Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo ThinkPad S440

Pagina: 1
Acties:

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 15:42
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem gebruiken voor school, hij moet ongeveer nog 3 jaar meegaan. Ik moet er een virtuele machine op kunnen draaien. Gamen hoeft van mij niet.

Wat is je budget?
Niet van toepassing

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke keer als ik naar school ga. Momenteel heb ik een laptop van bijna 3 kilo. De laptop die ik uitgekozen heb is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan de Lenovo Thinkpad S440. http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/ Met een core i5.

Mijn vraag is of het de moeite is om voor de 1600x900 te gaan of als het net zo goed met 1366x768 kan. Verder heb ik nog een vraag over een SSD. momenteel gebruik ik ongeveer 130GB aan hardeschijfruimte op mijn laptop, is het mogelijk/verstandig om een crucial mx100 256GB in deze laptop te gaan bouwen?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Ik zou absoluut voor 1600x900 gaan. heb je simpelweg meer werkruimte. De pixeldichtheid is op een 14" scherm nog steeds laag genoeg om de scaling op 100% te laten staan.
De max. helderheid van het 1600x900 scherm is dacht ik wel even slecht als die van het 1366x768 scherm, maar dat zou je nog even na kunnen zoeken.

Hoeveel opslagruimte je nodig hebt, kun je alleen zelf bepalen. Een 2.5" ssd inbouwen moet in ieder geval geen probleem zijn.

• Eery Petrol
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Weten jullie of de S440 zoals hij in de Best Buy Guide van deze maand is aanbevolen, ook Word, Excel etc. bevat? Ik ging daar van uit, maar wanneer ik de laptop op de Lenovo site voor de aanbevolen prijs samenstel wordt aangegeven 'Microsoft Productivity Software: None'.

Iemand een idee of je dat dan inderdaad los erbij moet kopen?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Eery Petrol schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:18:
Weten jullie of de S440 zoals hij in de Best Buy Guide van deze maand is aanbevolen, ook Word, Excel etc. bevat? Ik ging daar van uit, maar wanneer ik de laptop op de Lenovo site voor de aanbevolen prijs samenstel wordt aangegeven 'Microsoft Productivity Software: None'.

Iemand een idee of je dat dan inderdaad los erbij moet kopen?
Office zit vrijwel nooit op laptops, uitgezonderd een proefversie voor een jaar ofzo. Je zal zelf een licentie moeten kopen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik ben (voor een familielid) op zoek naar een eenvoudige, goed draagbare laptop en de S440 leek me een goede keuze. Nu zag ik op de Lenovo site dat je voor een meerprijs van zo'n 4 tientjes er een 16GB M.2 SSD bij krijgt (naast de gewone 500 HD). Weet iemand toevallig of als ik voor deze optie kies het OS standaard op deze SSD zal worden geinstalleerd? Kan op de Lenovo site niet echt uitleg hierover vinden. Lijkt mij het geld in dat geval zeker waard, of zie ik dat verkeerd?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, het is een caching SSD die is dus niet zichtbaar voor de gebruiker.

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
MrBB schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:58:
Ik ben (voor een familielid) op zoek naar een eenvoudige, goed draagbare laptop en de S440 leek me een goede keuze. Nu zag ik op de Lenovo site dat je voor een meerprijs van zo'n 4 tientjes er een 16GB M.2 SSD bij krijgt (naast de gewone 500 HD). Weet iemand toevallig of als ik voor deze optie kies het OS standaard op deze SSD zal worden geinstalleerd? Kan op de Lenovo site niet echt uitleg hierover vinden. Lijkt mij het geld in dat geval zeker waard, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou de 16GB er niet bij nemen. Je kan beter zelf de HDD vervangen door een SSD of zelf een M.2 42mm SSD kopen, dan heb je voor 4 tientjes 64GB.
Streup in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014'

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 23:57
Frietsaus schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:01:
Nee, het is een caching SSD die is dus niet zichtbaar voor de gebruiker.
Wat doet deze SSD dan wel? Is het duidelijk sneller of merk je het verschil (bijna) niet?

