Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Photoshop rond de 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Foto's bewerken met Photoshop en Lightroom ,films kijken,surfen.

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 650

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gaat vooral veel thuis gebruikt worden maar een gewone pc is geen optie

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn zusje kan niet overweg met een Macbook dus die sowieso niet, verder heb ik er niet veel verstand van maar denk ik wel dat ik minimaal 8 ram nodig heb en een ssd schijf (extere hardeschijf hebben we al)

Mijn Zusje heeft recent haar passie gevonden als fotografe zij is op zoek naar een goede laptop wat zijn jullie suggesties?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Had je in de pricewatch zelf al wat gevonden? Voor een photoshop laptop zou ik als eerste iig proberen een laptop met HD scherm en goede kleurweergave te vinden. Geheugen en ssd zijn makkelijk up te graden/bij te plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip! dan kom ik uit op deze http://www.mycom.nl/lapto...rce=tweakers#beschrijving wat denk je? welke windows 7 zou ik moeten kopen mocht ik dat liever willen dan 8?

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 13:43
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:40:
Goede tip! dan kom ik uit op deze http://www.mycom.nl/lapto...rce=tweakers#beschrijving wat denk je? welke windows 7 zou ik moeten kopen mocht ik dat liever willen dan 8?
Die laptop heeft nog een schermresolutie van 1366 x 768, in die prijsklasse zou toch wel iets met FHD scherm te vinden moeten zijn.

Edit: Een willekeurig voorbeeld uit de Pricewatch:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01404
€599
In die prijsklasse hebben de meeste laptops geen SSD.
Een 'upgrade kit' met een Samsung SSD van 250GB is bijvoorbeeld ~€135, maar dan ga je over budget heen. pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB

Of die uit de laptop BBG guide van augustus:
reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014

[ Voor 39% gewijzigd door VictordeHolland op 02-08-2014 17:56 . Reden: Voorbeelden ]

Verwijderd

Topicstarter
VictordeHolland schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:43:
[...]

Die laptop heeft nog een schermresolutie van 1366 x 768, in die prijsklasse zou toch wel iets met FHD scherm te vinden moeten zijn.

Edit: Een willekeurig voorbeeld uit de Pricewatch:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01404
€599
In die prijsklasse hebben de meeste laptops geen SSD.
Een 'upgrade kit' met een Samsung SSD van 250GB is bijvoorbeeld ~€135, maar dan ga je over budget heen. pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB

Of die uit de laptop BBG guide van augustus:
reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014
Dank voor je reactie _/-\o_ , denk je dat het goed gaat met 6g ram? en wat is zon FHD scherm precies?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 22:55
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

Dank voor je reactie _/-\o_ , denk je dat het goed gaat met 6g ram? en wat is zon FHD scherm precies?
FHD staat voor Full High Definition = 1920*1080 resolutie.
Met 6 GB is het wel te doen, tenzij je 4x photoshop open heb staan, dan wordt het wat trager.

Wat betreft de SSD upgrade. Ik zag toevallig dat Crucial de MX100 uitgebracht had. 256 GB voor €90,-
Qua specs is deze nog niet zo heel vekeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is ze niet van plan misschien wel Photoshop en Lightroom tegeijk, maar als ik een ssd upgrade neem moet ik dan ook zelf bv windows 7 kopen? en is dat erin zetten zelf moeilijk?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 22:55
Het erin zetten is best simpel.
Waar je alleen op moet letten is dat je laptop een DVD-drive heeft.
Zo ja, dan kan je de DVD-drive eruit halen en met een speciale case je harde schijf op de plek van je DVD-drive doen en je SSD op de plek van je harde schrijf (dit i.v.m. de aansluiting en snelheid; DVD werkt op SATA-150 en harde schijf /SSD op SATA-300)

Indien je geen DVD-drive hebt, dan moet je afvragen of 256 GB genoeg is als SSD en/of je met een USB 3.0 externe harde schijf wilt werken.

Windows 7 hoef je per definitie niet opnieuw te kopen. Deze is al in jouw bezit omdat je de laptop hebt. Er zijn meerdere mogelijkheden:

1.
Koop een Laptop SSD kit. Hier zit een data-migratie kabel + software bij, zodat alles automatisch verloopt
Deze zijn meestal wel een paar euro duurder (max. 10-15)

2.
Windows 7 zelf downloaden (kan ook van MS zelf met je registratie sleutel van je laptop; onderop) en met een USB-stick deze installeren op de SSD (zoek even hier tutorials voor eventueel).

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb mijn keuze gemaakt, bedankt allemaal voor jullie hulp! :)
Pagina: 1