gepiep niet meer bij een mooie kast? Ook hebben de meer highend moederborden kleuren leds of zelfs een klein display zitten die foutcode's toont waardoor het ding overbodig is.

Terug on topic, heb je wel de videokaart goed aangesloten op de voeding? (zoals al gevraagd door andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
D4NG3R:

ik heb 2 zaken in de buurt dat zijn De regenboog en Pc Tronic.
Ik ga er wel morgen langs of anders de week daarop omdat ik volgende week een drukke week heb.

Sprankel:

heb je wel de videokaart goed aangesloten op de voeding? (zoals al gevraagd door andere)

(Ja ik heb de videokaart goed erin ingestoken en de PCI-E kabel ook en heb vervolgens bij de voeding gekeken en die zat ook goed erin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en je videokaart in het tweede PCI-E slot? en heb je de laatste BIOS/EFI versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 00:28
andere vraag, gaat de fan van de videokaart draaien als je hem opzet?
Of doet hij niets?
Of gaat hij korstondig draaien als je hem aanzet en valt hij dan meteen terug stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
ido schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:11:
en je videokaart in het tweede PCI-E slot? en heb je de laatste BIOS/EFI versie?
Wat bedoel je ermee? dat ik de laatste update van mij moederbord moet installeren? of er iets in de BIOS moet veranderen?
sprankel schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:11:
Of doet hij niets?
Of gaat hij korstondig draaien als je hem aanzet en valt hij dan meteen terug stil?
Bekijk deze filmpje YouTube: PC probleem met GTX 750 Ti FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:11:
Of doet hij niets?
volgens de video draait de fan. zie zn videos op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:13:
[...]

Wat bedoel je ermee? dat ik de laatste update van mij moederbord moet installeren? of er iets in de BIOS moet veranderen?
ja precies, dit is de laatste versie: http://dlcdnet.asus.com/p...H-990FX-R20-ASUS-2501.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
ok de link die je me hebt gegeven doet het niet bij mij. Ik heb een Windows 8 Pro 32bit (srry dat ik een 32 bit maar heb geen andere cd's 64 bit koop hem later als ik mijn SSD kan betalen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:19:
[...]

ok de link die je me hebt gegeven doet het niet bij mij. Ik heb een Windows 8 Pro 32bit (srry dat ik een 32 bit maar heb geen andere cd's 64 bit koop hem later als ik mijn SSD kan betalen :P)
http://www.asus.com/nl/Mo...FX_R20/HelpDesk_Download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
en welke moet ik dan downloaden? de BIOS Versie 2501?
De Bios wat ik heb gedownload geeft op als een photo file.

[ Voor 10% gewijzigd door MrKrazyAaron op 03-08-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:21:
[...]

en welke moet ik dan downloaden? de BIOS Versie 2501?
ja klopt, is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
ido schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

ja klopt, is de laatste versie
Ik krijg hem op als een foto file en het is een CAP bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
MrKrazyAaron schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:26:
[...]

Ik krijg hem op als een foto file en het is een CAP bestand.
ja .cap bestand klopt. die even op een usb stick zetten en dan in je bios updaten met dat .cap bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKrazyAaron
ido schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:28:
[...]

ja .cap bestand klopt. die even op een usb stick zetten en dan in je bios updaten met dat .cap bestand
Ok add me op Skype zo dat je kan mee kijken wat ik doet ik stuur je wel een bericht. en ik ga hem nu updaten brb

[ Voor 4% gewijzigd door MrKrazyAaron op 03-08-2014 17:30 ]

Pagina: 1