Ik ben ook naar deze laptop aan het kijken met eigenlijk dezelfde twijfels over de configuratie als de TS. Ik heb nog nooit een laptop opengeschroefd (wel een pc gebouwd) dus ik heb geen flauw idee of het me lukt om zelf een SSD te plaatsen. Gaat dat trouwens ook niet ten koste van de garantie? Als er teveel risico aan zit en het verschil slecht te merken is, wil ik dat liever niet gaan doen. Plus: ik wil de opslagruimte van de normale HDD behouden, dus het zal dan gaan om een SSD als extra schijf. Is dat te doen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het algoritme zal veelgebruikte bestanden cachen naar de ssd, dus dat zal sneller zijn. Het is niet zo snel als een volwaardige ssd, maar doorgaans wel sneller dan een traditionele hardeschijf.

Het plaatsen van een ssd zal zeker een goede prestatiewinst opleveren, ook in vergelijking met een hdd+cache ssd. Een volwaardige ssd+hdd is alleen mogelijk als deze laptop een los mSATA/M.2 slot heeft voor een ssd. Dan kan de harde schijf op de normale plek blijven zitten. Aangezien het een optie is zal die er wel in zitten, maar pin me er niet op vast.

• Streup
Sarrr schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Wat doet deze SSD dan wel? Is het duidelijk sneller of merk je het verschil (bijna) niet?

Ik ben ook naar deze laptop aan het kijken met eigenlijk dezelfde twijfels over de configuratie als de TS. Ik heb nog nooit een laptop opengeschroefd (wel een pc gebouwd) dus ik heb geen flauw idee of het me lukt om zelf een SSD te plaatsen. Gaat dat trouwens ook niet ten koste van de garantie? Als er teveel risico aan zit en het verschil slecht te merken is, wil ik dat liever niet gaan doen. Plus: ik wil de opslagruimte van de normale HDD behouden, dus het zal dan gaan om een SSD als extra schijf. Is dat te doen?
Het is erg simpel en gaat niet ten koste van de garantie: Schroefjes opendraaien, onderplaat eraf, M.2-slot zoeken op het moederbord en SSD erin klikken. Ik heb zelf de HDD met een 512GB SSD vervangen en het is echt een wereld van verschil qua opstarten van de PC en programma's en de vloeiendheid van W8.1.

Ik heb dus geen ervaring met het installeren van een M.2 SSD naast de HDD. Ik weet niet hoe je vervolgens in het BIOS moet aangeven dat de SSD de primaire schijf wordt. Misschien dat je het beste eerst de HDD eruit haalt en dan het OS installeert op de SSD en vervolgens de HDD er weer naast zet. Installeren van het OS gaat trouwens erg makkelijk als je eerst een opstart USB maakt via Windows. Dan gaat de installatie automatisch (incl bloatware helaas, waarvan sommige software nog wel handig is) maar je hoeft geen drivers op te zoeken en codes in te vullen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Sarrr
Ja, ik heb bij mijn desktop ook een SSD naast een normale HDD geïnstalleerd, en inderdaad Windows op de SSD gezet door de andere schijf pas later aan te sluiten.

(Wat er trouwens wel voor gezorgd heeft dat hij die HDD nu als externe schijf herkent in mijn Windows, waardoor hij te zien is bij 'hardware veilig verwijderen'... :X :? )

Een opstart-USB maken kan wel, maar dan is het maar afwachten in welke vorm Windows 8 bijgeleverd wordt, niet? Want dan heb je toch eerst de installatiebestanden nodig...?

• Streup
Sarrr schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:05:
Een opstart-USB maken kan wel, maar dan is het maar afwachten in welke vorm Windows 8 bijgeleverd wordt, niet? Want dan heb je toch eerst de installatiebestanden nodig...?
De volledige Windows (zoals op de originele laptop, bij mij dus W8) wordt dan van die USB geinstalleerd. Ik had bij de S440 geloof ik minimaal een 16GB stick nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Streup op 14-08-2014 13:15 ]

• Lukasios
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-08 11:05
Wat je in principe ook zou kunnen doen is de HDD clonen naar een SSD en die vervolgens in je laptop bouwen. Je Windows licentie zou dan ook op de SSD moeten komen te staan.

YouTube: How to Transfer your Boot Drive to your New Intel SSD - Data Migration Tutorial NCIX Tech Tips

Deze video illustreert hoe dat werkt, weliswaar met een intel ssd, maar het zou niet uit moeten maken wat voor SSD je gebruikt.
Sarrr schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Wat je kan doen is een M.2 SSD erin bouwen met het OS en je programma's erop en vervolgens de HDD alleen gebruiken voor opslag. De vraag is echter wel of daar wel ruimte voor hebt betreffende het M.2 slot, de lengte van deze SSD's verschilt nogal en er is niet altijd plaats genoeg voor een wat langer exemplaar, zeker in een laptop.

• Sarrr
Oké, bedankt guys! Dat zijn nuttige tips. _/-\o_

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een lenovo thinkpad s440 te kopen. Na meerdere forums gelezen te hebben denk ik dat ik hem koop met de 500gb hard disk drive en er later zelf een SSD 256 GB erbij ga zetten of als vervanging van de HDD.

Nou heb ik zelf erg weinig verstand van SSD en het wordt mij ook niet helemaal duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Ik hoorde dat als je de SSD naast de HDD zet dat je dan een M.2 SSD nodig hebt en anders niet, klopt dit?

Kan ik een bijv een Samsung 840 EVO 250GB of een crucial mx100 256GB in mijn laptop zetten, er staat niet bij of het een M.2 slot heeft en ik kan er ook niet achterkomen of dit in een lenovo thinkpad s440 past.

Daarnaast las ik ook dat er m2 ssd's bestaan met 1 inkeping en met 2 inkepingen in de connector.
Echter zie ik dit niet echt terug als ik kijk bij de specificaties in tweakers, kan iemand mij hier meer over uitleggen?

• Streup
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:15:
Ik ben ook van plan om een lenovo thinkpad s440 te kopen. Na meerdere forums gelezen te hebben denk ik dat ik hem koop met de 500gb hard disk drive en er later zelf een SSD 256 GB erbij ga zetten of als vervanging van de HDD.

Nou heb ik zelf erg weinig verstand van SSD en het wordt mij ook niet helemaal duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Ik hoorde dat als je de SSD naast de HDD zet dat je dan een M.2 SSD nodig hebt en anders niet, klopt dit?

Kan ik een bijv een Samsung 840 EVO 250GB of een crucial mx100 256GB in mijn laptop zetten, er staat niet bij of het een M.2 slot heeft en ik kan er ook niet achterkomen of dit in een lenovo thinkpad s440 past.

Daarnaast las ik ook dat er m2 ssd's bestaan met 1 inkeping en met 2 inkepingen in de connector.
Echter zie ik dit niet echt terug als ik kijk bij de specificaties in tweakers, kan iemand mij hier meer over uitleggen?
Die Samsung en Crucial zijn 2,5 inch schijven met SATA aansluiting. Die passen in de S440, maar dan op de plek van de HDD. Er is een leeg m.2 slot op het moederbord aanwezig waar je een SSD met een dergelijke aansluiting in kan klikken, zodat je je HHD naast je SSD beschikbaar houdt. Er zitten 2 inkepingen in. Met 1 inkeping is een mSATA aansluiting. Let er wel op dat je een m.2 42mm SSD koopt (bv deze die ik via google vond) en niet die van ruim 8 cm want die past er niet in.

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 07:13
Beste mede tweakers,

Voor mijn zusje zou ik graag de Lenovo S440 kopen, alleen ben ik op de Lenovo fora op wifi problemen gebotst. Nu vroeg ik me af, weet iemand hoe wijdverspreid deze problemen zijn? Hebben alle units er last van? Want anders lijkt het me echt een top-laptop voor die prijs.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 22:45
Je moet je ook afvragen of je met deze Touchpad kan leven. De knoppen zijn onderdeel van het touchpad, dus je moet het hele ding indrukken. Op mijn T440s werkt dat gewoon echt slecht (niet hetzelfde model, maar touchpad is hetzelfde soort). Ik beschouw de mijne als een miskoop.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Ik zie nog helemaal geen reactie van topicstarter zelf...

Er stond budget: NVT dus op basis daarvan zou ik altijd voor de hogere schermresolutie gaan. Ik heb zelf een 15" laptop met 1366x768, maar een tijdje met een 15" 1920x1280 daarnaast gewerkt, echt een wereld van verschil. Ik heb nu het gevoel dat ik naar lego-blokjes aan het staren ben. Ik heb ook een 13" 1600x900 laptop liggen, en ik kan je vertellen dat 1600x900 op 13" (en ook 14") echt een prima combinatie is.

Sowieso, 1366x768 is alleen van toepassing op budgetmodellen, dus waarom T series Thinkpads ermee komen is voor mij een raadsel. Laat dit soort dingen alstjeblieft in de Edge reeks...

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55

ThaDude

Hang Loose

Krijg je via de site van lenovo ook invoerrechten voor je kiezen? Net een besteld en toen kreeg ik ineens dat als ik buiten VS ben ik kans heb op invoerrechten.. Andere mensen hier al besteld?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Streup
nyboy1 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:44:
Beste mede tweakers,

Voor mijn zusje zou ik graag de Lenovo S440 kopen, alleen ben ik op de Lenovo fora op wifi problemen gebotst. Nu vroeg ik me af, weet iemand hoe wijdverspreid deze problemen zijn? Hebben alle units er last van? Want anders lijkt het me echt een top-laptop voor die prijs.

Alvast bedankt! _/-\o_
Zeker niet alle machines hebben hier last van. Ik had driverproblemen (videokaart) na de upgrade naar W8.1, maar nieuwe machines worden al geleverd hiermee en sowieso zijn de driverproblemen opgelost.
Domokoen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:48:
Je moet je ook afvragen of je met deze Touchpad kan leven. De knoppen zijn onderdeel van het touchpad, dus je moet het hele ding indrukken. Op mijn T440s werkt dat gewoon echt slecht (niet hetzelfde model, maar touchpad is hetzelfde soort). Ik beschouw de mijne als een miskoop.
Ik moest wennen aan het touchpad, maar inmiddels werkt het als een zonnetje. Ik zou niet anders meer willen. Volgens mij hebben driverupdates de werking ook verbeterd, want ik heb het gevoel dat de gevoeligheid echt verbeterd is met de tijd.
ThaDude schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:54:
Krijg je via de site van lenovo ook invoerrechten voor je kiezen? Net een besteld en toen kreeg ik ineens dat als ik buiten VS ben ik kans heb op invoerrechten.. Andere mensen hier al besteld?
Nee, geen invoerrechten, als je tenminste van Lenovo.nl hebt besteld. Heb je misschien op de US-site besteld?

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55

ThaDude

Hang Loose

Streup schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:55:
Nee, geen invoerrechten, als je tenminste van Lenovo.nl hebt besteld. Heb je misschien op de US-site besteld?
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/ is de url.. zou niet weten waar ik "meer" nederlands zou moeten krijgen.. Prijs in euro en mail in nederlands/engels terug.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Sarrr
Dit is een mooi moment om deze laptop te kopen, gezien de 10% korting die nu geldt, maar ik twijfel nog omdat ik op andere fora heb gezien dat het scherm zo slecht presteert, vooral buiten. Iemand hier ervaring mee? Hoe erg zal het zijn?

Ook twijfel ik nog of ik niet moet wachten op de Flex 2 14, tot die in de shop van Lenovo te customizen is... Of dat gaat gebeuren weet ik niet, maar bij technische specificaties staat op dit moment dat die 'binnenkort' online komen.

Verwijderd

Ik wil de S440 gaan kopen voor de prijs waarvoor die staat in de best buy guide van augustus (daar staat dat ie al verkrijgbaar is zonder opties in de lenovowebshop voor iets meer dan e450,-).
Maar op de Nederlandse lenovo webshop (en alle webshops van lenovo die ik kan vinden) staat de S440 vanaf e619,-.
Ik heb al overal de reacties doorzocht of mensen hetzelfde hebben ervaren maar ben het spoor bijster.
Heeft iemand een idee hoe dit zit? Alvast bedankt!

• Zazacar
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-03 03:38
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:11:
Ik wil de S440 gaan kopen voor de prijs waarvoor die staat in de best buy guide van augustus (daar staat dat ie al verkrijgbaar is zonder opties in de lenovowebshop voor iets meer dan e450,-).
Maar op de Nederlandse lenovo webshop (en alle webshops van lenovo die ik kan vinden) staat de S440 vanaf e619,-.
Ik heb al overal de reacties doorzocht of mensen hetzelfde hebben ervaren maar ben het spoor bijster.
Heeft iemand een idee hoe dit zit? Alvast bedankt!
Ik volgde de S440 al een tijdje en had hem nog tijdens de 10% kortingsactie besteld toen de prijs nog was zoals in de Best Buy Guide van augustus maar nu ik inderdaad zo kijk zie ik dat ze de prijs met een dikke €130 hebben verhoogd voor hetzelfde hardware als hieronder:

Processor
Intel Core i3-4030U Processor (3MB Cache, 1.90GHz)

Operating System
Windows 8.1 64

Display
14.0" HD+ (1600x900) Anti-glare Black

Graphics
Intel Core i3-4030U Processor (3MB Cache, 1.90GHz),Intel HD G4400

Memory
4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM

Hard Drive
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm

Wireless
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0

Warranty
1 Year Depot or Carry-in

Pointing Device
ClickPad

Battery
4 Cell Lithium Battery 46WH

Nu kost dit model inderdaad €619 en dan ook nog eens zonder SSD (met 128gb SSD ipv HDD kost het net geen €680) erbij maakt het een veel minder aantrekkelijke optie. Best wel jammer want lijkt me anders wel een goede koop voor wat je betaalt.

• Streup
Ik volg hem al een tijdje (sinds ik hem een jaar geleden ofzo heb gekocht) en de huidige prijs is ongeveer wat hij telkens was. De vanaf prijs van 450 euro, zoals hij een tijdje is geweest afgelopen maand, was inderdaad een erg goede deal voor wat je ervoor krijgt. Nu is hij minder interessant.

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 18:05
Ik snap er eigenlijk ook weinig van. Ik had hem afgelopen zondag (31-08) snel besteld ivm de 10% kortingscode voor 440 euro. Dat gaf toch echt de doorslag. Kijk ik maandag even om de specs nog eens te checken kost ie ineens 570 euro (nog steeds 10% korting) en dinsdag/woensdag dus inderdaad 620 euro... Ik heb dus nog echt geluk gehad. Nu is het wachten tot ie geleverd wordt :D .

Verwijderd

Ah jammer, net te laat
Ik ga kijken naar een alternatief!

• Wiebeltje
Weet iemand toevallig hoe hoog die 500GB harddisk is die er standaard in zit? Ik wil hem graag vervangen door een MX100 en die 500GB schijf in een externe behuizing doen. Nu heb ik een mooie behuizing gevonden maar die kan maar drives aan van max 7mm hoog. Ik heb al wat gegooglt en volgens mij zit er ook een 7mm disk in de S440 maar echt zeker ben ik er niet van.

Als het past kan ik namelijk die behuizing samen met de SSD bestellen.

Edit: Net nog even gezocht, in de user manual staat dat het inderdaad om een 7mm drive gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Wiebeltje op 09-09-2014 13:51 ]

• Streup
Wiebeltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:34:
Weet iemand toevallig hoe hoog die 500GB harddisk is die er standaard in zit? Ik wil hem graag vervangen door een MX100 en die 500GB schijf in een externe behuizing doen. Nu heb ik een mooie behuizing gevonden maar die kan maar drives aan van max 7mm hoog. Ik heb al wat gegooglt en volgens mij zit er ook een 7mm disk in de S440 maar echt zeker ben ik er niet van.

Edit: Net nog even gezocht, in de user manual staat dat het inderdaad om een 7mm drive gaat.
Klopt, dezelfde maat als de MX100.

• Sarrr
Ik heb deze laptop inmiddels ook besteld, nog net op tijd binnen de korting. Was voor €598,00 klaar, inclusief een 14" reversible sleeve, met de volgende specs:

- Intel Core I5-4210U Processor
- Windows 8.1 64
- 14.0" HD+ (1600x900) Anti-glare Black
- Intel HD G4400
- 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm

Inmiddels ook besloten dat ik de standaard HDD wil gaan vervangen voor een SSD met ongeveer dezelfde opslagruimte (in plaats van het M.2 slot te gebruiken).

@Streup: heb jij die opstart-USB om Windows over te zetten gemaakt volgens deze recovery-methode van Lenovo? Als in, dat je dus gewoon een recovery-USB maakt, dan de schijf vervangt en Windows opnieuw installeert vanaf de USB? Geen problemen met je licentie gehad?

• Sarrr
Wiebeltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:34:

Heb je een linkje naar die mooie behuizing? ;) :X

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
Ik ga deze ook even in de gaten houden. Zonde dat hij niet meer zo goedkoop te verkrijgen is want het lijkt precies de laptop te zijn die ik zocht. Had vorige maand helaas niet de financiële middelen om toe te slaan.

• Wiebeltje
Sarrr schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:00:
[...]

Heb je een linkje naar die mooie behuizing? ;) :X
Sorry! Deze heeft USB 3.0 en SATA-600. Overkill voor die harddisk die er in zit maar als deze net als andere behuizingen ~20 euro kost heb ik er liever een waar ik later ook nog fatsoenlijk een SSD in zou kunnen zetten.

pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-253U3 Wit

• Sarrr
Wiebeltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:33:
[...]

Sorry! Deze heeft USB 3.0 en SATA-600. Overkill voor die harddisk die er in zit maar als deze net als andere behuizingen ~20 euro kost heb ik er liever een waar ik later ook nog fatsoenlijk een SSD in zou kunnen zetten.

pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-253U3 Wit
Voor wat ik tot nu toe heb gezien is RaidSonic wel een leuke investering qua prijs/kwaliteit. Ik zoek net als jij een case van max 20,00 die wel enigszins tegen een stootje kan. Heb ook nog deze gezien, maar die is net iets duurder en heeft SATA-300.

Ontopic @neilpad: volgens mij heeft Lenovo best regelmatig kortingsacties, dus het moet op zich wel lukken. Wel gek, ik zat met mijn bestelling ook nog op zondag (net even nagekeken) maar het is wel echt bizar dat een dag later de prijs zo is opgeschroefd.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoi Tweakers, net ook een S440 besteld, kan iemand me vertellen in welke kleur hij komt? Staat op de site dat ze 'm in silver of gunmetal/zwart hebben, maar ik kon dat nergens selecteren... Neem aan dat hij gewoon in het zwart komt?

Jammer om te lezen dat hij zo veel goedkoper was dan nu, trouwens :'(.

• Zazacar
Thomasx4 schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:49:
Hoi Tweakers, net ook een S440 besteld, kan iemand me vertellen in welke kleur hij komt? Staat op de site dat ze 'm in silver of gunmetal/zwart hebben, maar ik kon dat nergens selecteren... Neem aan dat hij gewoon in het zwart komt?

Jammer om te lezen dat hij zo veel goedkoper was dan nu, trouwens :'(.
Hij komt in het zwart.

Ik heb hem nu al ongeveer 2 weken in gebruik en ik moet zeggen dat het echt een geweldige laptop is en al helemaal voor de prijs voor de verhoging. Erg robuust (bovendien ook nog eens vrij compact), goede accuduur en het scherm is toch best wel prima buiten de kijkhoeken om.

Het enige nadeel is dat wifi niet helemaal stabiel werkt in combinatie met een TP-Link WR1043ND (maar dan weer wel met de standaard wifi modemrouters geleverd door telfort en ziggo 8)7) en zelfs de nieuwste drivers lossen het niet op.

Ik lees dat meer Intel 7260-AC kaarten in verschillende laptops niet helemaal goed werken dus ik hoop dat Intel snel met een goede set drivers komt.

EDIT: Kan iemand me adviseren op SSD gebied verder?
Ik zie dat het een m.2 slot heeft voor 42mm SSD's maar zulke SSD's komen allemaal niet uit boven een schrijfsnelheid van 160MB/s. Is het dan handiger om gewoon een 256GB MX100 of 840 EVO erin te zetten ipv de standaard harde schijf?

[ Voor 12% gewijzigd door Zazacar op 24-09-2014 12:27 ]

• Wiebeltje
De bouwkwaliteit is inderdaad echt geweldig. De laptop voelt echt heel degelijk aan. Als je niks bijzonders doet is hij ook extreem stil. Ik heb nog geen problemen gehad met Wifi. Ik heb zelf een Asus RT-N66u. Moet er wel bij zeggen dat ik er direct Ubuntu op gezet heb.

Als je de ruimte van de hardeschijf kan missen zou ik er gewoon een 256GB MX100 er in zetten. Koop je een 2.5" externe behuizing heb je evengoed de extra ruimte als je het evt nodig hebt. Een MX100 is sowieso goedkoper + 6GB meer dus ik zou altijd voor die kiezen als je een 2.5" gaat nemen.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik de laptop met standaard hardeschijf en Windows 8.1 wel redelijk traag aan vond voelen voor een nieuw systeem. Maar met de SSD en Ubuntu er op gaat alles ineens rete snel \o/ .

• Zazacar
Wiebeltje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:04:
De bouwkwaliteit is inderdaad echt geweldig. De laptop voelt echt heel degelijk aan. Als je niks bijzonders doet is hij ook extreem stil. Ik heb nog geen problemen gehad met Wifi. Ik heb zelf een Asus RT-N66u. Moet er wel bij zeggen dat ik er direct Ubuntu op gezet heb.

Als je de ruimte van de hardeschijf kan missen zou ik er gewoon een 256GB MX100 er in zetten. Koop je een 2.5" externe behuizing heb je evengoed de extra ruimte als je het evt nodig hebt. Een MX100 is sowieso goedkoper + 6GB meer dus ik zou altijd voor die kiezen als je een 2.5" gaat nemen.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik de laptop met standaard hardeschijf en Windows 8.1 wel redelijk traag aan vond voelen voor een nieuw systeem. Maar met de SSD en Ubuntu er op gaat alles ineens rete snel \o/ .
Maar qua energieverbruik doet de MX100 toch best wel onder voor de EVO. Aangezien ik toch niet zoveel waarde hecht aan dat extra 10tje dat ik ervoor kwijt ben kan ik beter een 840 nemen toch?

Verder snap ik wel dat W8.1 traag kan aanvoelen als je hem net opstart. Er zit namelijk echt zo ongelofelijk veel bloatware van Lenovo op.

[ Voor 6% gewijzigd door Zazacar op 24-09-2014 13:09 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zit ook te dubben of ik er een m.2 SSD of gewone SSD in moet zetten... Een SSD voor het OS en wat andere dingen, en dan nog 500 GB voor muziek, films etc. is wel ideaal. Is zo'n M.2 zo veel trager dan?

E: en ik neem aan dat je er ook gewoon een 256GB M.2 SSD in kan zetten (al kan ik voor die prijs al bijna een 512GB SSD kopen :p).

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 25-09-2014 01:12 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:27

13art

Moderator Mobile
Zazacar schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:08:
[...]

Maar qua energieverbruik doet de MX100 toch best wel onder voor de EVO. Aangezien ik toch niet zoveel waarde hecht aan dat extra 10tje dat ik ervoor kwijt ben kan ik beter een 840 nemen toch?
Of de MX550, die doet niet meer onder voor de prijs van de 500 en de 840 maar is wel iets sneller als ik me niet vergis.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe lang duurt het maken + bezorgen in de regel trouwens? Week of 2?

• Wiebeltje
Ik had hem 31 aug besteld en op 10 september binnen. Ik denk dat je met twee weken wel veilig zit ja.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ah, thanks! Is dat findmyorder.com nog wat waard? Zie dat m'n sleeve al verzonden is, de laptop staat op "Bestelling is in behandeling". Zal het wel merken als hij verzonden wordt.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Klein bumpje, 22 september besteld en hij komt a.s. woensdag binnen, 16 dagen in totaal. Heeft iemand hier een SSD in het m.2 slot gezet trouwens? Heb een 128GB m.2 SSD (42mm) besteld om er in te zetten, en wil dan de HDD klonen. Programma's en het OS kunnen dan op de SSD en foto's/muziek etc. op de HDD. Iemand hier ervaring mee met de S440?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weer een klein bumpje, hij is gisteren aangekomen maar na één keer op de X te tikken viel die button er af, DOA dus. Vrijdag komen ze hem ophalen om het toetsenbord te vervangen (somehow laten ze dit klanten niet zelf doen met dit model), kon er ook voor kiezen een hele nieuwe te krijgen maar dat zou +- een maand + een hoop rompslomp duren. Hoop dat ze hem adequaat repareren en dat ik hem in nieuwstaat terug krijg, duurt maximaal een week en dan heb ik hem terug. Verder overigens wel een mooi apparaat voor zover ik er mee heb gewerkt, scherm viel me ook nog best mee.

Geloof dat dat probleem met het toetsenbord niet vaak voorkomt omdat ik er niks over vind op internet (zie wel hier en daar topics van mensen waarbij er na een jaar een toets afvalt, maar goed), blijft alsnog kut dat het nét hier moet gebeuren...

[ Voor 18% gewijzigd door Thomas op 09-10-2014 08:04 ]

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Voor degene die Lenovo al een tijdje volgen: verwachten jullie dat de S440 nog verkocht gaat worden voor de oude prijs of lijkt de verhoging de definitieve prijs te zijn?

P6 MY22

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11 09:11
Ik zit ook al een tijdje op het moment te wachten dat de oude prijs weer om de hoek komt kijken. Als je op de site kijkt kan je ze op dit moment trouwens helemaal niet meer bestellen. Ik krijg niet eens een prijs te zien en heel het samenstel scherm is ook niet meer naar voren te toveren. Het is mij niet gelukt in ieder geval.

Zou dit betekenen dat ze iets met de prijs gaan doen? Of zou de laptop gewoon het assortiment uitgaan?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nu er weer wat leven in het topic zit... Hij is inmiddels gerepareerd en heb er een SSD in gestopt (m.2), fijn ding! Enige wat ik wel jammer vind is dat het toetsenbord nu na +- 1 maand licht gebruik al begint te slijten... Je kan vooral met kunstmatig licht best goed zien dat er gewoon glimmende plekjes zitten op veelgebruikte toetsen, vind dat wel een beetje jammer, maar goed. Voor de rest tevreden, lekker dun, snel zat.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11 09:11
MaffeMaarten schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:52:
Ik zit ook al een tijdje op het moment te wachten dat de oude prijs weer om de hoek komt kijken. Als je op de site kijkt kan je ze op dit moment trouwens helemaal niet meer bestellen. Ik krijg niet eens een prijs te zien en heel het samenstel scherm is ook niet meer naar voren te toveren. Het is mij niet gelukt in ieder geval.

Zou dit betekenen dat ze iets met de prijs gaan doen? Of zou de laptop gewoon het assortiment uitgaan?
Ohw, nu kan het weer wel, volgens mij is er niet echt iets aangepast in de prijs. Zal wel een bug zijn geweest gister.

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 11:23
Hoelang duurde het bij jou voordat het "Bestelling in behandeling" weg was? Heb vorige week de S540 besteld en hij staat nu al 7 dagen op die status. En hoe lang was verzending?

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
MaffeMaarten schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:58:
[...]

Ohw, nu kan het weer wel, volgens mij is er niet echt iets aangepast in de prijs. Zal wel een bug zijn geweest gister.
Hij is volgens mij zelfs 50 euro duurder geworden nu, va 619 naar 669.
Erg jammer, denk toch dat ik naar een ander model moet gaan uitkijken.

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
neilpad schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:10:
[...]

Hij is volgens mij zelfs 50 euro duurder geworden nu, va 619 naar 669.
Erg jammer, denk toch dat ik naar een ander model moet gaan uitkijken.
Ja klopt! Jammer.. Al een alternatief op het oog?

P6 MY22

• alra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-01-2023
stane schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:44:
Hoelang duurde het bij jou voordat het "Bestelling in behandeling" weg was? Heb vorige week de S540 besteld en hij staat nu al 7 dagen op die status. En hoe lang was verzending?
Ik heb nu twee weken mijn s440 binnen, en tijd tussen het bestellen en binnenkomen was 15 dagen :).
Dat "bestelling in behandeling" is bij mij helemaal niet verdwenen, precies op het moment dat ik contact ging zoeken met Lenovo hierover kwam mijn Laptop binnen. (ik had dus geen track/trace endergelijke gekregen, zal wel een foutje zijn geweest in het systeem).
verzending is volgens mij rond de 4 dagen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verzending duurde bij mij een week. Heeft in totaal 16 dagen gekost, dus een ruime 2 weken is een goede schatting.

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een lenovo thinkpad s440, met standaard een 256g ssd. Ze wil graag een harde schijf erbij puur voor data. Ik kan nergens vinden of en welk type harde schijf erin kan. Weet iemand hier dat wel?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het enige wat je er nog bij kunt doen is een M.2 2242 SSD. Online kun je deze wel vinden. Je moet er wel uiterst voorzichtig mee zijn en uit ervaring weet ik dat er vaak geen schroeven mee worden geleverd, om je de moeite te besparen; het is een M2 2mm schroefje, je kunt ze per 10 goedkoop bestellen bij diverse hobbyzaken.

De connector bevindt zich als ik het me goed herinner onder het zwarte folie achtige spul, er zitten daar 2 inkepingen zodat je het omhoog kan vouwen, dan kan je de SSD er (voorzichtig, ze zijn vrij kwetsbaar voor bijvoorbeeld statische elektriciteit) in stoppen (let ook op of hij niet verkeerd om zit!). Hij blijft een beetje omhoog staan, dat hoort, je moet hem dan vastschroeven aan de andere kant. Ohja, om je even van mijn fouten te laten leren, gebruik een juiste schroevendraaier (maat PH1), ik heb de schroefjes in de mijne een keer kapotgedraaid en dat is echt heel kut :P.

[ Voor 89% gewijzigd door Thomas op 10-12-2014 22:41 ]

Verwijderd

Thnx, maar er kan dus geen ouderwetse sata hdd in?

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nope, alleen M.2

Althans, kan wel op de plaats van je SSD.

[ Voor 61% gewijzigd door Thomas op 11-12-2014 22:26 ]

Pagina: 1